Austria

Top 10 Travel Destinations Kappl
Show all

Sonne aber kalt!

March 1, 2023 in Austria ⋅ ☀️ -5 °C

Heute haben wir einen Kappl Tag zusammen gemacht. Anders als sonst sind wir dieses Mal zur Piste gelaufen und haben die Hälfte der Talabfahrt direkt zur Gondel gemacht. So waren wir schon um einiges früher auf der Piste und brauchten an der Gondel nicht lange warten🤓

Besonders schön war heute der morgendliche Wolkendunst. Wie ein flauschiger Wattebausch lag eine Wolkendecke im Tal. Gott sei dank waren wir in strahlendem Sonnenschein darüber!🌞

Ganz oben am höchsten Punkt im Skigebiet hatten wir zwei lange Bänke entdeckt die wir heute als Pausenpunkt nutzen. Alle zusammen haben wir dann hier unsere geschmierten Semmel gegessen 🥪
      Mit dem Ausblick schmeckt das Essen gleich nochmal so gut!

Auch wenn die Sonne sehr dolle schien, war es auf ca. 2.600m doch recht frisch, sodass die ersten nach gar nicht allzu langer Zeit aufbrachen und wieder auf die Piste gingen. Lina, Stine und ich genossen noch einen Moment die Sonne bevor wir auch wieder aufs Board gingen!😊

Wie jeden Abend kochten wir zuhause noch ausgiebig, spielten das eine oder andere Spiel und fielen dann müde aber glücklich zurück ins Bett😴

🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹

Tag 7 ~ Muhhhhh 🐮

July 22, 2022 in Austria ⋅ ☀️ 12 °C

Wir haben unseren Frühstücksfavoriten der Verwallrunde gefunden - die Hamburger wissen wie es geht! Guter Kaffee auf der Sonnenterasse, Obst, Gemüse, ein Ei - herrlich! Heute wartet eine gemütliche Wandertour auf uns - so bleibt mehr Zeit mit den lang ersehnten Kühen. Der unangenehme Nebeneffekt nach längerem Aufenthalt auf der Kuhwiese war ein uns verfolgender Stinkefliegenschwarm. Der Weg führt durch das Skigebiet Albitt - auch wenn Skifahren echt Spaß macht, reflektieren wir kritisch die dafür notwendigen landschaftlichen Veränderungen.Read more

Tag 6 ~ Kappler Kopf und Niederelbehütte

July 21, 2022 in Austria ⋅ ⛅ 16 °C

Nach einer Stulle und einem Riegel auf dem Jochl gehts steil bergab durch eine Steinmondlandschaft. Die Wolkendecke ist spektakulär und verändert sich jede Minute. Trotzdem erhaschen wir von oben schon erste Eindrücke der Niederelbehütte (2310 m). Da das Wetter stabil bleibt starten wir nach dem Einchecken und einem Almdudler auf den Kappler Kopf (2404 m). Ohne Rucksack springen wir auf den Gipfel wie zwei junge Gämse. Die schwarze Wolkendecke über uns und der Blick ins sonnige Tal ist ein schöner Wanderabschluss für den heutigen Tag.
      Da es hier keine Dusche gibt, ist der eisige See am Haus Pflichtprogramm - brrrrrr. Jetzt wärmen wir uns auf mit selbst gemachtem Apfelstrudel mit ganz viel Zimt und Vanillesoße und einer heißen Schoki mit Sahne.

Strecke: 10 km
      Höhenmeter: 900 m bergauf, 950 m bergab
      Dauer: 4 Stunden

Girls-Day!

February 28, 2023 in Austria ⋅ ⛅ -7 °C

Heute haben wir einen Mädels-Trip nach Ischgl zusammen alle gemacht. 👭👭👭
      Bei strahlendem Sonnenschein sind wir zu 6. losgelaufen auf die Piste, von hier konnten wir die restliche Talabfahrt machen, sodass wir unten den Skibus nach Ischgl nehmen konnten. 🚌

In Ischgl angekommen sind wir direkt hoch in das Skigebiet und haben alle möglichen Pisten erkundet und gemeinsam die Piste als Crew unsicher gemacht 😎

Nachdem wir mittags alle platt waren und echt Hunger hatten gab es die obligatorische Hüttenpause mit Schnitzel und Pommes und Après-Ski Musik. Gefeiert haben wir allerdings noch kein Après-Ski 😉

In dem kleinen Tal haben wir dann noch die Sonne genossen bevor wir alle den Nachmittag zurück auf der Piste genossen haben.🏂 am Ende des Tages sagte unser Tracker, dass wir ca. 40 km gefahren sind!

