Poland
Greater Poland

Posen

July 9, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 19 °C

Um 6:30 Uhr verließ ich das Hostel in Berlin, um den Busbahnhof aufzusuchen. Dort gönnte ich mir noch ein leckeres Frühstück in einer Bäckerei, bevor ich die Fahrt nach Posen antrat. Vorbei an Feldern, Wäldern und Flüssen erreichte ich am Mittag die Stadt. Hinter den eher sehr ärmlichen Vororten versteckt sich eine pompöse Innenstadt mit wunderschönen bunten Häusern.
    Heute schlafe ich in einem schönen Hostel im Stadtzentrum, welches von einem jungen Pärchen nach Beendigung deren Weltreise eröffnet wurde. Dort wurde mir empfohlen bei Wanderlust auf jeden Fall entweder das Riesengebirge oder die Hohe Tatra zu besteigen. Das steht dann vielleicht auch noch auf dem Plan ;-) .

Polen deel 2 dag 16

June 21, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 22 °C

Zo na een lange dag bochtige wegen weinig snelheid de snel weg opgezocht anders kwamen we nooit thuis. En net na Poznan een hotelletje genomen om wat pils weg te werken en een overheerlijke maaltijd. De gastvrouw was aardig en enthousiast over ons avontuur vanaf de noordkaap zoveel km in het kleine koekblikje. Vanmorgen eens een lekker ontbijt met een roer eitje in plaats van de hotdog die bijna overal wel wordt geserveerd. De laatste loodjes wegen het zwaarst maar we pakken relaxt de autobahn zodat we de laatste na nacht ergens chill gaan doorbrengen. Team Mini-ons still going strong.Read more

Dag 16

June 21, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag met de 5 andere teams ontbeten en opgeruimd. We begonnen over mooie binnendoor wegen met team mini-ons en de andere teams reden een andere route. Na een halve dag kwamen we er toch weer achter dat deze wegen wel mooi reden maar niet opschieten. Toen de keuze gemaakt om richting snelweg te gaan om de km te kunnen maken die we ook moeten maken. Vlak bij Poznan een hotel gevonden, hier lekker eten en slapen. Onderweg ook nog wel weer wat ooievaars gezienRead more

Weiter in Richtung Stettin

June 29, 2019 in Poland ⋅ ☀️ 24 °C

Wir unterstützen "Menschen helfen Menschen" - Spenden Sie für die Aktion "Menschen helfen Menschen" der Aachener Zeitung im Rahmen der Baltic Sea Circle Ralley des "Team Afrin" - mehr infos unterhttp://www.teamafrin.de #teamafrin2019 #aachen #menschenhelfenmenschen #balticseacircle2019 #roadtrip #scandinavia #balticsea #travel #reise #charity #nature #superlativeadventureclub #fotografie #ralley #spendenaktion #midsummer #mittsommer #beautifulplaces #urlaub #vacation #campingRead more

Es ist angerichtet

May 25, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 18 °C

Lecker ...... 🤮

Day 12, we can't believe it !

August 18, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 26 °C

Moved from Torun to Poznan, Caught the tram into the City Centre around lunchtime. Had a good afternoon looking around the City, Lots of fabulous buildings and architecture, also a food and drink market on in the main square.
    Camp site is next to a big lake, later in the day Paul cycled around the lake, lots going on around the lake, dry ski slope, wake boarding etc.

Camping Male Miasto

July 27 in Poland ⋅ ⛅ 24 °C

Wrocław was zeer de moeite waard, echt erg mooi. Ook de fietstocht door de buitenwijken (naar de auto). Er wordt veel nieuw gebouwd en veel met smaak. Nu staan we op het Poolse platteland op een Nederlandse camping. Prima plekje, maar dus wel met alleen maar Nederlandse gasten... die het leuk vinden om, voor dat we nog maar zijn uitgestapt, te beginnen met praten... en een papagaai die net zo hoest als zijn baas. Da's dan wel weer grappig!Read more

Województwo Wielkopolskie, Wojewodztwo Wielkopolskie, Woiwodschaft Großpolen, Greater Poland, Voivodat de Gran Polònia, Velkopolské vojvodství, Wiôlgòpòlsczé wòjewództwò, Grandpollanda Provinco, Voivodato de Gran Polonia, Suur-Poola vojevoodkond, Voïvodie de Grande-Pologne, Provinsi Polandia Besar, Voivodato della Grande Polonia, ヴィエルコポルスカ県, Didžiosios Lenkijos vaivadija, Lielpolijas vojevodiste, Woiwodschap Groot-Polen, Storpolske voivodskap, Województwo wielkopolskie, Grande Polônia, Voievodatul Polonia Mare, Великопольское воеводство, Војводство великопољско, Storpolen, 大波兰省