Au pair life in Australia

Currently traveling
  • 1,915days

Cape le Grand NP, Lucky Bay

March 3, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag hebben we de hele dag in Esperance. We zijn naar Cape le Grand National Park gegaan. Helaas waren er veel wegen gesloten door bushfires :(. Maar gelukkig was Lucky Bay open, dit strand stond hoog op mijn bucket list omdat er kangoeroes rond hoppen op dit strand!! Ik hoopte zo erg dat het niet te druk was met mensen zodat ze er vandaag ook zouden zijn. Toen we de auto geparkeerd hadden en een plekje op het strand zochten om te gaan zitten, zag ik in de verte iets wat op een hond leek. Maar ik wist dat er geen honden in het park mochten komen. Op dat moment viel ineens het kwartje: HET IS EEN KANGOEROE. Het was zo bijzonder om voor het eerst een kangoeroe in het wild van zo dichtbij te zien. En dan ook nog eens op deze prachtige plek 😍. De kangoeroe was helemaal niet bang voor mensen, hij kwam juist naar ons toe. Ik ging op mijn hurken zitten en hij zette zijn voorpoten op mijn knieën, hij was super nieuwsgierig. Ik heb ook lekker gezwommen in de zee, dit was ook het meest heldere water dat ik ooit had gezien!!

Rond half 6 in de middag zijn we naar een strand gereden om daar met z'n alle de zonsondergang te bekijken. We hebben op het strand wat spelletjes gedaan en wat gedronken. Vervolgens zijn we terug naar de camping gegaan en hebben we wraps gegeten. In de avond hebben we nog wat alcoholische versnaperingen genuttigd. Ik niet te veel, omdat ik mezelf had opgeofferd om morgenochtend het eerste stuk te gaan rijden.

Wave Rock

March 4, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 33 °C

Vandaag stonden we om 7.00 uur op om alle tenten af te breken en onze spullen in te pakken. We moesten van Esperance terug naar huis rijden, wat ongeveer 8 uur rijden is. We reden nu een andere route dan de heenweg. Heen reden we langs de kust, maar nu wilde we naar Wave Rock, dus moesten we door het binnenland. Ik heb het stuk naar Wave Rock gereden, ongeveer 4 uur rijden. Ik vind het rijden hier echt helemaal niet erg, omdat je bijna geen tegenliggers tegenkomt 😂. Heerlijk rustig dus. Het enige waar je voor moet opletten is het wildlife wat ineens op de weg kan lopen, maar dit is vooral savonds. Het verschil in temperatuur is echt enorm. Aan de kust in Esperance was het +- 23 graden, maar toen we bij Wave Rock aankwamen was het +- 38 graden... Een hele omschakeling dus. Doordat het zo onwijs warm was hebben we foto's gemaakt van de rots en zijn daarna weer verder gereden. Je kan bij Wave Rock ook een wandeling doen, maar daar was het echt te warm voor helaas.. Net voordat we terug in Perth waren hebben we met z'n alle op een plek afgesproken om gedag te zeggen. De km teller stond op ruim 2000 km, en dat in vier dagen! Hierdoor besef ik weer hoe groot Australië wel niet is.. Het was een geweldig weekend en ik had het voor geen goud willen missen!Read more

Week 4 - werkweek

March 7, 2019 in Australia ⋅ ☁️ 25 °C

Dinsdag
    Vandaag was Travis vrij van werk, dus was het voor mij een rustig dagje. Hij bracht de kids naar school op de fiets waardoor ik de tijd had om mijn eigen was en de was van de kinderen te doen. Toen hij terug kwam was hij langs Joe's café gegaan en had voor mij m'n 'usual', een cappuccino met cacao erop, meegenomen 😍. Super lief. Nadat Audrey haar ochtendslaap had gehad, ben ik met haar naar Swan River gegaan. Maar nu een keer naar de overkant (North Fremantle). Ze vindt het heerlijk om lekker te wandelen. Op de heenweg zat ze in de buggy, maar terug heeft ze het hele stuk gelopen.
    Het is nu herfst in Australië, maar het is nog steeds 36 graden 😅...
    Ik heb Travis verteld dat ik heel erg van Mexicaans eten hou, dus hij stelde voor om vanavond Burritos te laten bezorgen, lekkah!

Woensdag
    Vandaag is het de verjaardag van de tweeling!! In de ochtend had ik een klein cadeautje voor ze; een 'ticket' die ze kunnen inleveren voor een leuke activiteit met mij! Ook had ik vanuit Nederland twee paar kleine delftsblauwe klompjes meegenomen. Die had ik bewaard voor hun verjaardag. Ze vonden het super leuk en waren geïnteresseerd in wat het was en wie daarmee lopen in NL 😂. Ze moesten vandaag een halve dag naar school. In de middag hebben de opa en oma de kids opgehaald van school en hebben ze meegenomen om ergens te lunchen. Ze zijn net terug van een grote reis die ze hebben gemaakt, ze zijn naar Canada, IJsland en Engeland geweest. Ik ben in die tijd met Audrey naar de winkels gegaan omdat ik nog wat spulletjes nodig had. Aan het eind van de middag kwam er wat familie langs en hebben we taart gegeten 😍. Er is nog heel veel taart over, dus dat eten we de komende dagen nog, haha!

Donderdag
    Vandaag hoefde ik maar een half dagje te werken. Het was een regenachtige dag, dus stelde Lydia voor om naar de bibliotheek te gaan met Winnie en Tilly. Audrey bleef bij Lydia vandaag.
    De bibliotheek had een ruimte speciaal voor kinderen waar boeken, puzzels, spelletjes en knuffels lagen. Ik heb daar wat boeken voorgelezen en ze hebben lekker gespeeld.
    In de middag was ik vrij en heb ik even met Frank gebeld om te praten over hoe en wat voor onze roadtrip. Verder heb ik series gekeken en lekker lui gedaan 😂.

Week 4 - weekend

March 10, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 27 °C

Vrijdag
    Vandaag was het weer eens tijd om mijn kamer schoon te maken. Ik was trouwens van plan om uit te slapen, maar dat lukt me hier nog steeds niet.. Al zet ik m'n wekker pas om 10 uur, ik word toch om 07.00 wakker. Maar goed, ik heb m'n laptop naast m'n bed staan, dus heb gewoon series gekeken tot een uur of 12 😂. Daarna ben ik toch maar begonnen aan het schoonmaken van m'n kamer. Ik had echt werkelijk geen idee dat ik het in me had om zo panisch goed schoon te maken.. Ik ontdek hele nieuwe dingen over mezelf hier! Het voelt in ieder geval heerlijk dat mijn kamer weer helemaal schoon is en een schoon bed 😍. In de avond heb ik met Travis en Lydia gegeten en nog even tv gekeken.

Zaterdag
    07.00 en klaarwakker. Jeej. Ik werd vanmorgen wakker door de regen die op het dak kletterde... Vandaag zou ik naar Cottesloe Beach gaan met Nina, omdat daar allemaal sculpturen staan nu. Maar de weersvoorspellingen waren heel slecht, dus hebben we het verplaatst naar volgende week zondag. Aangezien het de hele dag zou gaan regenen, besloot ik dat het een goed idee was om gewoon in bed te blijven en te Netflixen. Heerlijk! Ik heb nog gevideobeld met Mascha en later nog met mama, papa en Frank! Tegen 18 uur kreeg ik een berichtje van Travis dat ik zelf voor mijn avondeten moest zorgen, omdat Lydia met Audrey naar het ziekenhuis moest, ze heeft haar arm gebroken... Audrey heeft nu een spalk die ze vier weken moet dragen, het arme kind..

Zondag
    Vandaag ging de wekker om half 8, rond half 9 zouden we vertrekken richting de dierentuin! Winnie en Tilly wilden graag een party at the zoo, nog voor hun verjaardag. Opa en oma, oom en tante, een vriendin van Lydia en natuurlijk het gezin gingen allemaal mee. Het was super gezellig, maar heel erg druk omdat kinderen vandaag voor maar 2 dollar naar binnen mochten... De dierentuin is opgedeeld in verschillende gebieden, zo heb je de Australian wildlife. Daar kom je onder andere kangoeroes, emoes, wallaby's, Quokka's en koala's tegen! Ik heb hier dus mijn eerste koala's gezien, niet in het wild, maar toch!
    In de avond heb ik voor ons gekookt als bedankje voor de leuke dag, dat konden Lydia en Travis heel erg waarderen. Morgen weer aan de slag!