Zurück ging es dann mit müden Beinen und leichtem Sonnenbrand😴

Zuhause angekommen gabs dann noch essen und ein paar Spiele bevor wir alle fix und fertig ins Bett gefallen sind 😴

🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹🌍🇦🇹

Dag 8 Samnaun, Kaunertal

September 21, 2019 in Austria ⋅ ☀️ 16 °C

De laatste dag... Wat hebben we t hier fantastisch gehad! Het hotel is geweldig en helemaal ingericht op motorrijders. Jan en Regina zijn erg fijne gastmensen. Ze komen oorspronkelijk uit Twente en das te horen ook.... 😁 Sterker nog, alle gasten komen zo'n beetje uit Twente. Vanmorgen zei ik tegen Talin: toch wel leuke lui hè, die Tukkers! Ze keek me verbaasd aan en zei: ik heb niet gehoord hoor dat ze allemaal vrachtwagenchauffeurs zijn.... 😂😂😂 Wat 1 letter niet kan doen in een woord.... Later die dag was het omgekeerde aan de hand bij de lunch. Talin zei: haal je ook een Flahmkuchen en wees op een tafel waar die moeten staan... ik zoeken maar geen Flahmkuch te bekennen. Gevraagd en toen kreeg in een 1 of andere cake in de handen gedrukt. Ja, dat is de Oostenrijkse versie.... Uiteindelijk bleek dat het Pflaumkuchen moest zijn. Klinkt nagenoeg hetzelfde. We hebben afgesproken dat we aan onze communicatie gaan werken.... 😂

Afijn, terug naar de orde van de dag: motorrijden. We vertrokken richting Landeck en gingen bij Tobadil de "grote" weg af. Dit is een steile weg naar boven met prachtige bochten. Een goede start van de dag! Toen een wat saaier stuk over de B180 een provinciale weg richting St. Moritz. Deze keer namen we de afslag naar Samnaun, een taxfree enclave nét over de grens van Zwitserland. Ook hier weer prachtig rijden. Uiteindelijk in Samnaun aangekomen. We werden verwelkomt door een benzinepomp met prijzen uit de jaren 80. € 1,07 voor een liter loodvrij! Uiteraard van dit aanbod gebruik gemaakt, hoewel we in totaal nog geen 10 liter tankten. De winst was dus minimaal, maar t gevoel was goed!!

In het dorp barst t natuurlijk van de taxfree winkels. Meesten zijn parfum, kleding en horloges. Maar ook drank en rookwaren. Talin heeft een Dirndl topje aangeschaft en later hebben we nog wat geurtjes ingeslagen. Alles ging in de rugzak die ik de hele dag mocht sjouwen.... 😎👍

Na een (toch duur) bakkie, weer op de brommer naar het hoofddoel van vandaag: de Kaunertaler Gletscher! Op het moment dat we wilden wegrijden, ronkten er 8 Audi's R8's voorbij! Wat een mooie wagens en wat een lekker geluid! Ze bleven voor ons rijden en reden niet bepaald lullig. Wij zijn ook niet zo benauwd, maar moesten toch flink aan t gas hangen om die ene die uiteindelijk voor ons overbleef, bij te houden. Daar kwam nog bij dat er een paar tunnels waren die zo donker en smal waren dat wij er al angstzweet van kregen, laat staan dat je er moet een joekel van een R8 doorheen moet!

