France

Top 10 Travel Destinations Arrondissement de Bagnères-de-Bigorre
Show all

Ingepakt

June 2, 2022 in France ⋅ ⛅ 21 °C

We vertrekken volledig ingepakt qua kleding de camping. Al snel moeten we weer gaan pellen, het is echt heet. En geen druppel regen. Tot Lourdes dit keer binnendoor en na Lourdes even een pittige klim. Dan moeten echt de jassen en vesten uit en de broekspijpen afgeritst. Verder loopt alles soepel en zijn we een uur in Pouzac. Even lekkers halen bij de Intermarché, vanaf drie uur immers onweeralarm.Read more

Camping Es Pibous

June 6, 2022 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Rond twaalf uur komen we aan bij de Grotten van Gargas. Deze willen we graag bekijken. Volgende rondleiding: 15.00 uur. We willen geen drie uur hier rondhangen dus rijden we naar de camping waar we tegen een uur aankomen. Tussen de middag meestal gesloten hopen we op iemand die zegt dat we vast kunnen gaan staan. Deze campingbaas is druk met het repareren van zijn grasmaaier maar zegt ons dat we gewoon kunnen gaan staan en ons dan later inschrijven en afrekenen. Dat is fijn, zo wordt de tent opgezet, de electriciteitsdorst van de fietsen gelest en koffie gezet.Read more

Lac Des Gloriettes

August 28, 2022 in France ⋅ ☀️ 16 °C

Today we (Stan from Belgium and Lise from Luz) went for a hike and did a walk loop and then came back to swim in the Dam lake. So so cold oh my. But so beautiful and had a little waterfall and a rock where we jumped into the little pool from.
      We left early this morning to avoid people but it wasn’t too busy anyway as it’s the end of the season.
      Stan’s lunch was a baguette which he bought for lunch everyday at work and a saucisson and he held them in two hands for efficiency.
      The last pic is a mountain where the border to Spain is !

Opgravingen

June 7, 2022 in France ⋅ ☁️ 15 °C

Zeven uur de wekker. De weerman netjes hadden gelijk, in de loop van de nacht is het droog geworden en nu is het bewolkt. Tent is natuurlijk nog niet droog maar we krijgen alles goed ingepakt en vertrekken tegen negen uur van de camping. Net buiten de camping zijn ze druk bezig met archeologisch onderzoek. Dit is een erg belangrijk Romeins gebied geweest tot de Vandalen en later de Bourgondiërs die hier alles vernietigd hadden. Bisschop Bertrand heeft in de twaalfde eeuw op de ruïne resten weer een stad laten opbouwen.Read more

Staubig und trocken

July 16, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

So wie der letzte Tag endete, begann auch dieser: auf einer sogenannten „Dirt Road“, also einer Art unbefestigten Straße. Dieser mussten wir für etwa 6 km bergauf folgen, bis wir wieder auf einen Pfad kamen, der uns direkt zum Paso de los Caballos auf 2.314m führte. Von dort aus ging es über eine hügelige Landschaft bergab, durch ein sehr trockenes Waldgebiet, bis wir wieder auf einer Dirt Road landeten. Es waren zwar nur eine handvoll Autos, die uns begegneten, aber diese wirbelten jede Menge Staub und Dreck auf… War nicht so angenehm 😏
      Vorbei an einem Campingplatz mussten wir noch ein kurzes Stück sehr steil bergauf, bis wir unser erstes Ziel, das Refugio de Viados erreichten. Hier machten wir eine ausgiebige Siesta inkl. Lunch und kurzem Schläfchen unter einem herrlich schattigen Baum. 😎
      Von hier an sind wir dann um 15 Uhr in die nächste Tagesetappe mit Jane und Dave gestartet. Zwischendrin hatten wir noch mitten auf einem schmalen Pfad am Berghang einen netten Plausch mit Kuboj aus Tschechien, über Equipment und bisherige Trips. Zum Schluss gab es eine, oder besser gesagt zwei Runden Rum aus seiner Plastikflasche 🤭🤪
      Der bevorstehende Weg war lang, steil und das Wetter heiß… Allein für den Aufstieg zum Puerto de Gistain auf 2.572m haben wir 3:30 Std. gebraucht. Der darauffolgende Abstieg war ebenso anstrengend, weil der Tag schon ziemlich viel Energie aufgebraucht hat. Mittlerweile war es schon 20 Uhr und die Suche nach einem geeigneten Schlafplatz schwierig. Gegen neun Uhr stand das Zelt, es gab einen kurzen Waschgang im Fluss und bis es dunkel wurde haben wir es auch noch geschafft etwas zu essen.
      28 km ➡️ , 1970 ⬆️ , 1690 ⬇️

