Germany
Brandenburghafen

• Day 1

Zwischenhalt Hamburg

December 26, 2023 in Germany ⋅ 🌧 8 °C

5.15 Uhr am 26. Dezember. Der Wecker klingelt - es geht los. Eine gute Stunde (und eine musikalische Verabschiedung in Anjas Auto) später besteigen wir den ersten von vielen Zügen gen Norden. Erstaunlich pünktlich bringt uns die Deutsche Bahn nach Hamburg - so hätte es sogar auf den früheren Zug nach Kopenhagen gereicht. Wir haben aber mit genügend Pufferzeit gerechnet und kommen so noch zu einem schönen Spaziergang durch die Speicherstadt und die Hafencity bei ganz und gar nicht schönem, windigen Regenwetter. Der feine Wrap im Grünen Gustav und die Elbphilharmonie im Licht der beginnenden Dämmerung belohnen uns aber - so steigen wir um 17 Uhr gestärkt in den nächsten Zug. Der Zug ist rappelvoll und vom Erscheinungsbild her aussen pfui, innen wenigstens einigermassen hui - weiter geht's nach Kopenhagen!Read more

• Day 4

Jour 4 - part 2

August 14, 2023 in Germany ⋅ ⛅ 26 °C

Après midi placé sous le thème de l'eau : avec 28° au thermomètre, il fallait bien se rafraîchir.
      Forcément, avec le canoë, le ferry et la vue depuis la philharmonie, on a vu beaucoup de ponts. Update du compteur : 138/2500 !Read more

Hafenrundfahrt und St. Pauli

October 6, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 16 °C

Nach einem ausgiebigen Frühstück im Hotel haben wir uns aufgemacht zu den Landungsbrücken. Von da startete die 2-stündige Hafenrundfahrt durch die Speicherstadt und den Hafen. Unterwegs wurde viel erzählt und erklärt, zum Beispiel, dass der Wasserspiegel bei Ebbe und Flut um 3.5-4.5 Meter schwankt, dass die Schleuse nicht für den Ausgleich der Wasserhöhe sondern zum draussenhalten des Sandes gebraucht wird,... Nach der Hafenrundfahrt gab's erstmal ein Fischbrötchen und dann haben wir noch die Elbphilharmonie besucht bevor wir uns für ein Vordemznachtschläfchen hingelegt haben. Zum Znacht gabs Burger und Fisch und verschiedene Biere im "altes Mädchen" bevor wir mit dem Nachtwächter Fritz auf die St. Pauli Tour loszogen. Dabei erzählte er uns viel über die Hafenarbeiter von früher, dass St. Pauli vor den Stadtmauern lag, was in der Herbertstrasse abgeht, wieso die Reeperbahn Reeperbahn (Peter Pan :p) heisst, und zu Patricks Freude sind wir auch beim Penny vorbeigekommen. Leider hat es während der ganzen Tour "ge(sprüh)regnet" und darum waren wir am Ende auch froh zurück ins trockene Hotel zu können. Schon war der 2. Tag vorbei.Read more

Bonusový príspevok

August 9, 2010 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

POZOR, toto je príspevok písaný iným členom teamu, ako pohľad, ako Hamburg zažívali tí ostatní pasažieri.

Už samotný vjazd do Hamburgu bol zážitkom za všetky peniaze. Preplavili sme sa popod velikánsky most a hneď za ním sa zmenila mierka čo je veľké a čo je malé. Obrovské úväzníky rozmerov našej lode a na nich uviazané plávajúce obludy. Zrazu sme boli malá plastová biela riaditeľná plávajúca PET fľaša uprostred rušného prístavu. Vo vysielačke neustále niekto o niečo žiadal, oznamoval, prikazoval, lode sprava, zľava, zozadu a spredu. A ešte pre istotu aj Hamburgské vodné autobusy. Toto keď som videl, čo títo kowboji stvárajú s loďami 5x väčšími ako naša a plnými ľudí, pochopil som čo to znamená rušná lodná premávka. No ale podarilo sa, Milan to zvládol s istotou starého mnorského vlka - pristáli sme v marine ukážkovo, vzhľadom na to, že sme to robili po prvýkrát.

Hamburg je zvláštny mix prístavu, veľkomesta, kanálov, historického centra, centrálneho námestia s obrovským jazerom miesto parku a jeho obyvateľov. Spolu to tvorí užasný guláš. My sme z neho ochutnalí len malinký kúsok. Ale aj tak to vo mne zanechalo úžasný dojem. Milan bol taký zničený z príjazdu do Hamburgu, že do mesta sme vyrazili len traja a on ostal na lodi "predýchať" zážitky z plavby v daždi a občas obrovských vlnách a prvého pristávania v prístave.