We kunnen het blijven zeggen, maar ook deze rit was weer van wereldklasse! Wel moet je tol betalen om naar boven naar de Kaunertaler Gletscher te mogen rijden. Diverse wegen, hele smalle en redelijk slechte wegen langs een azuurblauw stuwmeer, tot brede doordraaiers. Ook op deze rit kregen we weer 28 haarspeldbochten (ze zijn genummerd) voor de kiezen. En das enkele reis! We moeten diezelfde weg naar beneden. Je mag zo langzamerhand wel zeggen dat we haarspeldbochtenexperts zijn... Bovenop de gletscher was het druk met voornamelijk motorrijders. Het weer is prachtig en de gletscher schittert in de zon! Je kunt hier ook nog eens met een kabelbaan naar boven, naar ruim 3000m, maar dat hebben we maar niet gedaan.

Wel hier gelunched in t gigantische restaurant. Lekker in de zon een goulashsoepje en de hievoor besproken Pflaumkuche genuttigd. Toen dus weer naar beneden. Naast ons stond een Duits stel met een joekel van een BMW R1200GS geparkeerd. Zij zat bij hem achterop. Nu rijden wij niet bepaald truttig, maar deze vent stoof ons werkelijk met dat bakbeest (en zn vrouw achterop) voorbij, dat t een aard had. Niet normaal!! Halverwege raakten we nog verzeild in een Viehtrieb. Oftewel, een kudde schapen op de weg die van het ene weiland naar t andere werden gebracht. Verderop liepen er gewoon 10 koeien op de weg! Je ziet hier van alles...

De navi hield er op een gegeven moment mee op. Maar we wilden graag nog Tobadil aandoen omdat t zo mooi was en we dachten de weg te kennen, maar toch een klein afslagje in een dorp gemist en dan sta je ineens je brommer op een steile helling om te keren.... Uiteindelijk toch gevonden en die prachtige weg weer terug gereden. We wilden nog iets lekkers kopen voor Ad en Jolanda, van wie de de aanhanger mochten lenen, maar die winkel waar we konden kopen wat we wilden, was uiteraard wegens omstandigheden gesloten....

Dan maar naar t hotel en direct de aanhanger gehaald en de motoren opgeladen. Dat ging best soepel en alles staat klaar voor de reis terug naar huis. We hebben besloten dat we volgend jaar weer komen hier.... Maar vanavond gaan we eerst ons (bijna) 1 jarig huwelijk vieren met een lekker diner in het dorp. Jan heeft voor ons de reservering gemaakt.

Dag 6 Silvretta pas met de club

September 19, 2019 in Austria ⋅ 🌙 18 °C

Yes, wederom de Silvretta! Alleen nu met Jan, de hotellier, Erik, Hennie en John de hotelgasten en wij. Bij het ontbijt besloten dat we de route andersom rijden omdat het vrij heiïg is. Buiten aangekomen blijkt het ook nog eens koud! 8°!

We spreken om 0930u bij het bezinestation in t dorp af, tanken tot de rand en vertrekken. Jan rijdt een gloedhagelnieuwe KTM Adventure 1090, dit is de allereerste rit met die motor. Prachtig ding trouwens! Maar zo nieuw dat je de prints op de banden nog kunt lezen!

De anderen rijden allemaal op een BMW R1200GS Triple Black, waar je hier dood mee wordt gegooid. Wij kennen de anderen niet, zij elkaar wel, dus t wordt ff aftasten hoe te rijden. Jan rijdt voor, dan ik, Talin en de rest. Tempo is pittig, maar niet te gek. We komen zonder veel moeite heel goed mee. Bovenop een berg, hebben we even van het uitzicht genoten, maar Talin was zo koud dat ze 1 van de cilinders van 1 van de BMW's gebruikte kas kachel om haar billen op te warmen! Heerlijk verder gereden tot de eerste koffiestop in Warth, vlakbij Lech. Helaas hebben we Willie (Koning Willem Alexander voor de niet Zondag met Lubach kijkers) niet gezien. Wij namen koffie en thee met een pruimen torte, de anderen namen Apfelstrudel met vanille saus en kregen daar spijt van. Wat enorm ding! Gewoon een complete lunch!!

