Germany

Top 10 Travel Destinations Kreis Stormarn
Show all

Le depart approche !

June 18, 2022 in Germany ⋅ ☀️ 25 °C

Le road book est entre nos mains ! Plusieurs missions aujourd’hui !

Direction la Suède ! La journée se finira avec une cérémonie à la vinking !

Un trombone bleu est en notre possession pour faire de troc tout au long de notre voyage.Read more

Von Mölln nach Wotersen

August 2, 2023 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Heute 30km

Ich kann nicht zaubern. Das weiss jedes Kind. Ich kann mir das Wetter nicht besser zaubern, als es ist. Bis zum frühen Nachmittag war's schön. Ich bin im Drüsensee baden gegangen.Nackert (blutt), sonst geh ich nicht. Hab keine Badehose und überhaupt. Ein Eisvogel flog pfeilschnell tief über das Wasser. Hab ich so auch noch nicht gesehen. Sehr schöner Weg durch das Naturschutzgebiet Hellbachtal. Dann fing es langsam an zu regnen und wurde immer heftiger bis ich an meiner Pension in Wotersen (hat was von Wasser oder?) ankam. Dann hörte es auf zu regnen. Thank You, weather!
      Morgen soll es ähnlich werden mit dem Regen. Meine Schuhe werden wohl nicht superdry bis dorthin, aber was solls. Falls es nicht zu schlimm nass ist laufe ich die Ca. Mitte-dreissig Kilometer bis Aumühle. Dann bin ich schon fast in Hamburg und werde die 500km voll machen. Ob's klappt und wie nass es dann wirklich wurde, erfahren Sie auf diesem Kanal exklusiv als Allerallererste. BonnenNuit

Ready for shipping

June 22, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 28 °C

Heute bin ich ohne jegliche Beschwerden in Hamburg angekommen. Sven hat mich von Basel aus mit einem kleinen Abstecher in Hannover durch alle Baustellen und Staus gelotst. Aktuell doktert er an mir rum, weil er meint, ich müsse für die RoRo Verschiffung so klein wie möglich werden, haha sag ich dazu nur. Dann soll er mir halt alles mögliche abschrauben und sicher in meinem Bauch verstauen. Heute steh ich auf dem Wohnmobil-Hafen (Stellplatz) und Morgen gehts an den «echten» Hafen mit den grossen Schiffen auf dem Wasser. Ich freu mich schon 🥰Read more

Van HellyHansen naar het sleutelkastje

February 24 in Germany ⋅ ☁️ 4 °C

Vrienden van The Gulo Gulo Gang - dag 2. HellyHansen is het best verkochte kledingmerk in Hamburg. Niet vanwege pasvorm, snit of draagcomfort maar vanwege het logo “HH”. Dat zijn namelijk ook de initialen van stadsdeelstaat Hamburg Hanzestadt en daar zijn de Hamburgers trots op. Daarvwillen ze mee gezien zijn. Op hun kleding alsook op hun nummerplaat. In datzelfde Hamburg stonden we vanochtend aan de start. En daar - bij daglicht onder een frisblauw zerk en een waterig zonnetje - werden we voor het eerst geconfronteerd met de volledige omvang van het rallygebeuren. In die omvang worden dan ook direct een paar dingen niet alleen zichtbaar maar ook duidelijk: 1) de rallymensheid gaat bijna aan vlijt ten onder (onvoorstelbaar wat er allemaal aan volstrekt overbodige zaken op of aan een auto kan worden vastgemaakt), 2) F. Vandecasteele, F. Vercauteren, F. Demesmaeker en F. Brusselmans oftewel de Belgische Ferdinands doen hun naam eer aan en rijden uitsluitend Porsche en 3) er gaan ook opvallend veel (niet per se aantrekkelijke) vrouwen en honden mee. Enfin, na koffie, routeboek en een kort, hevig en enigszins verwarrend groepsproces (we moesten lachend op de foto) gingen we dan eindelijk met veel bombarie van start. En daarna gebeurde het. We rijden met startnummer 4 als één van de eersten het startterrein af, ik kijk in m’n spiegel en wat denk je: ik zie daarin geen enkel ander team. Ook na 5, 10 en 20 minuten niet. Oftewel: de Gulo Gulo naar rechts; alle andere teams naar links. Dat geeft dan direct te denken, drukt aanvankelijk lichtjes de stemming en blijkt vervolgens het (in goed Duits) - “Leitmotif “ van deze dag: zo blijven alle andere teams eenmaal in Zweden allemaal rechtsonderin hangen (om daar - al druk met elkaar (over onbegrijpelijke dingen) append - allemaal gezamenlijk bezig te gaan met de rally opdrachten eindigend in een groeps kampeer opstelling met kampvuur en bratwurst) terwijl de Gulo Gulo Gang in stilte en mysterie gehuld alsook in volledige afzondering maar uiterst tevreden een volslagen andere route rijdt zonder ook maar één ander team te hebben gezien en zonder ook maar één opdracht te hebben uitgevoerd. Resultaat: we hebben zeker 350 kilometer voorsprong op de rest (incluis de uiterst rappe Belgen) maar we staan ook zeker 350 punten achter in het klassement . Tenslotte nog dit: het sleutelkastje hing op de deur van ons geheel verlaten en hermetisch afgesloten hostel in Mariestadt, was voorzien van een cijferslot en ging niet open (omdat Hensen de code had zoek gespeeld). Dat we nu toch in datzelfde hostel in bed liggen mag dan ook een wonder heten. Of geef het een andere naam
      “rette ke tet, na een uur buiten blauwbekken kwam eindelijk eigenaresse Jeanette” . Morgen meer avonturen.