Grottes de Gargas

June 6, 2022 in France ⋅ ☁️ 25 °C

Gesterkt door de koffie besluiten we terug te fietsen naar de Grotten van Gargas. Even kijken op Google leert dat het er nu extra druk is. Maar even bellen. Inderdaad druk, twee mensen voor drie uur? Dat kan nog wel, lukt om er om half drie te zijn dan? Er moet ook nog een kilometer omhoog gelopen worden. We vertellen dat we op de fiets komen en hopen er op tijd te zijn. Hij is heel aardig en vertelt ons dat wanneer we niet op tijd zijn, hij onze reservering doorschuift naar half vijf. We permitteren ons standje 'sport' op de fiets en komen keurig om half drie aan. In de grot mag niet gefotografeerd worden dus een foto van de folder. In de grot zijn meer dan 200 tekeningen van handen. Met gebogen of missende vingers. Deze grot is het uniek in en een echte verklaring waarom men 27.000 jaar geleden diep een grote grot ingingen, enkel om deze tekeningen te maken is er niet. Wanneer we, na de rondleiding, weer naar beneden lopen zien we heel veel verschillende bloemen en zelfs bosaardbeitjes.Read more

Marktdag

June 4, 2022 in France ⋅ ⛅ 18 °C

In Bagnères-de-Bigorre is het marktdag. Het volledige centrum is een grote markt. Fantastische rieten manden en tassen. Wollen vesten, fruit, groenten noem maar op. Jammer de we niets extra's mee kunnen. Even koffie doen, naast het terras wordt tafelwijn per anderhalve liter verkocht, voor € 2,20 (inclusief statiegeld!). Dat kúnnen we niet laten lopen.Read more

16 agosto - Verso i Pirenei francesi

August 16, 2023 in France ⋅ ⛅ 19 °C

Anche oggi lunga tappa di trasferimento verso i Pirenei francesi. L'obbiettivo era visitare un paio di Colli come li chiamano i Francesi che fanno parte del classico Tour de France .
      Pranzo a base di baguette e terrine di champagne su un bellissimo tavolo in una area di sosta in mezzo ad un bosco.
      A proposito perché in Italia non ci sono le aree di sosta ?
      Attraversato campagne e colline stupende coltivate interamente a girasoli.
      Mi dispiace non vedrete una sola foto di un girasole perché le foto di paesaggi non le so fare.

Cammin facendo ovvero guidando mi sono accorto che non vedevo la tipica fauna che ti accompagna quando vai su una cima.
      Facendola breve goggle mi stava portando direttamente in albergo!
      Comunque prima vetta il Col d'Aspin mt. 1489.
      Seconda vetta il Col du Tourmalet mt 2115.
      Faceva piuttosto freschino li su .
      Comunque giornata positiva sul fronte temperatura non più di 25 gradi in media.

Hotel molto carino: la zona è molto turistica estate ed inverno in quanto si scia .

Dimenticavo stanotte dormo con piumino, bel temporale estivo con bei tuoni simpatici. e 14 gradi di temperatura.
      Domani Jaca (Huesca) - J aspirata mi raccomando e niente battute

Unterhalb des Gipfels

November 26, 2022 in France ⋅ ⛅ 11 °C

Der Tag hat mit einem herrlichen Sonnenaufgang gestartet, kalt und ein bisschen Schnee vor der Haustür.
      Wanderung im Schnee auf den Berg was ganz schön schweißtreibend war, aber jeder hat es genossen und die Hunde hatten so viel Spaß im Schnee. Fox liegt nach wie vor an der frischen Luft, und der Rest hat sich in die Wärme zurück gezogen. 😀Read more

Bagneres de Luchon

November 25, 2022 in France ⋅ 🌧 0 °C

Auf unserer 2,5 stündigen Fahrt durch den französischen Teil des Naturparks Pyrenäen, sind wir durch kleine Dörfer gefahren und hatten dabei immer wieder etwas Respekt vor den sehr engen Straßen, aber es hat alles geklappt. Auf dem Weg zu unserem Ziel haben wir einen alten Wohnwagen in einem privaten Garten stehen sehen, welcher als Verkaufsstand für den Bäcker dient. Haben da natürlich anhalten müssen und uns mit süßen Leckereien und richtig gutem Brot ( mal kein Baguette) eingedeckt. Mittags haben wir dann noch im Lystal eine Wanderung zum Höllenwasserfall gemacht, bevor wir dann entschieden haben, bis auf 1800m hoch zu fahren und im Schnee zu übernachten, was den Vorteil hat, dass die Hunde sauber bleiben 😄Read more

Arrondissement de Bagnères-de-Bigorre, Arrondissement de Bagneres-de-Bigorre