Vybehli sme po moste z móla na pevnú zem a hor sa na poznávaciu prechádzku. Ako prvú sme objavili akúsi impozantnú, bohato zdobenú vežu veľkej gotickej katedrály. Potom hlbšie do mesta a zjavne sme sa ocitli vo finančnom srdci Hamburgu, všade dookola to bola samá banka. Pár krát sme zabočili a ocitli sme sa na Ratshaus markete, teda na veľkom trhu ktorý je rovno pred hamburgskou radnicou. A to sme už počuli vzdialenú hudbu. Šli sme za ňou a objavili sme obrovské námestie plné ľudí, stánkov, hudobných "stageou" a života.

A tu sa začína ten pravý zážitok. To, čo sme objavili, bol totižto festival Hamburg Pride. Festival na podporu homosexuálov a lesbičiek. Niečo také u nás ešte dlho neuvidíme. Ale pivo tam mali aj pre nás. Vybraným kamarátom nesieme inšpiratívne darčeky :) Prešli po tomto cirkuse hore dole, ale o desiatej bol všade schluss, takže sme sa pomaly domotkali späť do maríny, keďže bránku nám zatvárali o jedenástej večer a potom by sme sa dnu dostávali veľmi zaujímavo pomocou rôznych lezeckých techník.

Ráno sme sa zobudili do krásneho slnečného dňa, škoda len že to bolo o šiestej ráno a na budík. Keď sme doteraz za marínu nemuseli platiť nebudeme snáď čakať kým ráno príde do práce hafenmajster a skasíruje nás.

Šup, šup ranná hygiena a vyrážame na poznávaciu plavbu po Hamburgskom prístave a eventuálne ďalej k moru. To ranné vstávanie nás tak odrovnalo, že Milan našiel najbližšiu marínu so zámerom odpočinúť si, naraňajkovať sa, prípadne dospať. Počasie sa dosť zhoršilo, zamračilo sa, padla hmla a začalo mrholiť. No proste čím skôr priraziť k mólu, uvariť praženicu, zaľahnúť a spať. Marína bola tak skoro ráno ľudoprázdna, takže nijaký hafenmeister neotravoval ohľadom parkovacích poplatkov. Už sme sa začali pomaly po raňajkách aj ukladať spať, keď Milanova intuícia mu vnukla myšlienku pozrieť si hladiny prílivu a odlivu v Hamburgu a skontrolovať hĺbku pod loďou. A hopla, pod loďou bolo pol metra vody a odliv mal klesnúť ešte o asi jeden meter. Krásne by sme pospali postupne všetci a zobudili by sme sa na to, ako loď sedí na dne maríny. Smiechu by sme sa asi nezdržali, hlavne majiteľ lode.
      Takže urýchlený úprk z maríny za pomoci záložného motora, hlavný by bol nebezpečne blízko dna a hľadať hlbšie miesto na prístátie a predriemanie sa. Po asi hodine jazdy smerom k moru Milan objavil peknú malú zátoku s piesočnou plážou a dostatočnou hĺbkou. Po prvý krát za náš výlet bola kotva v akcii. Fungovala. Okolo sa plavili malé, veľké aj mega lode, na pláži sa prechádzajú ľudia so psami, šantili deti. Nakoniec som to už aj ja nevydržal a šiel som si ľahnúť. No a po prebudení ma čakalo jedno nemilé prekvapenie. Zrazu som mal istú formu morskej choroby. Neustále sa mi krútila hlava a videl som minimálne dvojmo. Des a hrôza. Aj keď som stál rovno v pokoji, stále som mal pocit že sa kývem a nedokázal som udržať pohľad upriamený na jednu vec. A keď sa loď zakývala, nebol som schopný ani sa trafiť do dverí. Veľmi zaujímavá skúsenosť. Našťastie tento môj stav postupne sám od seba odoznel a potom som už bol schopný normálne fungovať. Ale trvalo to takmer dva dni. Fuj.

