Nepal
Rasuwā

Löydä muiden matkaajien vierailemia kohteita heidän matkapäiväkirjojensa avulla FindPenguinsissa.
Matkaajat tässä kohteessa
    • Päivä 75

הלאנגטאנג 4

‏ י
      ‏ ם
      כל הדרך חזרה ללאמה
      עלמה תפעלה במכונה מקומית קפה של בוקר, איתו אכלנו עוגות ויצאנו לדרך.
      כמו שאומרים, החזור תמיד מרגיש מהר מההלוך, וגם בעין, הואדי נתפס בזוויות שונות ועולה מהן באור חדש.
      מפולת בוץ אחת, שיבשה חלק בשביל הצר, ואילצה אותנו לעבור למצב טיפוס ארבע על ארבע כדי לצלוח את המכשולים החדשים בדרך.
      הרמקולים שהתחלפו במותם כל כמה שעות, השמיעו לנו אלבום אחרי אלבום לאורך כל הדרך.
      מרגי, גון וווזי, הכבש וג'ואל, ביטלס וקניה.
      הגענו בצהרי היום חזרה להוסטל הביתי שלנו בכפר, הטיבטיאן.
      כאובי ברכיים וקלי נשימה נכנסנו לסשן מתיחות וכביסות.
      כל אחד התקלח בתורו במקלחת חוץ נהדרת, ממנה אפשר להשקיף דרך הרווח בין המשקוף לגג אל ההרים הנישאים מלמעלה.
      מתפננים לנו בחדר האוכל עם ספרים שש בש ושחור ופתור, טובלים עיכוליות (מותג עוגיות בשם Digestive) בתה ומחכים לארוחת הערב.
      הלילה הוא האחרון בטרק ובשביל עלמה הנסיכה מלכת החבורה שעוזבת אותנו להספיק טיסה להודו,
      האגמים היר ווי קאם
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על ברכיים ביוניות משומנות היטב
      Lue lisää

• Päivä 74

הלאנגטאנג 3

24. huhtikuuta 2022, Nepal ⋅ ☀️ 4 °C

יום הליכה די קצר לקייגין גומפה,
      באמצע הדרך פשגנו את חבורתו של דן, איחוד שכה ציפינו לו עד שעלמה ספרה צעדים ותיצפתה מהחלון בלילות האחרונים לוודא שלא נתפספס.
      יאקית מניקה חסמה את הדרך ואיימה לנגח אותנו חזרה לנקודת ההתחלה.
      ניצוח של רועה צאן על היצירה 'אל המעיין'.
      הגענו שמחים אל הכפר האחרון בטרק, הרי השלג חצי ומקיפים אותנו, התמקמנו בהוסטל נחמד, ישבנו לארוחת צהריים בבית קפה ומאפה המקומי והכנו את עצמנו לעלייה לנקודת התצפית קייג'ין רי.
      כך יצא, שגם היום, טיפסנו כמעט קילומטר בגובה.
      עולים בתהלוכה איטית מתודלקים במוזיקה לנש(י)מה. לפנינו קבוצת מטיבי מדרום קוריאה, כמו שחייבת להיות בכל טרק, ממלאים אותנו השראה.
      בחצי הדרך איבדנו את עומר שנכנס לתוך התלבטות ויצא ממנה בהחלטה לרדת.
      בחלוף שעה הגענו לפסגה, מאושרים עד הגג מעצם הצליחה ומהנוף האדיר שנפרש לפנינו. עשינו סשן תמונות, התיישבנו להסתגל לגובה ושבנו על עקבותינו להוסטל.
      מקלחת לוהטת אחריה חזרנו למאפיה לקפה, שוקו ועוגות (גזר, תפוחים, קינמון ושקדים) שעצם המחשבה עליהן בעלייה ניחמה אותנו.
      עכשיו יושבים בחדר האוכל, מחוממים מהקמין, קוראים ספרים ומנסים לסדר את עניין הוואיפאי שהובטח לנו אבל ממאן לעבוד.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על קונדטוריות מישלן נידחות בין הרי ההימלאיה
      Lue lisää

