Denmark
Klitmøller

31-7 Klitmøller

July 31 in Denmark ⋅ 🌬 16 °C

Een mazzel dag, verdiend lijkt mij.
    De beloofde miezer tot 11 uur is er niet. Hoera! Met een beetje afnemen kom ik gewoon droog weg. Wel dreigende lucht, dus ik schiet lekker op: vijf over 8 fiets ik. Gelukkig maar want ik doe al vogelend een uur over 4 kilometer. Zie foto's.
    In Thyborøn raak ik aan de klets met een Deen met een Nederlandse moeder. Hij spreekt heel behoorlijk Nederlands. Ik moet vooral in Agger bij zijn goede vriend vis kopen.
    De veerboot is in juli gratis voor voetgangers en fietsers🤗. En hoe leuk is het dan dat het 31 juli is. Fietsers die ik daar tref, die iets zuidelijker dan ik waren begonnen, waren wel nat geweest. Gelukkig dat er allerlei mensen bij de oude aanlegplaats liepen die alle buitenlanders de weg wijzen naar de nieuwe veerboot. Het ene bord is niet echt duidelijk. Ik nam nog een foto van de sufste haven ooit. Da's dus omdat ie verplaatst is. Vanaf de veerboot rijd ik een redelijke bui in. Die andere fietsers rijden voor me. Ik houd in (ga sowieso langzamer) en het wordt weer droog! En daarna wel veel door plassen en over natte wegen gefietst, maar maar 6 miezerspatjes gehad.
    In Agger doe ik René de groeten van Frank en koop braaf de aanbevolen vis. Blijkt een soort gehakt-vis te zijn met in iedere bal 1 snippertje ui. Misschien leuk voor "met mes en spork". Hoeveel wil ik hier voor omfietsen? 2 meter. Toch leuk om iets te eten wat een Deen echt lekker vindt.
    De route blijft mooi, al blijf ik het grind zwaar trappen vinden.
    Ik kom langs een bonbon museum (snoepjes, geen bonbons) en drink daar koffie. Krijg ik het kado omdat ik een lange fietstocht maak! Leuk hoor.
    De tuin kost 20 kronen (denk ik), ik zie niets waar het in kan, dus ik leg het maar op het stoepje. Ze zitten met 16 man of zo aan tafel, dus ik wil niet storen. Het eerste beeld wat ik zag bleef het mooist.
    Naar Klitmøller moet ik wel een stuk langs een drukke weg. Gelukkig wind achter. En als het fietspad dan even weg buigt, wordt het gelijk onverhard!
    En nu een plek prima in de luwte op een te grote camping, alleen is het de hoofdstraat en stinken er aldoor (diesel)auto's langs. Bewust voor een camping gekozen vanwege het weer. Je schijnt hier de mooiste zonsondergang van Denemarken te hebben. Zal er toch íéts bewolking weg moeten trekken.
    Verdere foto's in deel 2

Marijke van der Zouwen

Sorrie; maar dit is een kluut

Bert van der Meer

WOW, dan zijn die flamingo's op het Bildt maar een zielig stelletje. Maar ze zijn er wel weer :-)

Bert van der Meer

HMMM

Astrid van der Zouwen

Gefopt😄 Alleen lepelaars op het bord gezien☹️

8/1/21Reply

Etwas schade das man hier immer auf Campingplätze muss... es wird richtig viel kontrolliert und kostet ne Stange Geld. Aber is total entspannt hier und alles top in Schuss... diese Dänen...
    // Unfassbar wie hell es um 23 Uhr noch istRead more

Lena Schmitt

Solange die Campingplätze so schön sind…😍

6/23/21Reply

Cold Hawaii

July 11 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

Und weiter gehts Richtung Norden.

Das Wetter ist wirklich phantastisch, viel ☀️ Sonne, bisher kein Regen und immer um die 20 Grad. So kann es gerne weiter gehen!!!

