China
Hongkou

Here you’ll find travel reports about Hongkou. Discover travel destinations in China of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Shanghai - The Bund

September 23, 2018 in China ⋅ 🌙 24 °C

The Bund, probably the main reason why we wanted to go to Shanghai. This quarter of Shanghai is one of the oldest, but most important we enjoyed the view on the skyline. It is really amazing and especially at night it is one of the coolest skylines we have ever seen.

The Bund, Ist der Hauptgrund warum wir überhaupt nach Shanghai gefahren sind. Es ist eines der ältesten und wahrscheinlich teuersten Stadtteile von Shanghai und bietet einem atemberaubend Blick auf die Skyline. Dir skyline ist vor allem am Abend überragend, jedoch ist es hier nachts auch richtig voll.Read more

Shanghai 1933 (wow!)

December 17, 2017 in China

Shanghai 1933 was built as a slaughterhouse and is now the home of some fancy stores, restaurants, galleries and a micro theatre. It was designed by British architects and is a VERY fine peace of ... well ... architecture. The concrete structure on four floors seems to change every time you go around a corner or even just slightly move your head. If it wasn’t for the cold we could have walked around the building for hours (thanks Vivian for leading me here).

Forget all the buildings in modern buildings in Shanghai. THIS is the place to be, don’t miss out!

In the summer, there seem to be quite famous roof top parties. I think I’ll need to be back to Shanghai one day ...

The Bund

October 26, 2016 in China

Das ist die Flaniermeile und das Ausgehviertel in Shanghai. Leider giesst es wie aus Eimern. Wir sind auf der Flussseite mit den alten Häusern im Kolonialstil. Unser Blick geht auf die andere Seite des Flusses nach Pudong dem Bankenviertel.

Prive op verdieping 87.

May 11, 2018 in China

Om de ontgoocheling van onze niet aanwezige markt weg te slikken drinken we een koffietje op de oever van Pudong waar we niet anders kunnen dan onze blik hoog te richten. Tussen al die wolkenkrabbers moeten we er eentje uitkiezen waar we omhoog gaan. In de hoogste,632m, doen we slechts 5 verdiepen. In de tweede hoogste blijven we op gelijkvloers maar doen we wel een sanitaire stop. Dan omhoog in nr. 3 tot op het 87 ste verdiep. Hier bevind zich de bar "cloud 9" met happy hour! Dus de beslissing om hier te blijven zitten in een aangename omgeving tot na zonsondergang met een cocktail is unaniem. Ons privé plekje in de wolken. Nadien afdalen in sneltempo waar we terecht komen in een wereld van glamour en lichtjes. Louis Vuitton, Gucci, Cartier e.a. doen het hier letterlijk schitterend.Read more

Lichterfahrt durch Shanghai

September 5, 2016 in China

Für heute Abend haben wir uns zu einem zusätzlichen Ausflug entschlossen. Shanghai bei Nacht und seine Lichter.

Von Hotel aus geht es zunächst im die Altstadt. Die Altstadt empfindet die Architektur der Ming-Dynastie nach. Da zu dieser Zeit in China vor allen aus Holz gebaut wurde, sind kaum noch echte Gebäude erhalten. Aber die Altstadt wurde 'originalgetreu' nachempfunden und wieder aufgebaut. Die ältesten 2 Häuser, die noch stehen, sind beide gut 100 Jahre alt.

Nach der Altstadt fahren wir nach Pudong. Dies ist der neu gebaute Stadtteil auf der anderen Seite des Flusses. Das Finanzzentrum und viele andere Büros finden sich hier. Es ist ein Viertel von riesigen Wolkenkratzern, von denen der höchste 630 m hoch ist. Fast alle Wolkenkratzer sind aufwendig beleuchtet. Ein imposanter und moderner Anblick, der innerhalb der letzten 30 Jahre entstanden ist.

Von Pudong aus geht es an den Bund. Hier stehen sich das moderne Shanghai und das Shanghai aus der Kolonialzeit getrennt durch einen 500 m breiten und 9 m tiefen Flussarm gegenüber. Ein wunderschöner Anblick. Es gibt auch eine Aussichtsterrasse/Uferpromenade, von der aus sich ein toller Blick bietet. Man kommt aus dem Staunen kaum heraus.

Von diesem Punkt aus geht es weiter in die Nanking Road. Dies ist Shanghais 6 km lange Fußgängerzone. Zu unserer Freude gibt es hier einen M&Ms Store mit einer Wall of Chocolat. So einen hatten wir das letzte Mal 2013 in New York. Dieses Vergnügen mit den unendlich vielen Sorten, die es sonst nicht im Laden gibt, lassen wir uns natürlich nicht entgehen. Nur Aussuchen können wir die Sorten diesmal nicht, die Beschriftung ist nämlich rein auf Chinesisch.

Zusammenfassend kann man sagen, dass sich die Lichtfahrt total rentiert hat und das Shanghai sehr ansprechend ist. Ehrlich gesagt, ist es hier so sauber, geht es hier so sehr geordnet zu, ist es trotz der Menschenmengen so ruhig, dass man sich fragen könnte, ob dass wirklich noch China ist.

