Canada
Sainte-Anne-des-Monts

Here you’ll find travel reports about Sainte-Anne-des-Monts. Discover travel destinations in Canada of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sainte-Anne-des-Monts, Québec

May 4, 2015 in Canada ⋅ 🌙 5 °C

Von Gaspe ging es weiter die Westseite der Halbinsel runter nach St Anne des monts. Alleine die Fahrt an der Küste war schon richtig genial.
    Ein toller Tip von einem Backpacker Pärchen hat uns dann zu einem wunderbaren Camping Platz direkt am Strand geführt. Da kommen ja schon fast karibische Gefühle auf, vor allem nachdem heute ein richtig warmer Tag war mit stolzen 20 Grad......hahaha....es geht doch.
    Die kleine Wanderung im naheliegenden Nationalpark fand dann aber doch wieder grösstenteils im Schnee statt. Beim nächsten mal leihen wir uns Schneeschuhe aus....soviel haben wir jetzt mal dazugelernt.
    Morgen gehts mit der Fähre rüber auf die andere Seite des St Lorenz Stromes bis runter nach Tadoussac. Dort soll man vom Ufer aus Wale sehen können....wir hoffen mal, dass wir Glück haben werden.

van Gaspé naar Sainte Anne des Monts

September 16, 2010 in Canada ⋅ 🌙 8 °C

De zonsopgang was wat mistig maar we hadden goed geslapen en het ontbijt was geen buffet maar per persoon een goed gevuld bord, een beetje zoals in "Den Uil" in Wilrijk.
    Spijtig dat we van het uitzicht op de kamer zo kort maar konden genieten. We reden helemaal langs de zee verder, de ene baai al spectaculairder dan de andere.Helemaal de punt van het schiereiland rond tot het park Forillon. Eest naar een haventje, maar de anderen stapten niet mee uit, wij wandelden wel helemaal naar beneden en gelukkig want Dirk vond daar nog een toilet voor de grote boodschap. Het is hier heel bergachtig door de uitlopers van de Apalachen mountains die ergens onder Virginia in de VS beginnen. Veel dennen en de loofbomen begonnen een beetje te kleuren. Aan Cap-Bon-Ami kregen we onze pic-nic een uurtje wandelltijd, veel te kort. Wij hadden wel graag een langer tochtje gemaakt. Noch de gids noch vele medereizigers wandelen graag!
    Om half één reden we verder naar de Cap-des-Rosiers waar we aan de vuurtoren even gelost werden voor een fotostop, wij wandelden dan maar zelf even langer rond en waren de laatsten, net zoals aan het haventje 's morgens. Eens we het park verlaten hadden kon er nog wat vlugger gereden worden want het was nog een heel eind. In Grande-Valleé moest de chauffeur zelf een plaspauze nemen en konden we weer even de benen strekken. Enkele mannen hadden een drankzaak gezien aan de overkant en achtenbier voor onderweg want op de bus kan men alleen water kopen. Iemand had rootbeer gekocht en lustte het niet, ik heb de blikjes dan geruild voor Coca Cola.
    Nog tientallen kliffen volgden en op zee zagen we alle soorten vogels. Aan land veel huizen, vakantiehuizen en vuurtorens. De huizen hebben alle mogelijke kleuren: Kobaltblauw met gele raamkozijnen, bloedrood met wit, knalgeel met rood of purperpaars met geel. Eindelijk kwamen we aan in Sainte-Marie-Des-Monts. We hadden nog tijd genoeg om naar het centrum te wandelen én te winkelen. Gelukkig bleef het droog, als we in de bus zaten vandaag waren er enkele felle buien maar bij iedere stop bleven we droog. Eten als gewoonlijk met soep, hoofdgerecht en cake met koffie, wij dronken op onze kamer een hele fles Canadese wijn op: 'L' Auberge' vin rouge sec, weinig smaak dus we konden hem drinken als limonade! Fles leeg en in bed om half elf.

Sainte-Anne-des-Monts