France
Sospel

Sospel

October 21, 2019 in France ⋅ ⛅ 16 °C

Po cestě se stavujeme na výlet do Nice, koupel v moři (na sílu), procházka po historickém centru se skvělou zmrzlinou. Po neklidné noci strávené v centru Nice radši opouštíme civilizaci. Počasí se trochu umoudří tak se Ondřej vrhá na místní traily. Sospel je roztomilá vesnice s rozeklatýma uličkama, trochu temná a ošoupaná, ale žije to tam. Luxusní spaní přímo u bunkru na startovačce, na kopci uprostřed ničeho nás poprvé kontroluje policie, naše spaní jim nevadí, popřejí nám dobrou noc, asi budeme v bezpečí :-)
    Ráno začíná brigáda při odstraňování starého koberce na startu, místní lítání máme odpracováno, škoda že ani na ten slet to v uragánu nevypadá. Tak asi pojedeme radši do Bassana...

Kaffee in Sospel

June 5, 2018 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Nach einer abenteuerlichen Fahrt durch die Berge mit unzähligen Serpentinen, Spitzkehren ... bis auf 1610 m Höhe und dann wieder hinunter - nicht zu vergessen bei Regen und teilweisen Split auf der Straße - aber die Ausblicke dabei waren unbeschreiblich... selbst die Fotos konnten das nicht wiedergeben.
    Dann lockte in der ersten größeren Stadt erst mal ein Kaffee..... davon gab es dann zwei (weil die hier in Frankreich so klein sind) und einen leckeren Imbiss.

Pontebernado - Col de Tende - Sospel

September 27, 2020 in France ⋅ ⛅ 13 °C

Vi kørte ned mod Cuneo i Italien, for at se om vi kunne tanke gas til vores varmeapparat. Vi synes pludselig, at det er gået lidt stærkt med beholdningen de sidste par dage! Men alle stationer med GPL var lukket om søndagen! Det blev så passet Col de Tende, som vi tog tilbage til Frankrig. Pas er faktisk lidt snyd, for det er en tunnel man kører igennem, og det er kun den gamle vej der går over fjeldet og gennem passet, og som er lukket for trafik. Men fra Frankrigs side kan man vandre op til passet. Der ligger et gammelt ford deroppe, og Jacky har tidligere gerne ville gå derop, så det gjorde vi så i dag! Det var alligevel 600 højdemeter af en meget snoet sti/gammel vej, men det var sol og varmere end i går, så det var fint også at få gået lidt i dag! Byen Tende, som så er den første franske by, man kommer ned til, er også ret hyggelig. Her har vi været for et par år siden. Området har skiftet lidt mellem at være fransk og italiensk (Tende var italiensk fra 1861 til 1947) og huse og landsbyer minder også meget om hinanden på hver sin side af grænsen.
    Vi overnatter i Sospel, som ligger under oliventrægrænsen (600 m), og det er også blevet lunere udenfor, men det er for at komme over i en anden dal i morgen!

Sospel, سوسبيل, Sospèl, Sospello, ソスペル, Hospitellum, Susper, 06380, Соспель, 索斯佩