Italy
Fezzano

21.07.2019: La Spezia

July 21, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 28 °C

Nach rund drei Stunden Fahrt haben wir soeben unser Quartier in La Spezia erreicht. Im LE VILLE RELAIS sind wir jetzt zum dritten Mal Gast und sind sogleich wieder sehr angetan von der Anlage und der Einrichtung der Zimmer. Am Abend werden wir täglich mit einem wechselnden Menü versorgt. Und die Küche ist ausgezeichnet!Read more

24.07.2019: Le Ville Relais in La Spezia

July 24, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 33 °C

Unseren letzten Reisetag in Italien haben noch einmal am Pool verlebt. Das hat sich auch aufgrund der sommerlichen Hitze empfohlen. Am Abend werden wir die hoteleigene Küche nochmals testen und uns dazu einen kühlen Weiswein aus der Chinque Terre Region genehmigen. Morgen geht es dann zurück nach Deutschland.Read more

22.07.2019: Le Ville Relais in La Spezia

July 22, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 29 °C

Bevor wir uns morgen mal wieder in das Touristen-Getümmel stürzen, haben wir uns heute einen ruhigen Tag am Pool und auf dem Balkon gegönnt. Für die Terrasse am Pool spricht die Erfrischung beim Schwimmen und beim Balkon ist der angenehme Schatten am Nachmittag, der es uns gutgehen lässt. Beide Standorte verfügen über den berauschenden Blick auf den Hafen und die Bucht von La Spezia. Gestern Abend sind drei Containerschiffe und heute Morgen die Mein-Schiff-2 hier eingelaufen.Read more

Cinque terre dag 2

September 18, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag besloten we alsnog om de resterende 3 dorpjes te bezoeken. We wandelden van het eerste naar het tweede, maar voor het derde namen we toch maar de trein. Genoeg gewandeld.
    In tegenstelling tot de wandeling van gisteren, was deze zeer toeristisch. We moesten continu opzij voor tegenwandelaars, waarvan de overgrote meerderheid Amerikanen. Bon, dit nam de schoonheid van de streek niet weg.
    Vandaag wisten we het massatoerisme niet te ontwijken. Op bepaalde momenten was het echt koppen lopen.
    Nadat we alle dorpen hadden bezocht kwamen we tot dezelfde conclusie: Het is een hele mooie streek, de dorpjes zijn mooi (minpuntje: de drukte). Maar het mooiste zicht is toch vanop afstand.
    -Katrien

Dag 7. Naar Portovenere

September 16, 2018 in Italy ⋅ ☁️ 25 °C

Na ons ontbijt nemen we afscheid van ons appartementje met prachtig terras met palmboom, spijtig genoeg nog niet rijpe kiwi's en genoeg limoenen voor een jaar lang pisco sour en vertrekken naar La Spezia. 95 km aan kronkels, zwevende viaducten en ontelbare tunnels komen we aan in het jachthaventje van Cadiamare waar we de volgende drie dagen onze thuis gaan hebben. Veilig, want op de kade staan er twee kanonnen om ons te beschermen en in en onder het water is er de Italiaanse marine. Nadat we geïnstalleerd zijn vervoegen we de Italiaanse dagjestoeristen in Portovenere. Prachtige uitzichten die gelukkig de parkingperikelen doen vergeten. Terug thuis hebben we nog een badhanddoekavontuur als we de Italiaanse wasdraden uitproberen. Met de nadruk op proberen waardoor we onze handdoek via allerlei kunstgrepen moeten recupereren van de wasdraad van de onderburen. Een mooie dag die we afsluiten in het restaurant van de buren.Read more

Cinque terre dag 1

September 18, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 23 °C

Toen we gisteren ons eerste dorpje, Corniglia, bezochten, werden we overrompeld door toeristen. Gelukkig was onze prachtige wandeling wat rustiger. Hoog in de bergen wandelden we doorheen wijngaarden, waar we weer onze kans grepen om wat druifjes te moeskoppen.
    Het was een mooie, maar vermoeiende wandeling en mijn voetjes waren blij eens ze omhoog lagen in de zetel.

-Katrien

Fezzano