Verder gereden over de prachtigste wegen, tot we bij de lunch aankwamen. Jan kent iedereen in de omgeving, maar dit was voor hem ook een eerste keer bij deze tent. We konden buiten in de zon zitten op een schitterend terras met een fantastisch uitzicht! En het eten was óók nog eens prima!

Weer heerlijk verder gereden, maar (t moet gezegd) ook een saaier stuk gereden voordat we bij het uiteindelijke doel aankwamen: de Silvretta pas! Oplettende lezers zullen zich herinneren dat we die al hebben gedaan! Dat klopt! Maar nu van onder naar boven en vorige keer van boven naar beneden. En geloof ons, dat is totaal iets anders!! Het tempo lag lekker hoog en dat is met dit soort wegen ook absoluut t leukste! Tig haarspeldbochten, lange doordraaiers, van alles wat. T is zo verschrikkelijk gaaf om hier te rijden!! Bovenop hebben we nog een koffiestop ingelast, heeft Jan nog een groepsfoto voor zijn plakboek gemaakt en zijn we weer naar beneden gereden.

Om 1730u weer op t honk en een biertje (of 2, 3 dat weet ik niet meer) in t harnas gedronken. Straks lekker eten, maar nu eerst douchen!!

Dag 7 Stelvio pas

September 20, 2019 in Austria ⋅ ☁️ 17 °C

Als je hier bent, kun je niet om de Stelvio pas heen. Door Top Gear uitgeroepen tot 1 van de mooiste wegen ter wereld! Maar de Stelvio roept ook andere emoties op. In ons gezelschap is men het er wel over eens dat je m een keer moet hebben gereden, maar ook niet meer dan 1 keer. Zo mooi is ie nu ook weer niet. De Silvretta is mooier. Nu we de Stelvio hebben gedaan, komen wij tot diezelfde conclusie. Afvinken en op naar andere passen!

Jan, de hotellier had Talin een klein beetje bang gemaakt, dat de haarspeldbochten zo krap zijn en zo in een kuip liggen, dat als je een tegenligger (camper, of een bus ofzo) tegenkomt, je niet meer met de voeten bij de grond kunt en kan omvallen... Ondanks dit doemscenario gaan we t toch doen.

Waar hebben we t nu eigenlijk over? De Stelvio pas is in totaal zo'n 22km lang. Maar t beroemst zijn de 48 (!) haarspeldbochten die elkaar in rap tempo opvolgen.

We zijn eerst richting St. Moritz (Zwitserland) gereden. Daar naar toe kwamen we ook langs Samnaum een belastingvrije zône die we voor nu links hebben laten liggen. Richting Zernes was erg mooi met de nodige haardspeldbochten als warming up voor t grote werk! Vlak voor de Ofenpass een onwaarschijnlijk duur kopje koffie gedronken. € 4,-!! En niet eens een koekje! Zwitserland is echt niet leuk wat dat betreft....

Na de Ofenpas, kwam nog een fantastisch mooie pas: de Umbrailpas. Weinig verkeer en prachtige bochten en asfalt! Uiteindelijk kwamen we bij het doel van de dag: de Stelvio (Italië). Daar stond een kluitje auto's en motoren te wachten voor een slagboom. Een groot bord zei ons dat de pas gesloten was! We waren afgestapt voor wat foto's en hadden niet goed op de navi gekeken. Die vertelde ons nl dat we links de kluit voorbij moesten naar boven! En dat klopte, want wij doen de pas van boven naar beneden en deze gasten wilden van beneden naar boven!

Doorrijden dus naar boven. Daar was het een drukte van belang omdat er ook een wielerwedstrijd plaatsvond. Er zijn dus mensen die voor hun lol met een fiets naar boven ploegen, en/of met gevaar voor eigen leven zich op bandjes van 3cm breed, zonder beschermende kleding naar beneden laten storten!! En dan vinden ze motorrijden gevaarlijk.... 🤪😎

Vlak voordat we de eigenlijke afdaling begonnen, op een parkeerterrein nog wat foto's gemaakt. Daar aan de praat gekomen met 3 jonge gasten uit NL die een tocht van 2 weken aan het maken waren en bv ook in Slovenië zijn geweest. Leuke gasten....