En..het cirkeltje is rond

July 1, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 17 °C

Na 2 weken non stop sturen en tentje opzetten en afbreken mogen we vandaag finishen in de early bird groep, zodat we morgen naar huis kunnen rijden. Weer een lange dag gemaakt vanuit onze campspot, wat trouwens een prachtig plekje was, zou het 6 uur duren. Uiteindelijk hebben we er 11 uur over gedaan. Eerst nog een stuk landelijk Polen, wat ons beide aangenaam verraste. Het is een mooi land. Jammer dat we geen tijd hadden om Gdansk of de Marienburg te bezoeken. Misschien later😁. Vertrokken met het zonnetje maar meest in de regen gereden. 1.5 uur file gehad en een extra 50 km om een niet betaalde tankstop alsnog te voldoen🤭😬. De finish tijd was van 5 tot 9 uur s'avonds. Met nog een half uurtje over gelukkig nog op tijd😅. Even lekker gegeten in het restaurantje en lekker slapen ( hopen we) het is gelukkig net even droog als we de tent opzetten. Morgen rustig naar huis kachelen. Alle donateurs bedankt voor de donaties.
      Voor Movember hebben we 753 euro opgehaald en voor SPCA Nepal 660 euro.
      Bij elkaar een prachtig bedrag😁🙏❤️. Tot snel..

De start Thomas & Dieuw

June 19, 2022 in Germany ⋅ ☁️ 16 °C

Hé Tim we hebben net ons reisboek opgehaald en we rijden zo weg.
      Foto 1: laat zien waar we gaan starten.
      Foto 2: zie je hoeveel auto's meedoen.
      Foto 3: is een aangepaste route. We zouden eerst door Rusland gaan maar vanwegen de oorlog in Oekraïne gaan we daar en kunnen we daar niet door heen rijden.
      Foto 4: pappa is alles aan het inlezen wat we moeten doen. We krijgen wat kleine opdrachtjes. We zijn niet verplicht ze te doen we mogen ze doen.
      Foto 5: we hebben een peperklip en die moeten we ruilen per land voor iets anders elke keer. En aan het eind van de reis weten we waar we mee geëindigd zijn...
      Foto 6: ons eindstation is voor vandaag Swedem

🎉🎉Zieleinfahrt🎉🎉

July 2, 2023 in Germany ⋅ 🌬 19 °C

Yees Ziel erreicht! Vor 16 Tagen sind wir in Hamburg gestartet und haben heute die Ziellinie überquert!🎉
      Wir haben unglaublich viel erlebt und nehmen viele tolle Erinnerungen mit nach Hause. Nun warten wir noch die Rangverkündigung ab und dann gehts wieder Richtung Schweiz.Read more

Shopping

October 4, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 10 °C

Wieder gestärkt vom feinen Früstück gets los zum Shopping. Heute nehmen wir es total gemütlich. Der Weg in die riiiiiesen City führt uns durch den wirklich schönen Stadtpark beim Planetarium vorbei... und dann gehts los mit zahlreichen bunten Cafés, Restaurants und Läden... und zum Schluss? Sushi natürlich😃😃😃😃Read more

Hamburg Tag 1

October 2, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 11 °C

Das Frühstück in Potsdam war genauso reichhaltig wie in Bamberg. Vielleicht nicht so liebevoll angerichtet wie in Bamberg, aber auch sehr gut. Liana hatte das Gefühl sie wolle was Neues probieren und entschied sich für Cornfkakes🤪
      Nach 1126 Kilometer sind wir tip top in Hamburg, unser grosses Ziel, angekommen. Unsere Family- Playlist auf Spotify hat uns die ganze Zeit über begleitet. Kleine Kunstwerke in der hinteren Reihe sind entstanden... herzig😊 Landschaftlich zeigt sich langsam der Norden von Deutschland. Schön! Alles flach... Wälder, viele kleine Seen und kein einziger Tunnel, lustig. Wir sind auf 25 m.ü.M.
      Unser Hotel Holiday In ist sehr zentral. Wir haben unser Zimmer im 13. Stock. Die Kids lieben es. Mit der S1 und der U3 gings zum Hafen. Erste, wunderbare Eindrücke entstanden. Der Hafen ist der Hammer!!! Der Elbtunnel spannend und das Essen im Feuerschiff, mit Sicht auf die Elbphilharmonie, sehr lecker.

Zenuwen

June 17, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

Gisteravond hebben wij de teams mogen leren kennen onder het genot van een drankje. We hebben spellen gedaan om elkaar beter te leren kennen. We hebben het roadbook ontvangen waar alle opdrachten in staan en we kunnen je vertellen dat de opdrachten ontzettend tof en uitdagend zijn. We keep you updated..Read more

Kreis Stormarn