Kyrgyzstan

Bokonbaevo

September 27, 2018 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 9 °C

De dag gestart met een ontbijtbuffet, da's ook de eerste keer. Het was weer lekker zonnig. Rond 9u kwam de jonge kerel toe met zijn arend. Een gouden arend, redelijk groot. We mochten deze eens op de arm houden (een verrassend zware 6kg). Na de uitleg en de antwoorden op onze vragen werd er letterlijk een wit konijn uit zijn auto getoverd. Een levend konijn. Dat heeft de arend dan gevangen.

Erna werd er een vossenpels aan een koord bovengehaald. De arend werd bovenop een duin meegenomen en dan losgelaten. De eigenaar liep met die pels een eind weg, maar de arend kon deze snel vangen. Indrukwekkend beest wel. Tenslotte mochten we met pijl en boog schieten. Dat lukte ons dit keer redelijk.

Na de (privé) show, doorgereden naar Fairytale canyon, hier even rond gewandeld. Interessante rode gekartelde rotsformaties met 1 formatie die zelfs wat op een kasteel leek in mijn ogen.

Next stop: Karakol. Onderweg met Ormon aan het praten geweest, wij vroegen wat over de hot springs in de buurt van het Yssyk Köl meer. We zeiden dat we het spijtig vonden dat we er geen konden bezoeken. We vroegen bv over Altyn Arashan hot springs in de buurt van Karakol. Hij vond het raar dat dit niet in ons programma zat, wij ook en vroegen of het mogelijk was deze uitstap toch te doen. Na verschillende telefoons met een - vermoedelijk - geen al te happy manager, heeft hij dit geregeld. En hij gaat ons gidsen! Dit deed hij vroeger trouwens, gidsen in de bergen. Zijn gezicht lichtte dan ook op toen Bryan vroeg of hij er naar uitkeek. En wij ook! Dit wordt een tweedaagse wandeling in de bergen: dag 1 moeten we 1200 m stijgen maar is blijkbaar een redelijk gemakkelijke route. We kunnen hierna ook uitblazen in een geothermisch zwembadje. Dag 2 is terug afdalen en nog een nachtje in de gemoedelijke guesthouse in Karakol. Nice!

Tegen dat dit allemaal geregeld was, kwamen we aan aan een speciale rotsformatie, die ze ook de Seven Bulls noemen (zeven stieren dus). Mijn verbeelding hielp me dit keer niet echt vooruit, maar het was een heel mooie omgeving. Aan een panorama geluncht, genieten!

In Karakol 2 kerken bezocht: een moskee in Chinese bouwstijl en een Russisch Orthodoxe kerk in hout. Beiden fascinerende gebouwen. Voor de moskee mocht ik een blauwe velours kamerjas aandoen en voelde me op slag een tovenares. Yer a wizard Maggy!

Hierna een chille namiddag in de guesthouse. Morgen ertegen an richting Altyn Arashan!

Wist je datje:

.. BP betekent helemaal niet British Petroleum, maar Bishkek Petroleum! Hadden we dat even verkeerd voor..

August 14, 2016 in Kyrgyzstan ⋅ ☀️ 25 °C

Unser sowjetischer Jeep "UAZ"

July 25, 2015 in Kyrgyzstan ⋅ ⛅ 38 °C

Heute ging es auf die lange Fahrt nach Karakol. Gen Osten zum gewaltigen Issyk Kul. Der sowohl am Nord- als auch am Südufer von schneebedeckten Bergen überragte See ist landschaftlich gesehen sicher einer der faszinierendsten Badeseen der Welt! (Fahrzeit ca. 7-8h, 400 km).
    Mittag in der Nähe des Sees am Südufer; Essen bei Familie; besser als viele Restaurants, weil authentisch. Über Guide gebucht, muss aber auch Portal zum buchen geben.

Karakol, Горад Каракол, Каракол, Karàkol, قاراقۆل, قراکول، قرقیزستان, Karakul, קארקול, काराकोल, カラコル, Қарақол, 카라콜, Karakolas, Karakola, Харгол, Karakoł, คาราคอล, Qoraqoʻl, 卡拉科尔