New Zealand
Mullet Point

Kayak in Algies Bay

April 7, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

Wieder einmal sind wir auf einem sehr netten Campingplatz gelandet und haben auch diesmal spontan entschieden, mehr als eine Nacht dort zu verbringen.
    Man findet eben nicht viele Plätze, wo man kostenlos Wäsche waschen kann.😅
    Und das war noch nicht Alles, im Preis war auch der Strom zum Auto inbegriffen und das Beste: wir konnten uns kostenlos Kayaks ausleihen und so waren wir öfter mal auf dem Wasser unterwegs.Read more

12-4 Algies Bay

April 12, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 16 °C

Omdat ik al om 6 uur wakker ben, ben ik om kwart over 8 klaar om te snorkelen. De verhuur op de camping gaat pas om half 10 open. Maar ik had de aanhanger van de conculega al naar beneden zien gaan. Alleen: die zijn er ook niet. Kom ik op de weg terug omhoog de vader tegen, die regelt zoon en voor 55 dollar kan ik een wetsuit ± alles huren. Oeps. Da's wat anders dan een tientje. (Was wel alleen snorkel en masker). En inmiddels is het 9 uur, dus zoveel tijd scheelt het niet meer. Het voelt alleen of ik niet terug kan. Dat zeg ik, en krijg de hele zooi voor 40. Snorkelen zelf valt een beetje tegen al heb ik mega snappers en andere grote vissen gezien. De kou viel mee.
    Vlak na Leigh doe ik een wandelingetje. Is toch onverwacht prachtig zeg! Met Kauri en andere grote bomen en een prachtig lief onfotografeerbaar watervalletje.
    En op het strand een onbekende stern! Groter dan zeemeeuwen. Héél gaaf.
    Omdat het maar blijft buien, zie ik de camping in Tawharanui Regional park niet zitten. En ik heb ook gewoon niet zo veel zin meer in die 10% fietsen. Dus ik ga naar Algies. 2 buien onder een boom uit gezeten, 1 bij de lunch in een toiletgebouwtje en 1 onder een afdak bij de ijscoman (lekker!). Maar 2 op mijn kop gekregen, valt mee. De tent staat ook vlak voor de volgende bui. De camping baas is 4e generatie.
    's Avonds babbel met 2 Australiërs die op een schip hebben gewerkt en nu 5 dagen rondtoeren.

13-4 Algies Bay: "zeilen"

April 13, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

Nou Joke; speciaal voor jou!
    Deze camping heeft gratis kajakken en zeilbootjes. Ik krijg geen beweging in de zeilboot, alles ligt hier op de kant, en het is laag water, dus een heel eind wandelen. Tegen twaalven zie ik de eigenaar, betaal en zeg dat het niet lukte met die zeilboot. Hij helpt me met een ander, een Laser. Op zijn commando vanaf de wal laat ik het roer zakken en de kiel..... en houd vervolgens de helmstok los in mijn handen. Terwijl ik dat probeer te fixen, sla ik om. "Gewoon weer overeind zetten" was de opdracht. Dat lukt niet met mijn huidige Sidonia modelletje. Ik neem de boot op sleeptouw, maar jemig, wat is dát een eind zwemmen dan. Gelukkig heb ik verplicht een zwemvest aan, en bovendien komt hij me in een roeiboot tegemoet en helpt me weer aan boord. Toch maar niet zeilen, wát een mazzel dat ik niet veel later omsloeg. En, bijkomend voordeel: nu heb ik de hele middag nog en weer een set schone kleren. ☹️
    's Middags nog even aan de baai gezeten. Nu echt zeker weten een NZ dotterel. Raar, die is zeldzaam. De banded komt veel vaker voor en die heb ik niet gezien! Die ijsvogel had ik al, maar nu zag je de kleuren weer zo mooi. Vanaf "the fat Tuï" in Abel Tasman vraag ik me al af of ze nou 1 of 2 witte ballonnetjes hebben. Deze 2. Maar soms lijkt het echt 1.
    De familie zit hier al zo lang, de baai is naar hen genoemd en ze hebben hun eigen museumpje. Die eik is gepland door overgrootmoeder en is pas 150 jaar oud!

1 + 1 = 2 - finally here!

November 14, 2018 in New Zealand

Hello der Jan ist da :)
    Nun habe ich es auch endlich geschafft, nach insgesamt 50 Stunden on the Road mit Taxi, Bahn und Flugzeug bin ich heute um 19:00 Ortszeit in Auckland angekommen!

Vorher noch einen Zwischenstopp von 18 Stunden in Taipeh mit Martin und Sinja aus Rostock (die beiden reisen insgesamt 9 Monate durch NZ und Asien) und Tom, dem kleinen Österreicher der 3 Monate in NZ bleibt. Nach einer interessanten Halbtagstour durch die Außenbezirke sind wir 4 dann noch mit der Metro in die City gefahren, klar hatten ja auch genug Zeit. Ich glaube es gibt keine Stadt in der sooo viele Rollerfahrer unterwegs sind 😂 da können dann mal gefühlte 200 an einer Ampel stehen... als wir von unserem letzten Geld dann etwas Süßes auf einem Night Market kaufen wollten... naja der Schock war groß, als es dann Oktupus in Teig gerollt war 😂😂

Inga hat mich dann am Flughafen abgeholt, nach 7 Wochen endlich wieder vereint. Wurde auch Zeit 😁😁😁 obwohl es doch alles schneller rumging als gedacht. Na gut, ich bin ja auch 3 Wochen früher da bin als geplant 😎
    Jetzt ging es erstmal ins Hotel in der Nähe vom Flughafen, mit tollem Bett und Pool 😉

Alles war natürlich sehr aufregend, der erste längerer Flug nach 17 Jahren, das erste mal Taipeh, das erste mal so lange vom Babe weg! Jetzt freuen wir uns auf 106 Tage reisen zusammen! Get it on!

Mullet Point Scandrett Regional Park

October 30, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 12 °C

Als erstes habe ich heute eine Wanderung im Scandrett Regional Park gemacht. Zum Mullet Point. Super Aussicht, bei diesem tollen Wetter. Und eine sehr angenehme Wanderung über Kuh und Schafsweiden. Da ich so zeitig dort war, war ich dort ganz alleine und konnte die Natur wirklich genießen. :)

Mullet Point