Austria
Sankt Wolfgang im Salzkammergut

Heenreis naar Sankt Wolfgang

July 8, 2019 in Austria ⋅ 🌧 14 °C

Na een lange autorit kwamen we ongeveer 12uur later aan in Sankt Wolfgang, onze eerste stop. Een gezellig dorpje, gelegen aan de Wolfgangsee en ook de perfecte uitvalsbasis om Salzburg te bezoeken.
    Veel zit er niet meer in ons programma voor vanavond, maar het dorp zelf denkt daar anders over. We worden namelijk gastvrij onthaald door een dorpsfestival, met livemuziek en vele eetkraampjes.
    We laten echter de drukte achter ons, gaan snel een hapje eten en maken een kleine wandeling op zoek naar een strandje aan het meer.
    Daarna trekken we ons terug in ons appartementje voor een deugddoende nachtrust.
    Katrien

Na 12 uur rijden eindelijk daar

July 8, 2019 in Austria ⋅ 🌧 15 °C

De heenweg verloopt redelijk vlot ondanks de vele wegenwerken. Twee keer stuurt de gps ons van de autosnelweg af om een monsterlijke stilstaande file te vermijden. In Sankt Wolfgang is het even zoeken wegens voetgangerszone, eenrichtingsverkeer en omtrekkende tunnels.
    Maar we komen, door een regenbui, toch in ons appartementhotel aan. Ons klein maar fijn hotelletje ligt aan de straatkant, in de hoofdstraat waar de muziek van de live bandjes omhoog dwarrelt tot ons balkon. Vandaag is het immers Summer Nacht mit Musik u. Kulinarischen Angeboten. We laten de pulled pork, paella en scampispiesjes aan ons voorbij gaan, en we proberen de spätzle in een echt restaurant. Daarna een kleine wandeling door het stadje op zoek naar het meer voordat we ons op ons appartementje terugtrekken na een lange vermoeiende dag.

Bootje varen

July 10, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag een iets rustiger dagje: stadje bezoeken, boekje lezen aan het meer, plonsje in het meer en bootje varen.
    Het is dezer dagen niet zo fantastisch goed weer in Sankt Wolfgang. Toch had ik me voorgenomen om minstens één keer in het meer te springen. Vandaag was het iets beter weer, rond de 22 graden. Dus ook de uitgelezen kans voor er in te springen. Helaas geen boei in de buurt van ons strandje om naartoe te zwemmen.
    Rond 16uur besloten we om een elektrisch bootje te huren. Mama heeft haar angst overwonnen en is mee aan boord gegaan, maar het meer dwars over varen ging haar toch een brug te ver.
    Ze voelde zich toch niet zo comfortabel, maar gelukkig heeft kapitein Katrien haar heelhuids weer aan land gezet.
    Katrien

Overgangsdagje

July 11, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Vanmorgen namen we afscheid van Sankt Wolfgang en zijn witte paard en zetten koers richting Stubaidal. De weg wordt steeds langer wegens toenemende files en regen. We besluiten om Innsbruck voor een zonnig dagje over te houden maar doen wel het plaatselijk winkelcentrum aan op zoek naar een muilkorf voor Mitzi, een powerpack voor de GSM's en wat landkaarten en zaklampen. Kwestie van volledig klaar te zijn voor het hooggebergte. We installeren ons in ons hotel en genieten van de wellness terwijl buiten de regen neertokkelt. Aangezien het geen otogenieke dag was, enkele foto's van de volksdansavond van gisteren op het dorpspleintje van Sankt Wolfgang.Read more

Schiff ahoi am Wolfgangsee

July 4, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 26 °C

Nachdem wir wieder auf normaler Höhe angekommen waren trieb uns der Hunger in die Altstadt von St. Wolfgang. Es hat sehr viel Spaß gemacht durch die urigen Gassen zu schländern und die alten Gebäude zu bestaunen. Zu essen gab es dann ein gefülltes Pita aus einem Foodtuck. Zur Nachspeise haben wir uns noch ein Eis gegönnt.
    Mit dem Kombiticket konnten wir uns mit dem Schiff nocheinmal eine gute Stunde von St. Wolfgang nach Strobl auf der gegenüberliegenden Seite des Sees fahren lassen. Auch der Ausblick von der Mitte des Sees ist unglaublich.

