Canada
Telegraph Cove

En mer 1/3, Telegraph Cove, Canada

June 24, 2017 in Canada ⋅ ☀️ 17 °C

Nous avons pris un bateau à moteur pour aller voir des baleines. Nous en avons vu deux, à bosse. Nous avons aussi vu des orques, des phoques et des aigles à tête blanche.

Nous avons fait beaucoup de balades dans la forêt sur l'île de Vancouver. Mais attention : gare aux grizzlys.

Amélie

Telegraphe cove

August 15, 2021 in Canada ⋅ ☁️ 18 °C

Petit village trop mignon.
    Excursion en zodiaque pour aller voir les mammifères marin, vu: une dizaine d orques, une baleine a bosse, une loutre de mer, un lion de mer et plusieurs marsouins qui passaient sous le bateaux, c'était fou très belle expérience 🐋🦦🤩.
    Et pour finir la journée en beauté bière au pub et soupe de poisson 🤤

Frédérika O'Sullivan

je suis toujours aussi jalouse😊

8/20/21Reply
    Caro DBouteiller

je suis tellement jalouse aussi 😂

8/22/21Reply
    Coco Dam

😁

8/22/21Reply

Kajaktur dag 6

August 3, 2018 in Canada ⋅ ⛅ 18 °C

Idag skulle vi tilbage til Telegraph Cove. På vejen sejlede vi hen til en lill ø, hvor vi fik frokost. Her så vi to slanger, som vi selvfølgelig nærstuderede, uden dog at røre ved dem. Under frokosten, som vi nød i smukt solskin, mødte vi nogle amerikanere, en far med to sønner. De havde en båd og havde været på øen i forgårs, hvor de fra båden havde set en sortbjørn luske rundt inde på øen, hvor den møjsommeligt spiste blåbær. Det er fascinerende at vide, at bjørnene faktisk svømmer rundt på de små øer, og dermed potentielt også kan være på øerne om natten, når der bliver camperet. Det er dog næppe interessen for menneskekød der trækker, snarere lugten af vores mad. Efter frokosten gik vi en tur på en afmærket rute på øen. Her var det en fordel ikke at være gangbesværet, da ruten var strabaserende, men det var besværet værd, da vi nåede op til en fantastisk udsigt over Johnstone Strait. Her nød vi udsigten ud over vandet på første klasse. Vi så en flok marsvin svømme lystigt forbi, stadig med panorama sol til at give vandet og hvalerne en ægte HD kvalitet. Da vi vendte ned fra bjerget, var det tid til vand og en power nap. Den varede dog ikke længe, da guiden glædestrålende fortalte os, at han havde fået en melding over radioen om, at der var spækhuggere på vej forbi det område, hvor vi sejler ud fra øen. Vi skyndte os at iklæde os kajakkostumerne, hvorefter vi sejlede ud og ventede på vandet i ca 20 min, indtil vi kunne spejde de første sorte rygfinner i horisonten. Vi ventede det samme sted med kajakkerne og efter 6-7 min kom de første par spækhuggere forbi os, to hunner med deres kalve. Pludselig var der et eldorado af spækhuggere, da de svømmede forbi os fra både højre og venstre, på ca 150 meters afstand. Vi padlede fremad for at følge med i deres rute, og det vrimlede med dem fra alle retninger. Der var især en stor han (A66 Surf), som kun gjorde sig bemærket med sin enormt lange rygfinne på næsten to meter. De andre svømmede fremad med hovedet oppe, hvor vi kunne se hoved, rygfinne og det hvide område ved øjnene. Flere gange hørte vi også spækhuggerne kalde på hinanden, kald der sagtens kunne høres på afstand. Senere blev der lavet en lille opvisning, hvor een af de voksne hunner sprang op med hele forkroppen samt finnerne. Der blev lavet både hale og finne plask fra de store hvaler, så smældet kunne høres langt væk. De to unger endte hele opvisningen, med et par spring over vandets overflade, så kække og livsglade de så ud. Den slags oplevelse giver et sug i maven og et par tilbageholdte åndedrag. Højdepunktet var en stor hun som svømmede ikke mindre end 30 meter fra kajakkerne, mens vi padlede fremad. Det er fantastisk at opleve så stort et dyr så tæt på en lille åben kajak, og er nok den mest økologiske og nærværende måde at opleve havets vidundere på. Stilheden fra kajakken uden larmende motor giver sanserne frit spil. Heller ikke den tætsvømmende matriark af en spækhugger havde læst afstandskravene, så nu har vi fået en næroplevelse med både pukkelhvaler og spækhuggere fra kajakken.Read more

VANCOUVER ISLAND - Telegraph Cove

July 22, 2016 in Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Die Telegraph Cove liegt im Norden von Vancouver Island, fern ab von jeglicher Grossstadt, zwischen Ozean und Regenwäldern. Wie in vielen Teilen auf der Insel ist die Holzindustrie präsent und offensichtlich am Abholzen der Wälder. Das kleine Örtchen ist vor allem bei Fischern und als Ausgangspunkt für Bären- und Walbeobachtungstouren bekannt.Read more

Kajaktur dag 5

August 2, 2018 in Canada ⋅ ☁️ 15 °C

I dag skulle vi passere Blackfish Sound, vores første tur i mere åbent hav. Så snart vi begav os ud på turen kunne vi se pukkelhvaler i den retning vi var på vej i. Der er et afstandskrav på 200 meter til pukkelhvaler, så vi prøvede på ikke at komme for tæt på. Dog var der en pukkelhval der ikke kendte afstandskravet, så den kom op 20 meter ved siden af os. En kæmpe oplevelse at være så tæt på så stort et dyr. På resten af turen så vi flere andre pukkelhvaler samt en del sæler. Sælerne her er af arten harbour sæler, men de ser forskellige ud, med helfarverne råhvid, sort og grå. Vi har oplevet dem både til havs og på land, og især fra vand er de nysgerrige og har masser af gåpåmod iforhold til at komme ganske tæt på kajakkerne. Vi satte lejren op efter frokost, hvorefter vi tog med på en frivillig kajaktur om eftermiddagen i håb om at se spækhuggere, desværre uden held. Imorgen er sidste dag, så vi håber på en spændende wildlife oplevelse inden vi tager tilbage til Black Bear Lodge.Read more

Maria og Steffen

Spor fra en mink. Vi så den flere gange.

8/4/18Reply

Telegraph Cove