Costa Rica
Guaria

De eerste nacht in onze 4x4 met daktent.

January 26 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Vanochtend werden we opgehaald met een shuttle om onze 4x4 Suzuki Jimmy op te halen bij Nomad America. Bij aankomst stond de auto klaar en was de tent al opgezet.Bij het eerste aanzicht van ons 'mobiele verblijf' kregen we al kriebels van blijdschap in onze buikjes! We kregen instructies hoe we de tent en luifel op moeten zetten en hoe we deze af moeten breken. Het stelt allemaal gelukkig niet veel voor en ons verblijf kan al in 20 minuutjes worden opgezet! De auto is van 2019 en het ontbreekt ons echt aan niets. Een is een douche gekoppeld aan de auto, we hebben een koelbox, gasstel, kookgerei, bestek, afwasblik, zaklampen, hangmat, charger en er is een mobiele telefoon met WiFi aanwezig. We nemen een sixpack bier in ontvangst en zijn ready to go! Op naar La Fortuna!

Al snel beginnen we de liefde voor dit land al te voelen. De natuur is groener dan groen. Het is één hele, hele grote jungle! De rit naar La Fortuna duurt zo'n 2,5 uur. We maken een stop bij Mistico Hanging Bridges Park waar we voor morgenochtend een reservering hebben gemaakt. Vervolgens lijkt het ons verstandig alvast op zoek te gaan naar onze eerst locatie om te wildkamperen en dat is best spannend zo de eerste keer! Na 2 mislukte pogingen off-road, een plek te vinden, gaan we naar de spot 'Crossing Rivers'. Het is behoorlijk afgelegen en de weg er naar toe is avontuurlijk, maar als we op plek van bestemming zijn voelen we het: dit is DE plek! Midden in de jungle, bij een mooie rivier met flinke stroming. Wat een geweldig gevoel is dit! We parkeren de auto en maken ons verblijf op. We komen erachter dat we de tank voor de douche nog niet hebben gevuld en nemen daarom een verfrissende plons in de rivier.

Wanneer het een beetje donker begint te worden, is het time for food! We hebben twee stukken vlees gekocht, champignons, uien en wat knoflook. Een biertje en een wijntje erbij, heerlijk! We klimmen onze tent in om nog een beetje te relaxen en gaan bijtijds slapen, want 06.00 uur opstaan wordt onze nieuwe standaard. ;) We hebben prima geslapen met wat stops om te plassen en de geluiden die we horen. In de ochtend worden we gewekt door de vogels en de rivier. Wat fijn om in de natuur te mogen en kunnen slapen. We maken een ontbijtje, Dave neemt nog een frisse duik en dan vertrekken straks naar de Hanging Bridges en Hot Springs!

• Jun22

Heiße Quellen Costa Ricas

June 22, 2017 in Costa Rica ⋅ ☀️ 26 °C

Ich liebe, liebe, liebe heiße Quellen. Schon während meiner Island Reise bin ich eigentlich jeden Tag in einen Hot Pool gesprungen. In der Umgebung von La Fortuna gibt es unendlich viele Einrichtungen, die mit Hot Springs werben. Am natürlichsten und am besondersten ist der EcoTermales Hot Springs.

Arenal Volcano

February 14 in Costa Rica ⋅ ⛅ 26 °C

Für den heutigen Tag sind 2 Wanderungen geplant. Die erste Wanderung führt uns durch einen Sekundär-Regenwald am Fuße des Vulkans Arenal, dem größten Costa Ricas. Unter anderem geht es zu Lava-Feldern. Der letzte große Ausbruch ist knapp 50 Jahre her.
    Die Besonderheit bei einem Sekundär-Regenwald ist die Art wie Pflanzen hier wachsen. Die Bäume sind sehr hoch und die Baumkronen dicht. Das führt dazu, dass es am Boden relativ dunkel ist. Die Pflanzenwelt passt sich an, indem nahezu jede Pflanze einer anderen Pflanze aushilft. Auf Blättern wachsen Moose. Auf umgestürzten Bäumen wachsen unter anderem Bromelien, Pilze, Gläser und viele andere Pflanzen. Um die riesigen Bäume schlingen sich Lianen, die wiederum eine Rankhilfe für andere Pflanzen sind. Es ist sehr interessant dies aus der Nähe zu beobachten und so bleiben wir häufig stehen und bestaunen was die Natur einem bietet. Für die knapp 5km lange Tour benötigen wir entsprechend etwas länger.
    Die zweite Besonderheit dieser Wanderung wäre die Aussicht auf den perfekten Kegel des Vulkans. Dieses Vergnügen ist jedoch sehr selten. Üblicherweise bleiben vorbeiziehende Wolken am Gipfel hängen und verdecken einem die Sicht. Nichtsdestotrotz ist die Aussicht toll, auch wenn wir die Spitze des Vulkans nicht sehen können.

Guaria