On Top!

August 13, 2017 in China

haben heute den fake-market und eine shopping-mall abgeklappert, naja der übliche ramsch eben ;)
    jetzt sind wir in die skybar des Shanghai Worldfinancial Center. im 87. stock lässt es sich bei einer tasse tee ganz gut aushalten. der eintritt war übrigens kostenlos, allerdings lassen sich eine coke und eine kanne tee 18 € kosten. irgendeinen tot muss man nunmal sterben ;)
    heute abend werde ich noch ein paar höhenmeter gutmachen! ;)

Vissen en voeten

May 14, 2018 in China

Om nog iets van het wenslijstje te kunnen afstrepen vertrekken we 's morgens richting Aquarium, aan de voeten van de Pareltoren. Laverend tussen buggy's en peuters aan de leiband bewonderen we de zeepaardjes, zelfs zeedraakjes en exotische vissen. Maar het zijn de kwallen die ons hart stelen.
    Daarna richting French Concession waar we eten in een restaurantje dat pas drie dagen open is. De eigenares troont ons trots door haar spiksplinternieuwe eet- en danszaal. We slenteren verder door de wijk, tussen de plantanen, steegjes in en uit, winkelcentrum in en uit, door een park waar de Chinezen hun beste stijldansvoetje voorzetten, maar voelen toch niet echt het French Concession gevoel. In onze eigen wijk, Hongkou, terug besluiten we toch maar eens te informeren bij de voetmassage te informeren waar we elke dag voorbijkomen. We eindigen met vier naast elkaar in een relaxzetel, met onze voeten omhoog. Drie mooie jongens en een meisje nemen ze stevig maar professioneel onder handen.
    We eindigen onze avond bij de Japanner van de eerste avond. Thuis wacht ons nog een verrassing, de huisbaas is op bezoek en aangezien Visa in China verdrongen is door Alipay dienen we terug te grijpen naar de oude manier van betalen : cash. Hiervoor moeten we nog even langs de bank passeren en de briefjes van 100 yuan te tellen en na te tellen. Maar we geraken uitgeteld en genieten nog na met een wijntje in.

Eerste dag in Shanghai

May 8, 2018 in China

Op de luchthaven worden we opgehaald door onze chauffeur die ons op ons appartement aflevert op de ... 24ste verdieping. In de verte is zelfs de Pearl Tower te zien vanuit twee van de slaapkamers. Greet en ik verkennen de buurt op zoek naar een supermarkt terwijl de twee anderen de bedden uit testen. 'S Middags vertrekken we naar de oude stad, een mengeling van tempels, achterafstraatjes waar de was de kleur geeft en toeristische kitsch. Greet helpt mee geldbootjes te plooien voor de doden en Liliane probeert aan te pappen bij de plaatselijke kaartclub.Read more

Vlotte vaart met de trein

May 10, 2018 in China ⋅ ⛅ 15 °C

We begeven ons buiten Shanghai, richting Suzhou. Hiervoor hebben we wat organisatorisch talent nodig. Gelukkig heeft ons Zee dat in overvloed waardoor we op een vroeg uur uit ons bed getrommeld worden. Daarna tram, snelle trein en op zoek naar een English speaking counter, de rest is allemaal chinees voor ons.
    Suzhou een stadje (6 miljoen inwoners) 88km buiten Shanghai, in een rotvaart van 250km/h zoeven we er naar toe. Het zijdemuseum geeft toch nog wat geheimen prijs over dit prachtig natuurproduct. De levende rupsen zijn perfect didactisch materiaal, maar het was wel even schrikken.
    De pagode van noordelijke tempel met aangrensde tuin ligt er piekfijn bij onder het alziend oog van Happy Boeddha. Gratis wierook wordt ons aangeboden dus buigen we ook 3 maal met het nodige respect. Vervolgens op zoek naar de garden of the Humble Admistrator. Deze is makkelijker te vinden, mee met de massa.
    De wirwar van bruggetjes, theehuisjes, bibliotheek en vele andere met klinkende namen zoals the house off sweet smelling rice maakt onze verwachting uiteraard groter. Nadat deze verwachting toch grotendeels bevredigd is struinen we wat door de winkelstraten met toch wel enkele eigenaardige panden zoals een katten café. Tegen avondval keren we weer in een rotvaart naar Shangai. Terug naar de, eigenlijk onderweg steeds aanwezige, wolkenkrabbers.

Boze geesten

May 11, 2018 in China

Onze planning voor vandaag, aangezien we 10 dagen hebben moeten we niet rushen.
    Eerst de Yuanyan Garden, midden in het stad een tuin met ceremoniële theehuisjes, een zigzag brug over het water om er te geraken. Dit om de boze geesten buiten te sluiten. Zij zijn blijkbaar niet in staat om hoeken te doen. Enkel in rechte lijn zouden ze kunnen lopen. We hebben ze in ieder geval niet tegengekomen enkel vele Chinese toeristen.Read more

Hongkou