Samostatnou kapitolou nášho minivýletu cez Hamburgu je samotný prístav. Vedel som že je to medzinárodný morský prístav so všetkým čo k tomu patrí. Ale aj tak ma dostal. Pri mólach rozmerov domov zakotvené obrovské transoceánske lode, kontajnerové prekladiská, móla pre osobné lode všetkých rozmerov, ale čo ma najviac dostalo boli autobusy. Nie také klasické, obyčajné, čo majú kolesá a jazdia po meste po ceste. Ale lode autobusy. Lode!! Všade v prístave boli móla, na ktorých čakali ľudia na svoj ľodobus. A bolo tam tých ľodobusov pekne veľa. Najvyššie číslo, aké som videl bola 62. Kapitáni, pardon šoféri loďobusov, boli teda pekný pretekári. Každú chvíľu nám križoval trasu niektorý z týchto Shumacherov na vode. A samozrejme na vode platí, že väčší má prednosť. V kombinácií s výletnými loďami, nákladnými loďami všetkých rozmerov, Pilotmi, športovými loďami a nejakou tou pracovnou loďou správy prístavu to bolo niekedy pekné natesno. V jednom momente sme my predbiehali výletný parníček, nás predbiehal Pilot (loď lodivoda, väčšia ako naša, pekelne rýchla a pekelne vlnotvorná), oproti sa valila 20 000 tonová kontajnerová obluda, ju predbiehala menšia výletná loď a krížom cez toto všetko si to napálil loďobus plný ľudí. Pekne. Keby malo čo, tak by v tom momente na Milanovi osiveli všetky vlasy. My sme totižto boli v tomto biliarde na vode tá najmenšie guľa. Prežili sme. Ale tie vlny čo tam vznikli, boli úžasne. Mali podľa odhadu skúsenejších niečo pod dve metre. Maya sa na nich zmietala ako korková zátka v Hornáde. PS: Začíname to zvládať (-:

Elbphilharmonie 🎼

November 3, 2016 in Germany ⋅ 7 °C

"Denn sie wussten nicht was sie bauten". Ich glaube das ist die beste Beschreibung für dieses Gebäude. Als 2007 der erste Spatenstich erfolgte ging man von einer Bauzeit von 4 Jahren und Kosten von 100 Millionen Euro 💶 aus. Doch heute, kanpp 10 Jahre später weiss man es besser. Denn die ersten Konzerte sind für Januar 2017 geplant. Also wird mit 6 Jahren Verspätung und Gesamtkosten von 800 Millionen 🤑 eröffnet. Interessanterweise war an unserem Anreisetag, am 31. Oktober, die Schlüsselübergabe 🗝 an den Bürgermeister und Morgen wird die Aussichtsplattform für Besucher zugänglich. Leider sind wir dann auf dem Heimweg ✈️.Read more

Vážna porucha na lodi

August 8, 2010 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Aby sa nezdalo, že naše problémové zážitky sa predčasne ukončili náhodný pohľad do motorového priestoru odhalí zaujímavú skutočnosť. Motor sa pomaly ale iste trhá zo svojho umiestnenia. A keď hovoríme o motore, znamená to 500kg kolos s velikánskym točivým momentom. Zjavne bola výrobcom uchytenia podcenená jeho sila. Bohužiaľ sa jedná o poruchu, ktorá sa nedá opraviť inak ako ukončením plavby. A to sme na vode prvý deň. Prepadá ma smútok a beznádej.

Pomocou drevených hranolov, ktoré našli moji spolucestujúcu v Hamburgskom kontajneri pri návrate z Hamburg Pride (viď. predch. príspevok) sa snažíme aspoň zafixovať aktuálny stav tak, aby sa nezhoršoval. Je fascinujúce keď potrebujete drevený hranol a vy ho nie len že náhodou nájdete, ale on má na milimeter vhodný rozmer bez akéhokoľvek rezania. Niekto tam hore si to pekne užíva!

V každom prípade ešte sme len na začiatku svojej plavby a máme vážny problém. Sme už však tak ďaleko v našom sne, že sa sami pred sebou rozhodujeme problém bagatelizovať a plaviť sa ďalej. Snáď to tá loď vydrží... A ona to vydrží i keď ďalšie problémy na seba nenechajú dlho čakať. pozn. vzhľadom na tento problém už počas celej plavby neskúšame plavbu v sklze (rýchlu), aj keď je len málo úsekov, kde je to povolené, ale mohli by sme tým ušetriť dosť času.

