India
Tikse

Puja im Kloster Thiksey

June 30, 2022 in India ⋅ ☀️ 12 °C

Aus Gründen selbstgewählter Quarantäne organisiert Thomas uns eine einheimische Vertretung für den zeitigen Klosterbesuch. Pünktlich 5 Uhr ist die Gruppe abfahrbereit, auch der Taxifahrer klopft pünktlich an das Tor, doch die Vertretung fehlt. Angeblich nur verschlafen. Zum Glück traut sich Thomas die Begleitung zu, im Auto also alle Mann mit FFP2. Das Problem des Events ist das Timing. 6 Uhr muss der informierte Tourist auf dem Dach des Kloster Thiksey sein, um 2 Mönchen beim Anblasen des neuen Tags zuzuschauen. Und normalerweise ist man da nicht alleine. Doch als wir kurz vor knapp oben ankommen, sind wir die einzigen nahen Zuschauer! Tatsächlich erscheinen auch die erwarteten Mönche und wir genießen ungestört von fremden Fotografen das Erlebnis. Danach begeben wir uns in den Gebetsraum, wo gerade die Puja, die buddhistische Morgenmeditation stattfindet. Wer von den wenigen Zuschauern möchte, bekam eine Tasse Tee gereicht. Die großen Trommeln wurden von 2 Novizen geschlagen.
      Nach einem Frühstück im Restaurant laufen wir durch schön grünes Indus-Überschwemmungsgebiet nach Shey. Leider ist das dortige Königsschloss eine große Baustelle. Per Anhalter, ganz so stand es nicht im Reiseplan kehren wir nach Leh zurück.

Letzter Stopp vor unserer Rückreise

September 13, 2017 in India

Zum Schluss unserer Reise übernachteten wir in Thiksey, ein Ort etwas ausserhalb von Leh. Von unserem Zelt aus konnten wir direkt zum bekannten Thiksey Kloster sehen, was für ein atemberaubender Ausblick.Read more

Thiksey

July 6, 2019 in India ⋅ ⛅ 18 °C

Uns geht es prima. Es gab nur 3 Tage kein Internet. Mobilfunk funktioniert hier ja wg. Militär nicht.
      Wir fahren heute auf 4700 m NN. Da geht dann auch nichts mehr.
      Die restlichen Bilderchen kommen dann wieder in Leh oder Delhi. Alles xund und munter!Read more

Kloster Thiksey

July 7, 2019 in India ⋅ ⛅ 12 °C

Das Hotel ist schön mit Gärten umsäumt. Ausserhalb ist es aber trostlos.
      Wir sind zum Kloster hochgelaufen. Viele hundert Stufen. Ging in der Höhe überraschend gut.
      Der uns begleitende Lama führt in jedem Kloster eine kleine Meditation durch.
      In jedem Kloster sind verschiedene Buddhas zu sehen. Der Buddha der Weisheit, Mitgefühl, Zukunft und viele mehr.
      Auch die alten Schriften aus denen dann vorgelesen wird können bewundert werden. Vor jedem Buddha liegen die Opfergaben. Das kann alles sein. Vom Kaugummi bis zu viel Geld. Es gibt.ein Lama der 1 Jahr dafür zustündig ist auf dem. Tisch der Gaben 7 Gefässe mit Wasser oder Reis, morgens um 3:30 Uhr und abens bei Sonnenuntergang, zu erneuern.
      Auch ihat jedes Kloster einen Schutzgott in einem eigenen Raum. Dafür ist wieder ein eigener Lama zuständig.
      Bei dedem Kloster sind Malereien zu finden. Sie zeigen das Lebensrad. (Sep. Bilder) und 3 Tiere.
      Das Schwein, Schlange und Hahn. Sie stehen für Ignoranz, Hass und Gier. Diese Gefühle muss ein Buddhist auf dem Weg der Erleuchtung überwinden.

Interessant

7/11/19Reply

הרי ההימליה היפים, עמק המרקה

September 1, 2022 in India ⋅ ☀️ 15 °C

יצאני לטיול של 4 ימים בטבע המדברי בלי אינטרנט ועם מעט חמצן. היומיים הראשונים היו הליכה מישורית לאורך נחל בצבע תכלת . בדרך, פגשנו הרבה חמורים. בכלל לדאק היא חבל ארץ של חמורים, וכידוע זו החיה האהובה עליי. 🤗
      לא יכולתי להצטלם עם כולם אבל הצלחתי לתפוס כמה....
      היום הראשון היה קצר. הגענו לגסט האוס מוקדם, שם קיבלה את פנינו אישה מקסימה ומבוגרת שנראה שהיא לא מפסיקה לעבוד. הבן סוג שלה, יושב בחדר מחזיק בכלי תפילה ומהנהן. די חסר תועלת...

