Portugal
Boa Ventura

Top 10 Travel Destinations Boa Ventura

Den14

December 28, 2017 in Portugal ⋅ ⛅ 11 °C

Ako sa nam vylet koncil, stale viac nas skrel nepodareny vystup na nejaky Madeirsky kopec. Dnes sme boli pripraveni na dve alternativy. Bud vystup na najvyssi Pico do Ruivo 1862 m.n.m alebo Levada Zeleneho kotlika (https://goo.gl/maps/4yaTERmwW2F2). Rohodnutie bolo podla pocasia.

Rano sme vstali, rychlo po ranajkach vyrazame z 0 m.n.m hotela smerom hory. Vsade zamracene len v kopcoch slnko - bola inverzia. Vystup autom po serpentinach. Chudak auto, striedam len rychlosti 1 a 2. Motor zuri, ale uz sme na parkovisku odkial sa zacina vystup na stit. Take slnko ze bez slnecnych okuliatov sa nevidime, sme nad oblakmi. V tieni je mraz, na slnku sa vyzliekame a musime natriet opalovacim kremom. Na vrchole bolo uzasne, ziadny vietor, ticho, pozerame do dolin pod mraky. Vyskovy rozdiel je citit, ja som stale zadychcany, citelne menej kysliku, ako som bol zvyknuty este pred par hodinami.

Cestou naspat schadzame pod uroven oblakov, Mame dobry medzicas a sil, tak ideme pozriet levadu.

Vecer nam z tolkeho slnka horia tvare. Schladime ich vankom pri mori a vecerou. Objednali sme si škeble na vine a chobotnicove rizoto pre dvoch. Doniesli nam hrniec pre styroch. Mali sme co robit, aby sme to spucovali.

Den13

December 27, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 14 °C

Nase ranajky su o poznanie lahsie. Ale tesi nas, ze si mozeme nabrat ovocia kolko chceme. S plnymi ruksakmi vyrazame do divociny. Najpr sme sa zastavili na na prvej zastavke Belvedere of Ribeiro Frio. Je to 2,7km prechdzka lesom az na skalu, ktora vykuka do doliny ( skoro ako Tomasovsky vyhlad v Slovenskom raji ). Vyhlad siroko daleko aj na kopec, na ktory sme sa kvoli zlemu pocasiu v Den9 nedostali.

Cestou naspet nam odmzrli zadky, tak sme v prilahlej chatke pri krbe vychutnali espressko. Je to tu s tymi teplotami striedave, jeden den sa na plazi varime, druhy v lesoch vydychujeme paru. Vyskove rozdiely robia svoje.

Po osviezeni sme pokracovali hlbsie do ostrova na dalsiu levadu menom Levada do Rei ( kralovska levada). Zase uzasny skoro 11km vodny kanalik vo vyske 580m lemujuci strme skalne zrazy. Vsade paprade, eukaliptusy, fikusy, draceny, hortenzie a strelicie. Ale zalezi na ktorej strane udolia sme. Na opacnej tmavej rastu duby, smreky, tuje, borovice ale aj arukalie alebo sekvoje.

Vecera hned pri nasom hoteliku restika menom A pipa (https://goo.gl/maps/szeT3P7bCJR2) Strasne dobre sme sa najedli. Ja dusena chobotnica, Dominka tuniaci steak.
    A na zaver bola aj nasa obluben Poncha.

Picu Ruivo

April 13, 2017 in Portugal ⋅ ⛅ 10 °C

Hier oben angekommen hat man einen wunderbaren Blick auf ganz Madeira. Insbesondere so früh ohne Wolken.
    Ganz alleine waren wir aber hier nicht mehr. Kurz vor der Spitze haben ein paar Leute mit Zelt übernachtet.
    Oben angekommen haben wir erstmal gefrühstückt und ein wenig neidisch auf den frisch gemachten Kaffee der anderen geschielt.
    Von hier geht's es nun 6,5 km weiter durch Berg und Tal zum Pico Aeiro. Geplante Zeit laut Reiseführer 3 Stunden - one Way. Und wir müssen ja wieder zurück zum Auto 😅

Über den Wolken

April 28, 2007 in Portugal ⋅ 10 °C

Guten Morgen vom Wanderweg. Nun also schnell aufräumen und frühstücken. Heute wollen wir von 800m auf 1800m in 5 Kilometern. Dafür brauchen wir 3,5 Stunden. Die Sonne meinte es heute super mit uns. An der Hütte unterhalb des Gipfels deckten wir uns mit Müsliriegeln ein und machten uns an den Aufstieg. Ab hier waren wir vom Massentourismus umzingelt. Wir schmunzelten, ob unserer Strapazen. 2 Tage waren wir unterwegs und die Touris steigen hier einfach aus ihren Bussen, klettern auf den Gipfel und steigen wieder in ihre Fahrzeuge. Angekommen auf der Plattform, machten wir es uns auf unseren Rucksäcken gemütlich und es reifte ein Plan in uns: "Wollen wir hier oben übernachten?" Verrückt, aber sicher das Highlight unseres Trips.
    Also steigen wir ab zur Hütte, stellen unsere Rucksäcke ab und erklimmen ohne große Last den Nachbargipfel und holen uns einen argen Sonnenbrand. Gegen 18 Uhr holen wir unsere Rucksäcke und verstecken uns im Gebüsch, da der Parkrancher seinen letzetn Rundgang machte. Als die Luft rein ist, erklimmen wir erneut den Gipfel. Menschenleer!!! Wir decken unseren Abendbrottisch in 1800m Höhe, genießen die letzten wärmenden Sonnenstrahlen, bis diese in malerischen Farben am Horizont verschwanden und nahtlos der Fastvollmond aufging. Das Thermometer sank auf 4°. Der Madeirawein wärmte noch etwas, aber später konnten uns nur noch unsere Schlafsäcke wärmen. Wir schliefen himmlisch nah, dennoch nicht gut. Der einsetzende kalte Nordwind raubte uns den ersehnten Schlaf. .

Boa Ventura