Toen was het magische moment daar! De afdaling!! We begonnen met een camper voor onze neus... Die konden we echter heel vlot inhalen en daarna lag de weg voor ons open! Het was super rustig, zowel naar boven, als naar beneden. Ik reed voorop en als ik een bocht had gedraaid, zei ik Talin (via onze nieuwe intercom, waar we enorm blij mee zijn!) of er wat aan kwam. Bocht na bocht draaiden we en ze zijn inderdaad krap en ze liggen inderdaad in een kuip. Maar omdat t zo rustig was, geen enkel probleem! Talin werd hoe langer hoe enthousiaster en vondt het halverwege de pas helemaal geweldig! Exact halverwege (dus bij bocht 24), staat een groot hotel/restaurant, waar we neerstreken voor een lunch. Een geweldig uitzicht op de reeds afgelegde weg en ik heb zelfs een Marmot (ofwel Murmeltier) in de verte weten te ontwaren!

Het is niet bepaald stil als je daar op t terras zit. Motoren, sportauto's met een luide uitlaat, rijden af en aan. Tijd om ons er ook weer tussen te mengen. De overige 24 bochten met goed gevolg afgelegd. Om daarna wat rustigere wegen te rijden. Maar, Oostenrijk zou Oostenrijk niet zijn, als we niet zouden worden getrakteerd op nog meer schitterende passen die we met een lekkere snelheid konden nemen.

Omdat we laat en behoorlijk zwaar hadden gelunched, hebben we bij de MPreis een salade gehaald en die op de kamer opgepeuzeld. Straks nog ff naar de bar om nog een biertje te nemen en met de andere motorrijders verhalen uit te wisselen.

Morgen de laatste dag hier.... 😭😭😭

Dag 4 Silvretta pas

September 17, 2019 in Austria ⋅ ☀️ 17 °C

Talin stond vanmorgen op met behoorlijke spierpijn van de tocht van gisteren. Bij mij viel t wel mee gelukkig. Eerst maar ff ontbijten. Daarna het harnas aangetrokken en naar de motoren. Vandaag gaan we befaamde Silvretta pas rijden. Allemaal mooie verhalen over gehoord en met onze Silvretta voordeelpas die bij de kamer hoort in de aanslag, op pad!

Na een aantal kilometer doemt het tolhokje op. De slagboom staat open en door het geblindeerde glas van het hokje zag ik ook niet zo snel iemand. Op het moment dat ik dacht, nou dan maar doorrijden, zag ik een chagerijnige kop in het hokje. De voordeelpassen tevoorschijn en toen lag de Silvretta pas voor ons. Van de kant waarvan wij kwamen is de ingang zo'n beetje op de boomgrens, dus hoog... Een paar kilometer later kwamen we ineens een meer tegen met een vreemde licht blauwe/turquase kleur. Heel mooi! Even verderop ging het naar beneden. Alleen maar super mooie bochten en heel erg veel haarspeldbochten. Ongelofelijk mooi! Én niet zo veel verkeer!!

Na al dit moois was het tiet veur een bakkie! Een leuk tentje gevonden en koffie en 1 Apfelstrudel besteld. Er kwamen ook 2 Belgen aan die al heel wat reizen met de motor hadden gemaakt! Vaak leveren ze de motor in bij een gespecialiseerde transport onderneming die de motoren dan naar dw plek van bestemming brengt Ze waren al in Griekenland, Kroatië, Portugal, etc geweest op die manier. Tip om te onthouden....

