France
Conques-en-Rouergue

Here you’ll find travel reports about Conques-en-Rouergue. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Conques 12 km

August 11, 2017 in France

Kurzer Spaziergang durch schönes Wanderland. Unterdessen habe ich so viel schönes gesehen, da kommst du in das Dörfchen Conques und alles wird nochmals übertroffem. Ob als Radfahrer, Motorradfahrer, mit dem Auto oder als Wanderer (Pilger), man muss diese Gegend gesehen haben.

Dag 5: Nasbinals - Conquet

October 12, 2016 in France

Afgelegde afstand: 83 km
    Totaal gefietst: 352,5 km
    Afstand tot Santiago: 1388 km
    Emoties: 😴😊🙂😃🙂🙄😦😊😃😕
    Soundtrack: Homesick - Kings of Convenience

Hoogtepunten

Ik geloof niet direct in hogere machten, maar soms vallen dingen op de juiste momenten op de juiste plek. Het is meer een soort energie of zo. Het feit dat ik hier vannacht met al m'n gesnotter alleen heb kunnen liggen en twee keer uitgebreid heb kunnen douchen heeft zeker bijgedragen aan dat ik me nu al wat beter voel. Een heerlijke plek in volgens mij het aller stilste dorp van Frankrijk, ondanks genoeg 'pelgrim-activity'.
    Toch stop ik nog even bij de lokale pharmacie om wat extra vitaminen en pijnstillers in te slaan.
    Na een kilometer of 8 tik ik tussen de verwijzingen naar ski-oorden op 1340 meter hoogte gelijk het hoogste punt in mijn hele camino aan. Een open landschap met wat rotsen, een paar struiken en grazende koeien waar de scherpe wind overheen jaagt. Vanaf hier gaat het nu eerst een stuk naar beneden. Ongeveer een half uur later sta ik 1000 meter lager in Saint Côme d'Olt waar de temperatuur gelijk wat aangenamer is. Ik raak in gesprek met een meisje uit Marseille die de camino andersom loopt, over 4 dagen is ze klaar als ze in Le Puy aankomt.
    Ik besluit vandaag door te fietsen naar Conques, één van de hoogtepunten op de route als ik het mag geloven. Het laatste stuk loopt weer omhoog, maar ik leer weer een belangrijke les. Bij twijfel tussen het kleine kronkelige witte lijntje op de kaart dat kort lijkt of de dikkere witte lijn op de kaart die wat verder om gaat: kies het laatste. Weer laat ik me beetnemen met een stuk van 16%, en daarna nog één... Wel ontmoet ik nog een vrouw uit Antwerpen die drie keer per jaar 4 weken caminos loopt. Ik rij een stuk met haar op omdat ik toch niet harder kan hier.
    En voor het eerst ga ik me wat zorgen maken over met name mijn knieën die inmiddels van 'aanwezig' in 'pijnlijk' zijn veranderd. Nog 20 kilometer tot Conques en ik moet om de tien minuten stoppen om mijn knieën wat rust te geven. Voor de rest heb ik tijdens het fietsen eigenlijk nergens last van, zelfs niet van het zitten.
    En dan zo'n 6 kilometer voor Conques gaat de weg weer naar beneden en rol ik uiteindelijk zo'n beetje het mooiste dorpje wat ik ooit gezien heb in. Gelegen tussen hoge beboste heuvels, hier heeft de tijd stil gestaan, zelfs de weg is gemaakt van ronde keitjes en plakken natuursteen. Ik slaap in de abdij, wel met 20 man op een kamer, maar ook hier is de locatie weer geweldig. Een moment wat je wilt delen, laten voelen met je dierbaren. Dat is nu even anders.
    In de lokale bar Saint Jacques pak ik een biertje om de rit te vieren maar val bijna in slaap. Dan maar een rondje door het dorp en een colaatje, en even de dag laten bezinken. Het dorp is stil en op een paar verdwaalde toeristen en een enkele pelgrim na hoor je niks. Voor het eerst voel ik me eigenlijk een beetje alleen...
    Hoogtepunten op vele vlakken. Blij met de afstand, blij met de beloning, maar de weg het dorp uit heb ik ook al gezien en is steil...

Über den Wolken

October 31, 2017 in France

Gleich zu Beginn das erste Ärgernis: Natürlich haben manche Passagiere nur bis Marrakesch gebucht und müssen nicht, wie wir, dumm nach Agadir weiterfliegen, um dort wieder zurück nach Marrakesch gekarrt zu werden. "Dort wird nur kurz gehalten und nicht ausgestiegen" my ass, liebes Condor. 😒
    Doch was soll ich sagen, meine Laune ist hervorragend. Der Flug ist nicht ausgebucht, der Sitz neben mir daher leer und kausal dazu die Beinfreiheit unschlagbar. Und als Sahne auf der Torte - mit Kirsche! - beschert uns dieser Flug eine traumhaft schöne Aussicht bei glitzernder Morgensonne. Schon allein für diesen Ausblick hat sich das frühe Aufstehen gelohnt.
    Sigi hat diesen Traum vom Fliegen übrigens knallhart verschlafen. Neues Nackenkissen und müde und so. Vor allem neues Nackenkissen. Bei diesen Schlafhilfen gilt ganz klar die Regel: Je dümmer es aussieht, desto gemütlicher.

Conques-en-Rouergue