St. Wolfgang im Salzkammergut

September 12 in Austria ⋅ ☀️ 24 °C

Ein schöner Spaziergang durch St. Wolfgang am Wolfgangsee (wieder war Michaela 😅 ganz entzückt - man merkt sie mag Wasser! 😍)

Natürlich darf ein 📸Selfie 📸vorm 🦄 Weissen Rössl 🦄 nicht fehlen!

St. Wolfgang am Wolfgangsee

September 11 in Austria ⋅ ⛅ 21 °C

Wolfgang:
    Wir fahren von der „Schafberg Himmelsforten“ Hütte wieder ins Tal und wir schlendern durch „St. Wolfgang“ (530 müN). Wir essen gegenüber dem berühmten Hotel „Im weissen Rössl“ (Peter Alexander) in einer Konditorei „Topfenstrudel“. Viel österreichischer geht es kaum. Der Ort ist sehr mondän. Wir haben noch ein frühes Abendessen auf der Seeterasse des „Seeböckenhotel zum Weissen Hirschen“ in exponierter Lage direkt neben dem Hotel „Weißes Rössl“. Diese Seeterssse mit einem guten Restaurant ist mit das Beste, was ich seit langer Zeit gesehen habe. Dort zum Sonnenuntergang zu speisen, ist großes Kino. Hier waren wir nicht zum letzten Mal!

Heidi:
    Ein wirklich schöner Ort ! Es gefällt uns sehr, sehr gut und wir nehmen uns viel Zeit.
    Ein schöner Nachmittag !

Editiert am 12.11.2020
    Text von Wolfgang und Heidi
    ÖFFENTLICH

Proeven van Salzburg

July 11, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 20 °C

Na Mitzi uit haar toevluchtsoord na de doorgang van de fanfare getrokken te hebben, volgt een rustige nacht zodat we uitgerust aan ons proefbezoek aan Salzburg kunnen beginnen. Proefbezoek omdat het weer te mooi en de tijd te kort is om alles intensief te bezoeken. Dat houden we voor een volgende keer. We dwalen over een marktje, een brugje, langs winkelsteegjes, pleintjes, kerken en zelfs kerkhoven kunnen ons bekoren.Read more

Klaar om te vertrekken

July 7, 2019 in Austria ⋅ 🌧 16 °C

Na een dagje inpakken ben ik klaar voor het volgende avontuur : met zus Hilde en haar dochter Katrien naar Oostenrijk.
    Het programma is uitgestippeld, de hotels en hut geboekt, de valies gemaakt en de hond haar boekje ingepakt, dus ik ben er volledig klaar voor.
    Na een lekker avondmaal bij zus Greet, gaan we een laatste korte nacht in want we vertrekken om 5 uur in Schoten.

Roetsjen in de bergen

July 9, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 18 °C

In de mijn nemen we twee maal een roetsjbaan naar beneden, kijken we een paar filmpjes bij acht graden en leren we dat het zout nu hier niet meer wordt geproduceerd. Men laat water door de zoutlagen lopen en het water met 30 % zout wordt via pijpleidingen naar Ebensee gedraineerd waar ze het zout er weer uithalen. Ons hoogteverlies compenseren we met een treinritje naar de uitgang. We dalen terug af naar het dorpje, na een omweggetje over een uitzichtspunt en bezoeken het schattige dorpje, geprangd tussen het meer en de steile rotswanden. We zoeken een terrasje aan de rand van het meer en genieten van onze eerste Hugo voor dat we de Audi van zijn penibel plaatsje redden. In ons appartementje genieten we nog van "Flikken aan de Donau" voor het slapen.Read more

Sankt Wolfgang im Salzkammergut