• Päivä 72

הלאנגטאנג 1

22. huhtikuuta 2022, Nepal ⋅ ⛅ 13 °C

השכמנו לארוחת בוקר, שוחחנו עם זוג בריטי מבוגר ומיטיב לכת והתחלנו ללכת בתוך עמק הלאנגטנג צמוד לנחל הקוצף.
      אינספור מדרגות אבן משובצות מינרלים קטנים ומנצנצים הרגישו את נחת נעלינו וקרקשו למשמע מקלותינו.
      רק עלייה ועלייה ועלייה, ועוד גרם ועוד אחד אחריו...
      עומר שולף מגבת מתנפחת במים אך משתמש בכמות זיעה שמספיקה, אורן ואני מורידים חולצה להתקרר ומנשנשים בננות וסניקרס שיהיו לעזרינו.
      אווירה טובה יש בחבורה ואנחנו שמחים על השקט המנטלי שמביאה איתה ההליכה הפשוטה מעצם קיומה . הליכה חסרת ההתלבטויות שמגיעות עם אינספור אופציות פתוחות של טיול גדול.
      לקראת סוף היום התבאסתי שאין לי תמונת לפני של התחת שלי כדי שנוכל יחדיו להתפאל מהשינוי ולהמציא על שמי שיטת אימונים מהפכנית לסלבס.
      ארוחת צהריים ומשחקי קלפים, עומר ואורן שונצים ועלמה מספרת לי על ילדותה בין חוגים.
      דרך זגוגית החלון, בתם הארוחה, הבחנו בשקית קפה טורקי אטומה. כן כן, השקית האדומה שחורה, באותיות עתיקות ומוכרות.
      אורן, שהיה חדור על המציאה, קנה, ויהיה המכיר אשר היה.
      סוף היום, 850 מטר עלייה מאחורינו, הגענו לכפר בשם 'לאמה הוטל' והתאכסנו בהוסטל טיבט האוס.
      מקום משפחתי ומקסים, מקלחת גז שמגיעה עד 50 מעלות, שקשוקה שתהייה עתידה להיאכל מחר בבוקר, ואורח בלגי חמוד נוסף איתו החלפנו מילים ומעשיות.
      את הקפה הטורקי שתינו וגם את מארחינו כיבדנו בטעימה ובהבטחה מרגיעה שבסוף זה נרכש.
      מתעמקים בספרים, גשם בחוץ ואנחנו צמודים לקמין, מחכים לארוחת הערב שתבוא עלינו לטובה.
      ענן סמיך התחיל מקיף אותנו בקצב מסחרר ולכלוא אותנו בתוך בועת עשן. רגע לפני השינה, יצאנו לצחצח שיניים והבטנו מעלה, רכסי ההרים משני צידי הואדי, נפתחו כמו ריצ'רצ' שמגלה לנו כמות כוכבים היסטרית, מתפרשים לכל עבר ומהפנטים אותנו לתוך שינה עריבה.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על דובי פנדה אדומים (כי למרות שהם פה, הם יותר מדי נדירים)
      Lue lisää

• Päivä 76

הלאנגטאנג 5 - קוסאיקונד 1

26. huhtikuuta 2022, Nepal ⋅ ☀️ 20 °C

יוצאים מגסטהאוס הבית שלנו בלאמה אחרי דייסות ממלאות וממשיכים לרדתתת
      מדרגות ופיתולים, ואגם קוצף שנמצא עכשיו בשמאלינו, מחזירים אותנו בתלם המוכר לכיוון סוף טרק הלאנגטאנג.
      האקלים חוזר להיות חם ולח ואנחנו נוטפים זיעה מכל מקום.
      עצירת מנוחה אחרונה עם עלמה, מתפנקים על בננות ועל שאר הפיצוחים שניקלו בארץ הקודש.
      פיצול השבילים מגיע ואיתו פירוקה של הרביעייה המנצחת, עלמה טסה לה להודו ואנחנו מאחלים לה את כל הטוב שיש לעולם להציע.
      על כן גם נודה על האווירה הנהדרת, הצחוקים והכיף שהביא איתו הלאנגטאנג בכינוסו את החבורה הלא צפוייה שאנחנו.
      עכשיו כשאין יותר סיבה לא לחזור לאבותינו הקדמונים, הקופים, אנחנו חוזרים למצבינו הטבעי ומתחילים לעלות לכיוון הכפר הראשון באגמים.
      לעלייה כזו לא ציפינו ובמיוחד אחרי ההתרגלות לירידה.
      כמעט בלי לעצור, אנחנו נכנסים למצב אתגרי, כל אחד כובש את הקושי במעין רצון פנימי לחוות התגברות ואנחנו מגיעים להוסטל סנואופול בכפר טולו סייברו.
      "כמו אירופה הקטנה", הכין אותנו דן שישן פה אתמול, ואכן כך הדבר. דרכי ההגעה לכפר נגישות לרכבים מה שמאפשר לו הצע חומרי גלם רחב ורמה גבוהה של איכות חיים. אנחנו מסתכלים על שיפולי הטרסות שיורדות חזרה אל הואדי ובאופק זקופים הרים מושלגים.
      המשפחה פה מקסימה ברמות קיצון, מחזיקים במטבח כמו יצא מקטלוג של איקאה ויודעים להכין אוכל ברמה.
      פה אחד הוחלט על יום עצירה בכפר לפני שנמשיך בטיפוס הרציני לעבר הקרח והאגמים.
      בישיבה על הגג מדסקסים על עברינו בתנועת נוער, על חשיבת יתר ומצליחים לנחש את שבעת פלאי תבל.
      בינתיים נתפנק על האוכל, על קורת הגג שמגנה עלינו מגשמי וברקי הערב ועל יקיצה טבעית.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על שבוע מלא בשבתות מנוחה
      Lue lisää

