Indonesia
Tanjung Menur

Sanur -> Nusa Lembongan

September 7, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Der erste Stopp ist schon zu Ende. Heute fuhren wir mit der Fähre nach Nusa Lembongan. Etwa 30 Minuten dauerte die Fahrt. Die Balinesen sind sehr gelassen so verzögerte sich schon der Start. Aber wir sind ja im Urlaub 😎

Auf der Insel angekommen mussten wir erstmal knietief ins Wasser um ans Ufer zu kommen. Hinten auf den Pickup aufgesprungen gings los in die Pampa 😅 Unsere Unterkunft liegt etwas erhöht und so schaut man schön weit in den Sonnenuntergang. 🌅

Anschließend fuhren wir mit unserem Roller zum Mushroom Beach, aßen dort mittag und badeten. Weiter gings zum Devils Tear und zum Sonnenuntergang in die Cloudland Bar.

Jetzt sitzen wir zum Abschluss des Tages auf der Veranda unseres kleinen Bungalows spielen und trinken ein (oder mehrere) Bintang.

Lg eure Urlis

Tag 12 - Montag 25.09.2023

September 25, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Nusa Lembongan – Nusa Penida – Nusa Lembongan

Die Nusa's gehören zu den weltbesten Schnorchelplätzen. Einer der bekanntesten Spots ist der sogenannte Manta Point – unser heutiges Ausflugsziel. Zunächst fahren wir zum Hafen, steigen in ein Boot und schippern etwa 45 Minuten an die südwestliche Küste der Nachbarinsel Nusa Penida.

Mit Rochen der Gattung der Riesenmantas bzw. Teufelsrochen schwimmen?
      Ja..... mal sehen wie groß die Biester sind!
      Also gestern hat der Guide 25 Rochen gesichtet.
      Heute? Ähm - genau einer. Egal - der eine reicht mir, Größer muss gar nicht UND auch nicht näher!

1. Tag Nusa Lembongan

February 24, 2020 in Indonesia ⋅ ☀️ 30 °C

Früh am Morgen erwischen wir das fast boat und setzen auf die Insel Nusa Lembongan über. In unsere Unterkunft angekommen springen wir erst einmal in den Pool und Düsen danach mit dem Roller über die Insel. Doch bisher sind alle Orte die sehenswert sein sollen nicht so nach unserem Geschmack.Read more

Lembongan en Sanur

June 26, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

We worden vandaag om 05:00 wakker gemaakt door onze natuurlijke wekker: een haan die naast ons raam met volle borst zijn zang laat horen. Voor vandaag hebben we bedacht dat we gaan surfen. Zodra we klaar zijn met ontbijt en de scooter hebben gehuurd gaan we naar het strand waar we goed zouden moeten kunnen surfen. We spreken af voor 16:00 en besluiten de rest van de ochtend en middag te besteden aan lekker op het strand chillen en de zee in te duiken. De stroming is ontzettend sterk in de zee en voor je het weet word je langs de kust meegesleurd. Om 15:00 rijd ik nog even met de vriendin van de boottocht langs een geldautomaat aan de andere kant van het eiland aangezien de rest het niet doet.

Om 15:30 hebben we afgesproken om nog even de 'theorie' te krijgen van het surfen. We krijgen wat instructies en oefenen wat op het droge voordat we met een klein clubje wat meer ervaren surfers de zee op gaan. Zodra ik in het water lig en tegen de stroming in peddel krijg ik steeds meer in de gaten waarom al die surfers zo ontzettend gespierd zijn. Onze instructeur is ontzettend aardig en heeft vooral engelengeduld. Het surfen gaat ons redelijk goed af, we weten bijna alle golven wel (een beetje) te pakken. Helemaal afgepeigerd gaan we weer terug naar het strand. Het was een geslaagd avontuur! In de avond besluiten we om nog een Balinese massage te pakken om de spierpijn van morgen voor te zijn.

De volgende dag besluiten wij om de eilandjes te verkennen. Het eiland waar wij op verblijven is met een gele brug verbonden aan een ander klein eilandje. Samen met de vriendin van de boottocht (oké een naam is wel zo prettig, het is Jessica) verkennen we de kleine eilandjes. De route bestaat voornamelijk uit waanzinnig mooie uitkijkpunten met hoge kliffen. Het water in de zee is ruw en de stroming ontzettend sterk, het water kolkt wild. Het water komt met enige regelmaat hoog boven de kliffen wat voor ene prachtig plaatje zorgt. De route sluiten we af met een fris fruit drankje op het strand en een heel kort bezoekje aan het mangrovebos op het eiland. Die avond dineren we nog één keertje samen met Jessica voordat onze wegen weer scheiden.

De haan maakt ons nog een laatste dag wakker want vandaag gaan we weer terug naar het eiland Bali. Vroeg in de ochtend nemen we de speedferry terug waar ook dit keer wij volledig door elkaar geschud. Misschien zelfs nog wel iets erger dan de vorige ferry. Op Bali gaan we naar het stadje Sanur, een kustplaatsje. Het stadje zelf heeft, op een paar toeristische plekjes, niet heel veel te bieden dus we gaan op de scooter de omgeving verkennen. De eerste halte is Denpasar waar we eventjes langs een straat lopen vol met juweliers die alle juwelen in alle soorten en maten verkopen op typisch Balinese wijze gemaakt. Hierna rijden we door naar de oostkust van het eiland. We blijven hier echter niet heel want het begint alweer bijna te schemeren. In de avond dineren we bij een lokaal restaurant met een hele chaotische binnenplaats. Morgen hebben we weer genoeg te doen dus we keren voor vandaag maar weer even terug naar ons prettige, knusse homestay.