Lekker verder gereden. En ja, het wordt saai.... alleen maar mooie wegen, met eindeloos veel bochten. Het werd tijd voor de lunch. Ik een Hamplankje en Talin een (erg lekkere) Goulashsoep. Naast ons zat een stel op leeftijd en de man had erg veel moeite om op te staan. Ik ben te hulp geschoten en heb de oude baas op weg geholpen. Dankbaarheid alom en karmapunten gescoord! Toen we naar de moteren liepen kwamen die Belgen weer langrijden en toeterden vriendelijk. Later kwamen we ze weer tegen toen zij stonden te rusten en konden we de groet terugtoeteren... (je maakt wat mee op zo'n dag.... 😂)

We kwamen langs Imst en daar hebben ze een MediaMarkt. Die had ik nodig omdat ik per ongeluk met het over het zadel zwaaien van mn been, de houder van mn GoPro van mn brommer had getrapt. Ik dus naar de MediaMarkt voor een nieuwe houder en Talin naar de drogist voor haar elastiekjes. MediaMarkt had niet wat ik nodig had en Talin had geen bril bij zich, dus die kwam met 2 elastiekjes naar buiten voor t luttele bedrag van € 5,-! Zuinig zijn op die dingen dus!

Na weer een lange tijd zei mijn navi ineens dat ik een U-bocht moest maken. Nu zegt ze weleens meer wat mafs, maar deze keer bleef ze volhouden. Dus dat hele stuk weer terug! Dit tot ergernis van Talin, die eerst Google maps wilde raadplegen. Wat blijkt, een paar kilometer verder houdt de weg gewoon op, omdat daar de gletscher begint. Het klopte dus toch.

Inmiddels begon de vermoeidheid wat toe te slaan, maar t goede nieuws was dat we nog maar 30km moesten. Onderweg kregen we nog een waarschuwing van tegenliggers dat de Polizei met laserguns stonden te controleren, dus dat scheelde ook weer geld... 😎 Om 17u streken we weer neer op t honk. Het was een topdag! De mooiste route tot nu toe...

Motorvakantie Oostenrijk 2019

September 14, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Yep, na een vertraging, zijn wij ook aan de beurt! Vakantie!! Dit jaar gaan we motorrijden in Tirol! Onze uitvalsbasis is Apart Vivaldi in See. Maar eerst moeten we erheen rijden. De motoren hebben we na een uitvoerig consult van Patrick Roessel op de aanhanger geladen en vrijdag de 13e rond 12 uur gingen we dan eindelijk op pad!

Omdat we laat vertrokken hebben we toch maar besloten ergens te overnachten. De rit zelf was zonder noemenswaardige incidenten. Alleen tijdens de eerste pauze ergens in België, vond ik de motor van Talin er toch niet zo lekker op de aanhanger staan. Spanbanden zijn niet ons forté zo blijkt, want na een hoop gedoe, sprong uiteraard de verkeerde los, met als gevolg dat de motor omkiepte!!! Talin kon m wonderbaarlijk genoeg opvangen! Paniek alom! Gelukkig was daar een vriendelijke Duitser die zelf een extra spanband aan ons kado gaf! Lang verhaal kort, de motor stonde er nadien beter op!

Intussen had Talin een motel gevonden aan de snelweg die zelfs garages verhuurden! Boeken dus en om 21 u kwamen we eraan. Eerst een enorme Burger King Whopper naar binnen geschoven, waarna we moe de bedstee in zijn gegaan.

De volgende ochtend fris en fruitig onze weg vervolgd. Uiteindelijk om 12u op ons vakantie adres! We werden opgewacht door Klaas de 2e baas van Vivaldi. Hij heeft ons geholpen met de motoren weer van de aanhanger te krijgen en het stuur van Talin weer te repareren. (lang verhaal, ga ik jullie niet mee vermoeien...). Het kriebelde natuurlijk aan alle kanten en dus zaten we rond 13u op de brommer met een aanbevolen route van Klaas in de tas.

Holy Moly wat is t hier ontzettend gaaf!!! Prachtige bochtige wegen met heel mooi asfalt en een spectaculaire natuur! Een Walhalla voor motorrijders! Super lekker gereden en in een pittoresk plaatsje in Italië een Apfelstrudel en een fles mineraalwater naar binnen gewerkt.

Uiteindelijk dik 200km gereden. Thuis gekomen lekker gedouched en naar de Pizzaria! We moeten zeggen: zelden zo lekkere Pizza gegeten!!. Nu helemaal aan gort op de kamer. Morgen een rit van 335km op t program! We zijn benieuwd! Weltrusten!