Šialený Hamburg

August 9, 2010 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Cestou späť sa plavíme cez Hamburg, kde do seba vráža sila prílivu z mora a rieka Labe. Po tom všetkom sa plavia lode robiace riadne vlny, ktoré s nami vôbec nemali zľutovanie. Chvíľami dokonca prší. To čo vzniká v tomto "mišmaši", je voda, kde sa vlny na loď tlačia zo všetkých smerov. Špička lode občas vystrelí do vzduchu a o chvíľu padá o zopár metrov nižšie. Zažiť toto včera tak mi asi nie je všetko jedno, naštastie sme už nazbierali nejaké skúsenosti, aj keď lode v Hamburgu a zbúrené Labe neustále testujú naše limity.
      Odbočka do kanálov Hamburgu pre nás pre zmenu znamená, že sa na nás zozadu tlačia a trúbia výletné lode v oveľa menšom priestore. Po chvíli zas stresujem, či neolámeme antény o nízke mosty. Po tom ako odídeme z Hamburgu nám počasie prichystá niekoľkohodinovú plavbu v občasnom aj silnom daždi, takže si už skúšame aj kvapkajúcu vodu zo strechy. Prečo kvapčí len na jednom mieste? Práve na vodiča :(

Na vode! Smer Hamburg

August 8, 2010 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Po krátkej skúšobnej jazde pristávame k ďalsiemu mólu tentoraz pre nákladné lode a robíme si prvé nacvičovanie pristávacích manévrov. Zvládame to perfektne. Krátky oddych určený na prvý zápis do lodného denníka a pomalou jazdou vyrážame smer Hamburg. Na zápis sa v eufórii nejako zabudlo :)

Počas pomalej jazdy si prvý krát na vode uživame náš provizórny na kolene vyrobený stolík z preglejky. Až terajšia situácia ukazuje ako je pre nás potrebný a o koľko ľahšie a komfortnejšie sa vďaka nemu funguje. Peťo sa zhostí úlohy šéfkuchára a o chvíľu sa už stôl zapĺňa dobrotami. Toto je pohoda na lodi, konečne si to fakt užívam.

Trochu stresu spôsobí prvá policajná loď, ktorá sa okolo nás preplaví a pozerajú na nás fakt divne. Situácia sa o dosť neskôr vysvetlí. Nemeckú vlajku sme ako správni tajtrlíci provokačne na lodi vyvesili dole hlavou :)

Ako sa blížime k Hamburgu pred nami sa vynára stále väčšia a väčšia čierňava. Do Hamburgu vchádzame už počas mierneho dažďa a vietor stále viac a viac silnie. Začina to byť trochu adrenalínové. To pravé sa však začne až o chvíľu.

Vodná diaľnica Hamburg nás privíta veľkými loďami zakotvenými po bokoch, odbočkami do rôznych ramien s kontajnerovými loďami. Len priväzovacie koly pre takéto lode majú občas šírku našej lode. Predbiehajú nás, či križujú mnohé výletné lode, veľké lode, či vodné autobusy. Všetky fičia o dosť rýchlejšie ako my, takže uhýbanie je občas adrenalín. Tie vo vetre a daždi vytvárajú zážitky navyše vo forme vĺn, aké táto loď ešte nezažila. Posádka si to zjavne užíva. Karavaning im už nechýba. Mne vždy nie je všetko jedno. Občas tá loď robí zaujímavé kúsky na vlnách. Hlavne Tomčo občas predvádza šialené pohyby po lodi, keď si všímam, kde je na GPS tlačítko MOB (muž cez palubu). V daždi pobehuje po bokoch lode a inštaluje plátenú strechu.

V maríne priamo v centre nakoniec nachádzame nie len voľné miesto, ale zisťujeme, že v nedeľu tam nikto nie je, t.j. neplatí sa. Nakoniec sa podarí dostať aj do zamknutých spŕch. Ušetrili sme 15 Eur.

Všetci okrem mňa, keďže som z toho všetkého dosť unavený vyrážajú do mesta, kde zažijú naozaj VECI...
      Večer pod svetielkami na palube v romantike prístavu rozprávajú svoje zážitky popri pristávaní celovysvieteného kolesového parníčku obludných rozmerov. Energiou ma napĺňa už len tá atmosféra...

• Day 1–4

From Chaos to Time off

March 29 in Germany ⋅ ☁️ 12 °C

What a week, it seemed like an unsolvable challenge to pack for a trip like this! So what do you pack when you travel for four months, to four countries, in four seasons? Not an easy task and I sure have forgotten stuff but I think it’s not going to be a big issue!
      So to start my sabbatical the right way before it really starts, and I head off for far away destinations, I’ll be visiting Hamburg, the Harry Potter Theatre, the Hamburg dome and all the other great places there to celebrate with the girls into this exciting phase that’s now ahead.