Nusa Lembongan, Tauchen mit den Mantas

July 18, 2019 in Indonesia ⋅ ☁️ 25 °C

Nachdem die Hostelbesitzerin uns mit der Überfahrt nach Nusa Lembongan geholfen hatte, waren wir mittags auf der kleinen Insel. Wir suchten uns direkt eine gute Tauchschule aus, da die Tauchbedingungen dort sehr gut sind und wir vom "Manta Point" gehört hatten ☺️.

Im Anschluss blieb noch Zeit, um zum "Dream Beach" und "Devils Tear" zu laufen.
      Den "Traumstrand" haben wir uns nicht sehr lange angeschaut, da Ebbe herrschte und alles recht kahl aussah.
      Dafür war "Devils Tear" richtig cool. Steile Felsabhänge an denen sich die Brandung zerschlägt und die Wellen meterhoch spritzen 😍🌊. Die "Träne" selbst ist eine tiefe Bucht, in der das Wasser beim Aufkommen richtig zischt. Es rinnt dann von den Steinen ab und sieht ein wenig wie ein kleiner Wasserfall aus.
      Ein toller Anblick 😍. Leider war der Sonnenuntergang durch die Wolken etwas verdeckt.

Am nächten Morgen um 7.45 Uhr waren wir pünktlich an der Tauchschule. Zuerst ging es mit einem recht kleinen Boot zum "Manta Point". Die Fahrt dauerte ein bisschen und währenddessen konnten wir die Aussicht genießen. Danach kam der Buddy Check und eine Rückwärtsrolle vom Boot ins Meer.
      Das Wasser war sau kalt 🌊❄️, aber die Mantarochen mögen diese Temperaturen wohl gerne.
      Zuerst haben wir nichts gesehen... Doch dann schwebte auf einmal ein riesiger Manta vor uns durch das Meer. So elegant glitt er davon. Wow ❤️. Wir konnten in einem Tauchgang insgesamt 3 Manta Rochen sehen. Was für Kreaturen. Riesig mit einem weit offenen großen Maul, um das Plankton zu fressen. Aber auch einige (gefährliche) Stachelrochen lagen auf dem Meeresboden 😳.

Am 2. Tauchplatz dem "Crystal Bay" war die Sicht noch besser und das Wasser noch kälter. Gleich am Anfang hatten wir eine Sprungschicht mit eisigem Wasser ❄️💧. An diesem Platz gibt es ein wunderschönes Riff mit ganz vielen Fischen. Kurz vorm Auftauchen entdeckten wir noch einen Sepien, eine Tintenfischart.
      Unsere dritte aus dem Tauchteam, Vaal aus Singapur, hat zum Glück während beider Tauchgänge ihre Unterwasserkamera dabei gehabt und uns die Aufnahmen geschickt ☺.

Mittags sind wir noch zur "Yellow Bridge" gelaufen. Da es bereits 15 Uhr war, wollten wir keinen Roller mehr leihen. Wir hätten uns die Brücke auch sparen können... 🙄. Eine kleine, verrostete Fußgänger- und Rollerbrücke. Etwas unspektakulär 😒 aber mit mega viel Verkehr.

Bali

March 14, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Kathy reached a snorkeling milestone during the last two weeks. She was able to learn breathing while using a snorkel, and avoid using the nose . It took the coaching of at least four people , as she had been in a habit for 20 years, of allowing water to go up hernose like it was a bird of paradise. Thanks Keith , you were one of those helping to break old habits. Today we took Kathy's snorkel apart , found that it had rough spots from the factory , smoothed off the jagged plastic , reassembled , and water tested . The silicon now seals perfectly . No more water leaking in.Read more

Nusa Lembongan

September 17, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Ha goede keus was dat zeg om naar Nusa te gaan, wat een mooi eiland en prachtige stranden en bovendien geen regen! . We verblijven bij Dinatah en de service is top, hele aardige mensen die vanalles voor ons regelen. Na aankomst hebben ze een scooter geregeld zodat we het eiland konden verkennen. Het eilandje ernaast konden we bereiken met een hangbrug waar maar eeen scooter per keer overheen kon, beetje gammel ding maar het ging prima. Het andere eilandje was ooknheel mooi. Helas was het eb en kon er niet gespronken worden van de rotsen. Die avond lekker gegeten en meteen tafel gereserveerd bij een van de populairste restaurants. In het hotel een snorkel trip geregeld voor de ochtend. Een bootje zou ons naar de snorkel spots brengen bij Nusa Penida (3e en grote eiland). Laatste keer snorkelen in Bali :)Read more

Nusa Lembongan

September 1, 2015 in Indonesia ⋅ 🌙 24 °C

After surfing in Kuta Lombok for a week my Sister and me decided to move on to Nusa Lembongan to relax some more and hopefully get some more surf in. Travel day: Kuta Lombok (confusing car) - Senggigi (very bumpy boat) - Padang Bai - Sanur - Nusa LembonganRead more

Tanjung Menur