הלכנו לנהר ואפילו הספקתי לשנוץ (; בערב ישבנו עם עוד חבורת בנות שהצטרפה אלינו בחדר האורחים של הגסט האוס, החדר היה מלא בשטיחים ושולחנות נמוכים. שתינו תה ושיחקנו קלפים.
      בבוקר קמתי בשש וחצי מוקדם מאוד במיוחד כדי להספיק למקלחת. זו לא הייתה סתם מקלחת. הלכתי לבאר, שאבתי מים לג'ריקן של דלק. את המים הכנסתי לתוך מחשיר שחימם את המים שיצאו רותחים מהצד השני לדלי. את הדלי הרותח, לקחתי למבנה בוץ ואבן שהיה בו חור אחד. עם פחית שימורים התקלחתי והסתבנתי. חוויה אנתרופולוגית ממעלה ראשונה!
      נפרדנו מהאישה ויצאנו לדרך. המשכנו לאורך הנהר שהיה הנהר עם הכי הרבה גוונים של אבנים שראיתי בחיי. אדום, וורוד, טורקיז צהוב חום.... היה בלתי רגיל. בדרך פגשנו נזיר בודהיסטי, בגלימה אדומה שהלך לך לו לפנינו. היה לו את החיוך הכי רחב שראיתי בחיים שלי. נראה שהאיש הזה פיצח את הסוד לחיים הטובים למרות שהוא בטח חיי בעוני כמו שאר האנשים שראינו בדרך.... כמובן שהצטלמנו איתו(;
      לאחר יום ארוך של הליכה הגענו לגסט האוס נוסף. שם היינו בערך 21 מטיילים. זה היה גסט האוס משפחתי והיה יפה לראות איך כל המשפחה ( הפעם כולל האבא) מתגייסת להכין ארוחת ערב. אני וחברה שאלנו עם אפשר לעזור, אז קיבלנו שק שלם של אפונת גינה. הפרדנו את האפונים מן הקליפה. עבודה כיפית וטרופויתית

היום השלישי כבר היה עלייה במדרגה מפחינת קושי. צריך לזכור שהתחלנו את הטיול בגובה של מעל 3500 מטר. ביום הזה עלינו כ- 800 מטר. אין ספק שמרגישים את זה בנשימה. עלייה הייתה קשה ובלתי נגמרת. פה זו היזדמהות להתוודות שאני לא כזה בכושר כמו שחשבתי.... למרות שאני מתמידה בשיעורי יוגה בירושליים.
      עליתי לאט אבל הנופים היו מדהימים. הרי ההימליה שדרך אגב שונים לחלוטין ממה שדמיינתי אותם, גבוהים צחיחים ואדומים. הגבהים המטורפים נותנים זווית מיוחדת על הנוף והצלחנו לראות למרחקים אדירים. אחרי העלייה הקשה הגענו לאגם שבמרכזו פסל של הבודהה. בכלל שמתי לב שהאנשים כאן מאוד דתיים. לכל אורך הדרך ראינו מונומנטים דתיים וערימות של פלאקטים מאבן שעליהם גתוב בכתב טיבתי תפילות ואת הסיפור של העם הטיבטי.
      באגם נחנו ואני אפילו נרדמתי, המים היו קפואים והיו אמיצים מבינינו שהגיעו עד לבודהה.לא הייתי אחת מהם

מקום הלינה של היום השלישי היה אחר לחלוטין. הגענו למתחם האוהלים וקיבלנו אוהל אחד גדול עם המון סמיכות ( שוב ישנו כולנו באוהל אחד) האוהלים היו באמצע אחו יפיפה שבו הסתובבו סוסים חמורים פרות חפרפרות ועיזים. השקיעה הייתה מאחורי הירים אבל השרתה ה עלינו אור יפה בכל מקרה. בלילה, ישבנו בתוך אוהל לארוחת ערב. היה קפוא אבל טעים. הערב היה קצת דרמטי כי אחד המטיילים חטף מחלת גבהים, היה קצת מפחיד אבל אחת הבנות שטיילה איתנו היא פרמדיקית והיא לקחה את העניינים ישר לידיים. הצליחה להזמין חילוץ של מסוק ואנשים שיבואו רגלית להביא לו עוד חמצן...
      היום האחרון עלינו עד לגובה 5300 עלייה קשה ויפיפיה להגיע לפס, הנקודה הכי גבוהה היה מספק בטירוף. בפסגה ראינו את המסוק נוחת בדיוק 10 מטרים לידנו, לרגע חשבתי שהמסוק יחתוך אותי לשתיים, אבל כנראה שהצבא ההודי מאוד מקצועי. אני עדיין שלמה (;

הדרך למטה הייתה ארוכה מאוד, נופים יפיפיים אחרים מכל מה שראינו עד אז. הרי סלע בצבעי אדום חמרא וטורקיז, שילוב בלתי רגיל. ירדנו לתוך קניון שבמרכזו עובר נחל של מי שלגים. כדי לעבור את הדרך, חציתי את הנהר בערך 30 פעמים. הלכתי לבד, קצת שקט.1
      האמת שעד הטראק, חשבתי שהנופחם פה בלדאק מדהימים אבל הם לא הצליחו לגעת במיטרים של הלב שלי. כנראה שכדי שזה יקרה צריך קצת ללכת ברגל.

זהו היום אנחנו נפרדים מלה, נוסעים כולנו למנאלי
      מתרגשת לקראת אזור חדש בהודו!

Tikse