• Päivä 77

הגוסאיקונד - מנוחהה

27. huhtikuuta 2022, Nepal ⋅ ☀️ 20 °C

כמו בבית של סבתא, היום מנוחה היה בסימן לשבת מול שולחן האוכל, ולקבל עוד ועוד מטעמים.
      שאלנו את אב המשפחה איפה אפשר לעשות טיול קצר באיזור והוא אמר שאחרי הדל באט, הוא יצטרף אלינו ונראה מקום יפה.
      אז פונקנו גם אנחנו, בלי לבקש כלל, בצלחת דל באט לפני הטיול ויצאנו לדרך.
      תוך כדי שיחה סיפר ששניים מילדיו עובדים בקנדה וביפן, אחרי תואר שהצליחו לממן להם מהכנסות ההוסטל, שהכנסייה שאנחנו רואים שייכת לנוצרים נפאלים שחיים בכפר (פעם ראשונה שנתקלנו) והראה לנו את חלקת האדמה ששייכת לו אבל לא מעובדת.
      בסוף ההליכה בין השדות והטרסות הגענו לפלג קטן בלב היער, השתכשכנו והתיישבנו לעכל את היופי ולשמוח על ההחלטה לנוח.
      בטיול נזרקה אלינו האופציה לעשות קמפינג בלב היער במסלול שיחסית מקביל לטרק. אחרי ששקלנו את האפשרויות הבנו שאי אפשר לתת לכזו הזדמנות לחלוף וסגרנו את העסקה.
      קמפינג עם אוכל ומדורה, כוכבים והזדמנות לפגוש סופסוף בפנדות אדומות.
      ארוחת ערב
      קלפים
      ולילה טוב לכולם וחלומות על קומזיץ בלי גיטרה סאחית
      Lue lisää

• Päivä 6

Thulo Syabru +2225

13. kesäkuuta 2023, Nepal ⋅ ☁️ 13 °C

Thulo Syabru,
      Grand village perché sur l'arrête d'un des contreforts de l'Himalaya, peuplé d'une population de montagnards Népalais chaleureux et sympathiques, abrite un temple Bouddhiste plus beau que tout ce que nous avons pu voir jusqu'alors.Lue lisää

• Päivä 51

Day 5 of Langtang Trek

25. maaliskuuta, Nepal ⋅ ☁️ -4 °C

We woke up very early, as our sleep was still a bit disturbed, to 2 feet of snow covering everything! It was insane to see the transformation from brown shrubs to a white desert. We watched as the yaks slowly wandered through and as people began to wake up and try to carve a path through.

The plan that day had been to have a day hike up to our highest point, Tsergo Ri at 5,000m, which would have been a 9-10 hour trek there and back, from where we could see over 20 peaks, the Langtang Valley, and frozen lakes. However, as the path was now likely completely hidden and slippery with snow, it was not an option. When we went up to the common room and spoke to Dil Man, he said the new plan was to rest until after lunch and then head back down to Langtang village and spend the night there instead.

So we had the morning to go play in the snow and hang out. Very surprisingly, even though the snow was cold, the sun was shining and it was SUPER HOT. I could barely wear a jacket. With the sun so hot, the snow was melting pretty quickly, so it didn't look like we'd be snowed in after all.

While eating lunch, a helicopter landed in the field in front of us and picked up two people who looked like they'd just come off the path from Tsergo Ri. My guess was either they attempted it and got altitude sickness or they were super rich and couldn't be bothered to walk down the rest of the valley, like the rest of us plebs.

After lunch, we leisurely made our way back down the path from yesterday to Langtang village, which seemed SO much easier now we were used to the altitude and it was downhill.
      Lue lisää

• Päivä 7

Le fond de la vallée +1875

14. kesäkuuta 2023, Nepal ⋅ 🌧 13 °C

Jusqu'à 2000m d'altitude, la forêt tropicale abrite des animaux exotique, tel ce singe qui nous observe depuis son arbre, ou ces gigantesque grappes noires que nous pensons être des ruches...

La rivières Langtang est terrifiante.Lue lisää

• Päivä 65

Nepal Tag 8

🕐 Dal Bhat
      🕕 Veg cheese momo

Besondere Begegnungen:
      Peter und Manish, die wir/uns immer wieder eingeholt haben.

Informatives:
      Es wird alles den Berg rauf getragen.. 😳 Ein Paket sah aus wie eine Spülmaschine.
      Lue lisää

• Päivä 63

Nepal Tag 6

▪️Drogenlehrstunde
      ▪️Wizard
      ▪️Joint im Himalaya
      ▪️3830ü.NN ➡️ 400 Höhenmeter gelaufen (Langtang view guesthouse to sunrise guest house)

Was hat uns heute ein Lächeln auf die Lippen gezaubert:

🕕 Fried Potatoes with cheese and vegetables
      🕕 Veg. Noodle Soup with rice

Besondere Begegnungen:
      Immer noch die Deutsch/Österreichische Reiseschnapsgruppe mit Peruaner.

Informatives:
      Immer links von den Mani walls vorbei laufen ➡️ bringt Glück!
      Lue lisää

Saatat myös tuntea tämän kohteen näillä nimillä: