Austria
Hoher Burgstall

Zwischenstopp im Stubaital

September 10, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 20 °C

Gasthof Gröbenhof
    Gröben 1, 6166 Fulpmes (Österreich)

Wir sind seit 5:00 Uhr unterwegs und seit München geht es nur noch Stopp and Go.
    Wir entschließen uns im Stubaital zu übernachten. Eine sehr gute Entscheidung.
    Sehr nette Gastwirte, toller Ausblick ins Tal, sehr leckere Küche.

Risikogebiet?

September 25, 2020 in Austria ⋅ 🌧 3 °C

Schockmoment nach einem schönen Tag. Deutschland erklärt Tirol zum Risikogebiet.
    Wie kommen wir jetzt nach Hause? 14 Tage Quarantäne? Wo testen lassen?
    Fragen über Fragen
    Nach einem Abend mit Google waren wir nicht schlauer.
    Das muss man den Österreichern lassen, so schnell wie die reagiert haben, hätte man das in Deutschland nicht erlebt.
    Freitag Abend die Bekanntgabe des Risikogebietes, am Samstag und Sonntag konnte man sich in der Touristinfo kostenlos testen lassen.
    Also Sonntag auf zum Test und die Heimreise einen Tag eher angetreten, schon lief alles ohne Probleme.

Danke liebe Nachmieter

August 10, 2020 in Austria ⋅ 🌧 14 °C

Ich bin hier gerade am Essen und bekomme von der Nachbarin berichtet und habe dann direkt mit Michelle gesprochen. Herrlich ich habe Tränen in den Augen. Gestern hatte ich schon erfahren dass wir im Haus Stromausfall haben. Heute habe ich erfahren dass die Nachmieter einen Feueralarm ausgelöst haben. Ganz tolle Nachrichten, wenn du deine Wohnung nicht offiziell untervermietet hast. Ich bekam eine Entschuldigung, dass man ja Grillen wollte weil man nicht kochen konnte. daraufhin fragte ich, warum sieht die nicht kochen könnten ob sie vergessen haben einzukaufen. Die Antwort war: Nein wir hatten doch keinen Strom 😂😂😂Read more

Pizza eten

July 17, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 12 °C

Nadat de tenten staan en we de spullen uit de auto hebben gehaald, lopen we naar het dorp. De camping ligt midden in het dorp, dus dat is makkelijk. Het is een leuk dorpje, met veel restaurantjes en winkeltjes. We zoeken een restaurant om iets te eten. Sommige zitten al vol, maar we vinden nog een pizzeria waar we terecht kunnen: Bella Fonte Pizzeria. De pizza smaakt goed en na het eten lopen we nog even door het dorp en daarna terug naar de tent. We gaan meteen slapen, want we zijn allemaal moe van de reis.Read more

De eerste wandeling

July 18, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

De tenten staan vlak naast de rivier de Ruetz. Dat is een behoorlijk hard stromende rivier die je de hele dag goed hoort en ’s nachts natuurlijk ook. Misschien dat ik daarom niet zo goed geslapen heb, het is nog even wennen aan de geluiden en het slapen in een tent. Dat mijn matrasje ook nog langzaam leeg liep hielp ook niet mee. Maar als ik wakker word, schijnt het zonnetje en dat maakt veel goed. Ik loop naar de bakker in het dorp en ga even naar supermarkt om wat spullen voor het ontbijt te halen. Door de zon wordt het al snel warm en als de kinderen wakker zijn, kunnen we heerlijk buiten voor de tent ontbijten.

Na de lunch gaan we een wandeling maken vanuit de camping. Even rustig aan beginnen en nog niet te veel klimmen. We maken een wandeling die eerst het riviertje stroomopwaarts volgt. Een gemakkelijk vlak pad, waarbij we wel mooie uitzichten op de bergen en de gletsjers hebben. De weilanden in het dal zijn mooi groen en je hoort continue het water stromen.

Na een aantal kilometer steken we de weg over en lopen over de hellingen terug naar het dorp. We moeten nu wel wat klimmen, maar erg veel is het niet. Het bos is erg mooi en het valt me op dat het onder de naaldbomen nog zo groen is van mossen, planten en struiken. Al die groen kleuren maken het een mooie wandeling. Uiteindelijk hebben we ruim 5 km gewandeld.

Tijdens het koken van het avondeten is mijn gas op. De maaltijd is gelukkig bijna klaar en de pasta is dan ook nog wel te eten. Maar we kunnen geen koffie en thee zetten, dus lopen we naar het dorp. Het is even zoeken naar een gelegenheid waar je koffie kunt drinken, want dat is niet overal te krijgen. Maar bij Herr Claus hebben ze gelukkig wel koffie. We blijven daar even zitten en gaan weer terug naar de camping.

Eten bij de pizzeria

July 25, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Iedereen is weer terug op de camping en ze hebben het allemaal leuk gehad. Pleun heeft een mountainbike gehuurd en is de hele dag gaan fietsen. Tijn en Lieke zijn bovenop de Stubaier Gletcher geweest en naar de ijsgrot.

Na het douchen gaan we naar het dorp om te eten. We komen toch weer uit bij de pizzeria waar we ook de eerste dag hebben gegeten, maar dat vinden we wel een geschikte afsluiter. Ik neem nu risotto. Die is wel wat nat, maar het smaakt toch wel goed. We drinken koffie bij de tent en ik pak alvast mijn tas in.

Hütten-Office

August 10, 2020 in Austria ⋅ 🌧 13 °C

Wegen frühzeitigen Arbeitsabbruch aufgrund der Wettervorhersage, am Abend noch ein bisschen Arbeit nachgeholt und später zum Fritz runtergegangen, interessante Informationen vom Insider zu erhalten. Z.B. Selbständige haben Rentenpflicht und Rente beträgt zwischen 70-80% von letzten netto. Zu Corona sind wir gleicher Meinung, wobei er das Impflichtmotiv verbindet mit der Genmanipulation der Menschen. 🤔Read more

Zweiter Aufstieg zurück zur Elferhütte

August 9, 2020 in Austria ⋅ ☀️ 19 °C

War dann doch spannend vom Timing her. Entschluss an der Dresdner Hütte gefasst, die elferhütte angerufen ob das Angebot noch steht, dann gesagt bekommen dass die letzte bergbahn um 17 Uhr hochfährt. 30 Minuten Busfahrt aus Muttersberg heraus motivierten mich zum Uphill Running am Stubaier Gletscher.Read more

Op weg naar Oostenrijk

July 17, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Ik ga met de kinderen 10 dagen naar Neustift im Stubaital in Oostenrijk. Lieke, de vriendin van Tijn gaat ook mee. Na een kort nachtje vertrekken we om 4:00 uur. Het is dan nog rustig op de weg en omdat we toch wel 12 uur onderweg zijn, hoop ik niet te laat op de camping te zijn. Onderweg nemen we drie rustpauzes waarbij we koffie drinken en de pannenkoeken met kersen eten, die ik volgens traditie gebakken heb. Dat smaakt altijd goed onderweg. Omdat Lieke ook haar rijbewijs heeft, neemt ze een stuk van de autorit over zodat ik me even kan ontspannen. De rit door Duitsland gaat goed, we hebben niet veel oponthoud. Wel gaat het regenen zodra we Oostenrijk binnen rijden, dat is jammer.

Om 16:15 zijn we, mooi op tijd, op de Camping Stubai. De receptie is nog niet open, dus we lopen even over de camping om te kijken waar we zouden willen staan met de tenten. Maar het blijkt dat we niet kunnen kiezen en we krijgen een plaats toegewezen op een verhoogde dijk langs het water. Maar dat vinden we een heel leuk plekje, dus dat komt goed uit. Het plaatsje zit helemaal in de hoek van de camping en we hebben een mooi uitzicht op het dorp en de kerk. De tenten worden opgezet, ondanks de regen. De grond is op enkele plaatsen erg hard, waardoor we veel tijd kwijt zijn met het vastzetten van de haringen.

Stubai - den 1

August 23, 2021 in Austria ⋅ ⛅ 10 °C

Ráno vyrážíme na jih do města Neustift im Stubaital, které je výchozím bodem turistů do hor. Hledáme místo, kde bychom mohli nechat auto celý týden v bezpečí a bez placení, což se nám po nějaké době podaří. Než navíc dokoupíme poslední zásoby jídla a dobalíme krosny, je skoro poledne, a proto se rozhodneme si první strmý výšlap nahoru zkrátit lanovkou Elferbahn, která nás vynese skoro o 1000 m výše. Pokocháme se prvními panoramatickými pohledy na údolí a okolní kopce a šlapeme směrem k Elferhütte. Zde se ani moc nezdržujeme a pokračujeme pohodlnou stezkou bez výraznějšího převýšení s krásnými výhledy do údolí Pinnistal, než se stezka začne svažovat právě do tohoto údolí k chatě Karalm. Na zahrádce si dáme polívku a pivo a připravujeme se na 600metrové stoupání k chatě Innsbrucker Hütte, kde přespáváme.Read more

Hoher Burgstall