Dag 3, wandelen See

September 16, 2019 in Austria ⋅ ☀️ 26 °C

Na een eneverende dag op de brommert, nu een dagje wandelen op de berg bij See. En dat bleek ook eneverend te zijn!

Vanwege het dalseizoen zijn er gezette tijden waarop de gondellift vertrekt. Wij gingen om 0930u, nadat we eerst vruchteloos op een neusspray voor Talin op zoek waren geweest. De plaatselijke medicijnman en zijn hulpjes bleken collectief vakantie te hebben deze week....

Afijn, in de gondel met een jong stel Duitsers, waarmee we gezellig gebabbeld hebben. Dit waren uitermate professionele wandelaars gezien hun outfit en toebehoren, zoals een rugzak met ingebouwde waterfles mét slang! Komen wij aan met onze spijkerbroek en Triumph motorcycles rugzak van Ali Express.... We hadden wel de juiste schoenen aan volgens de Duitse experts...!

Bovenaan aangekomen zijn we richting de Ascherhütte gaan lopen. Op een gegeven moment zagen we een bordje met daarop de tekst "sehr Anspruchsvolle wanderweg". Nou dat klonk mij (Hans) wel goed in de oren dus maar gedaan. Het was een geitenpad naar boven met keien, stronken en andere enkelkillers, dat het een aard had. Ik zei Talin: " nou die zeer aansprekende weg, hadden ze wel iets beter kunnen vermarketen!" Mijn Duits is redelijk, maar hier had ik dus een kapitale fout gemaakt! Anspruchsvoll betekend namelijk "veeleisend" en dus niet "aansprekend"! Nadat we waren bijgekomen van het lachen van deze vertaalmisser, konden we niets anders doen dan doorlopen... Na een dik uur berggeiten, kwamen we bij het doel aan, het bergrestaurant. Daar neergestreken en we kregen snel bezoek van Duitsers die onderweg ook al waren tegengekomen. Ook met hen een gezellig uurtje zitten babbelen. We hadden in een vlaag van jeugdige overmoedigheid besloten om te voet de complete afdaling naar het dorp See te maken.

Het eerste stuk ging soepel en de moed zat er goed in! Helaas waren er diverse bergbeekjes die een dwngende werking op Talin's blaas hadden. 3 keer heeft ze in hurkzit een (flinke) plas gedaan. Ik heb echt geen idee waar ze het vandaan haalt, te meer omdat ze voor vertrek ook al was geweest.... Na ongeveer een uur lopen kwamen we bij het bergstation waar we met de gondel waren uitgestapt. Daarvandaan zou het nog zo'n 2 uur lopen naar het dorp zijn. Eitje... Het pad was echter supersteil en vol met keien, dus vermoeiend. Na een uur kwamen we een groep oudere Belgen tegen die stonden te bekvechten of ze nu het zeer steile bospad af moesten of toch de wat makkelijker omweg moesten gaan doen. Aanmoedigingen onzerzijds mochten niet baten en zij kozen het hazenpad. Watjes. Wat ons restte was dat steile pad en goeiendag, dat was een partijtje zwaar hoor! Super steil, alleen maar keien en boomwortels en enorm smal. Dit hebben we ruim een uur moeten doorstaan voordat we weer in een beetje bewoonde wereld kwamen. Zeiknat van t zweet en stinkend als een Bunzing kwamen we in het hotel aan. Jan de hoteleigenaar had kuchen bij de bakker gehaald en trakteerde ons op een bakkie met hiervoorgenoemde kuchen.

Talin wilde graag nog een neusspray halen en na een telefoontje van Jan was de apotheker in het volgende dorp bereid om even te wachten met sluiten. Dus bezweet en stinkend in de auto gesprongen om de neusspray in Kappl te gaan halen.

Talin heeft nog even in de zon op een balkon gezeten en ik heb nog een klein rondje op de motor gedaan, voordat we gingen eten in het dorp. Wederom een super stek gevonden met heerlijk eten. Nu helemaal voor gaas en kapot in de kamer. Morgen 325km rijden met o.a. de befaamde Silvretta pas! Zin an!

Kappl, Каппль, کاپل, Капль, 卡普尔