Unser 1. Stopp war heute schon nach einer guten halben Stunde erreicht. Der Strand von Klitmøller - auch genannt Cold Hawaii und das mit Recht. Hier wimmelte es nur so vor Surfern. Ein sehr schönes Fleckchen Erde!!!Read more

Thisted > Klitmøller - dag 7

July 17, 2020 in Denmark ⋅ ⛅ 16 °C

Turen går videre til cold Hawaii senere i dag hvor vi skal bo på badehotel. Der er dele-toilet, som bl.a. stoppede til.
    Vi stoppede først ind forbi thinghuset, et gammelt museum om straf og ret i gamle dage inkl nogle fængselsceller og gamle avisudklip fra dengang spektakulære sager.
    I morgen kører vi hjemad (dag 8), over Agger tange og nees sund med lille færge med plads til 4 biler.

Nystrup Klitmøller Camping

September 28, 2020 in Denmark ⋅ ☁️ 16 °C

Auf dem Weg zum Campingplatz halten wir noch an einem Parkplatz, um nach Pilzen Ausschau zu halten. Leider waren andere nur schneller und nur eine kleine Hand voll Pfifferlinge blieb uns.
    Wir checken auf dem tollen Campingplatz ein, wo alle Plätze mit kleinen Hecken abgegrenzt sind. Wir fühlen uns wie in Kanada. Tolle Sanitärgebäude und Aufenthaltsräume mit Koch- und Abwaschmöglichkeiten runden das tolle Bild ab. Ein Spaziergang zum Strand und dann haben wir Hunger. Heute gibt's Steaks und Béchamelkartoffeln, lecker!!Read more

31-7 Klitmøller deel 3

July 31 in Denmark ⋅ 🌬 16 °C

En toen kwam er nog een toetje op mijn toetje.
    Fantastische mot (?) op mijn handdoek. Echt met een vachtje!
    En de zonsondergang.

Riet Atema

hoi Astrid, net bij mijn ontbijt , met uitzicht op het land bij Freek, de laatste afleveringen gelezen. Ondanks het weer valt er veel te genieten, als je het maar ziet!

Monique de Jong

Hi Astrid, volg je avonturen. Goed dat je op pad bent gegaan! Jaloers op je moed. Zag een site met mooie routes in DK: https://www.naviki.org/en/denmarkbybike/plan-route/?tx_naviki_pi_way[uuid]=DD209400-C921-4E50-A33C-9AFDC856542C#p=55.059632150437665,9.757050050771738&z=7

Wie weet ken je die al? Liefs, MOnique

Astrid van der Zouwen

Ik heb kaarten met alle fietsroutes, ik zal eens kijken. Dank je wel.

Monique de Jong

Als je terug bent een keertje afspreken. Kan je laten zien hoe je een route maakt / bewerkt / maakt op de smartphone of andere gpx-reader. Als je wilt natuurlijk! Greetz, Mnq

Astrid van der Zouwen

afspreken: leuk. GPS: niet leuk😉. Ik vind fietsen met een kaart fijn, dan maak ik een plan, en doe wat anders.

8/2/21Reply
    Monique de Jong

Prima hoor! Gaan we doen Astrid. En plannen bijstellen doe ik ook hoor, met kaart & gps 😊

8/2/21Reply

Mittsommer. party people, Sankt Hans 🤘

June 23 in Denmark ⋅ ⛅ 14 °C

Die Party kann beginnen... Songtexte bekommt hier auch jeder!

Fühlt sich an wie Fernsehgarten 😎

Ist das geil, da wäre ich voll dabei :-) [Andrea]

6/25/21Reply

klitmöller

June 8, 2015 in Denmark ⋅ ⛅ 13 °C

Auf die Empfehlung meines Vaters sollten wir hier unbeding mal Vorbeischauen. 😏Und es war sehr Lohnenswert. Oben auf den Bergen hatten wir einen Wundervollen ausblick. Hier Oben war sogar ein Alter Bunker des wir noch Besichtigen konnten.😉 Geschichte und Unglaubliche Weite in einem.
    Unten am Strand in der Stadt waren überall kleine Bötchen und eine total ruhige und entspannte Atmosphäre.
    Ich glaub das war der schönste Ort unseres Urlaubs in Dänemark. Sehr sehr schön. ☺

💚💚💚👌

Klitmøller, Klitmoller