China
Jin Mao Tower

Prive op verdieping 87.

May 11, 2018 in China ⋅ ⛅ 22 °C

Om de ontgoocheling van onze niet aanwezige markt weg te slikken drinken we een koffietje op de oever van Pudong waar we niet anders kunnen dan onze blik hoog te richten. Tussen al die wolkenkrabbers moeten we er eentje uitkiezen waar we omhoog gaan. In de hoogste,632m, doen we slechts 5 verdiepen. In de tweede hoogste blijven we op gelijkvloers maar doen we wel een sanitaire stop. Dan omhoog in nr. 3 tot op het 87 ste verdiep. Hier bevind zich de bar "cloud 9" met happy hour! Dus de beslissing om hier te blijven zitten in een aangename omgeving tot na zonsondergang met een cocktail is unaniem. Ons privé plekje in de wolken. Nadien afdalen in sneltempo waar we terecht komen in een wereld van glamour en lichtjes. Louis Vuitton, Gucci, Cartier e.a. doen het hier letterlijk schitterend.Read more

Hilde Goris

Ik was daar ook! Schitterend uitzicht in aangenaam gezelschap!

5/12/18Reply

Boze geesten

May 11, 2018 in China ⋅ ⛅ 22 °C

Onze planning voor vandaag, aangezien we 10 dagen hebben moeten we niet rushen.
    Eerst de Yuanyan Garden, midden in het stad een tuin met ceremoniële theehuisjes, een zigzag brug over het water om er te geraken. Dit om de boze geesten buiten te sluiten. Zij zijn blijkbaar niet in staat om hoeken te doen. Enkel in rechte lijn zouden ze kunnen lopen. We hebben ze in ieder geval niet tegengekomen enkel vele Chinese toeristen.Read more

Moslima te koop

May 11, 2018 in China ⋅ ⛅ 22 °C

Nadien proberen we terug wat rust te vinden in een moslim markt. Toestanden zoals de vreemdelingenmarkt in Antwerpen was hetgene we verwachten. Na prospectie van de moskee waar we als vrouw niet verder geraken dan de tweede poort worden we verder gestuurd naar de vrouwen moskee. Hier worden we verwelkomd met een vriendelijke salam aleikum maar nadien wandelen gestuurd als niet moslima. De markt??? Das ook nog niet duidelijk waar die ooit geweest is.Read more

Josee Goris

De drie gratiën : het handvat, de slurf en slagroomtaart zonder krulletjes.

5/11/18Reply

Tag in Shanghai

April 7, 2018 in China ⋅ ☀️ 13 °C

Nachdem alle verkatert in den Bus gestiegen sind haben wir zusammen die Altstadt besucht und dort den Yu Garten angeschaut🏯⛩ Nach dem Mittagessen fuhren wir unter dem Fluss Huangpuijan durch, um zum Jinmao-Turm zu gelangen um dessen Aussichtsplattform im 88. Stock auf 320m zu bewundern🏙 Von oben hatte man eine tolle Aussicht auf die anderen Wolkenkratzer, den Fluss und ganz Shanghai 📷🔭 Im Anschluss führen wir mit dem Bus noch in Fake Kaufhaus, indem es alle möglichen Arten normale & luxuriöse Marken zu kaufen gab 🎁🛍 Hier konnte zum Beispiel eine Porsche-Sonnenbrille anstatt für 300¥ plötzlich für 80¥ erworben werden 👍🏻 Natürlich alles gefaket😜😎 Danach fuhren wir von Shanghai nach Souzhou ins Joy Holiday Hotel um dort Abend zu essen und zu übernachten. Den Abschluss des Tages verbrachten wir in einer Karaoke-Bar mit Bier und angeheitertem Gegröle😄🍻🎙Read more

上海東方明珠

May 20, 2017 in China ⋅ 🌙 21 °C