Portugal
Parque de Merendas

• Day 11

Furnas szállás - hányadik is? Ötödik :O

September 7, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Korán indultunk, mert elvileg 9kor van checkin, ami furcsa, mert 12.30kor meg checkout, szóval valami nem okes, de ne ne rajtunk múljon.
      Átautóztunk a hegyeken, csodás kráter völgybe érkeztünk meg. Találtunk egy már nyitva lévő pékséget, Kata szerint itt volt az első jó coffe latte a szigeten 😁 plusz egy sajtos sonkás szendvics meg valami kis helyi süti, ami sajnos tegnapi volt, nem friss, de azért jó.

Megérkeztünk a címre, basszus egy botanikus kertben van egy ház, ahol vannak apartmanok, meg a kért mélyén egy nagyobb sátor. Gyönyörű környezetben.
      Viszont a házigazda sehol. Nem találtuk. Írtam neki smst, aztán elindultunk körbe nézni a környéken.
      Válasz is jött, kiderult majd csak 12.30kor vehetjük át. Fasza, akkor addig nézelődjünk. Felmentünk egy miradouroba, ahonnan láttuk körbe a hegyeket/kráter szélét, meg a várost lent, ahogy füstöl itt ott. Megnéztük utána a várost gyorsan, erről később.
      Végül vissza mentünk a helyre, kicsit durcisan hogy elment a fél nap, de olyan hihetetlenül kedves házigazda volt itt is, hogy rögtön elszált a harag. Körbe vitt a kertben, mondta hogy most akkor az egész a miénk amíg itt vagyunk, mutatta a grillezőt, fa kikeszitve, használjuk nyugodtan, majd megmutatta hogy a tiszteletünkre még egy magyar zászlót is felhúzott, meg elmesélte hogy volt Budapesten két éve, mennyire tetszett neki és hogy a magyar emberek mennyire de mennyire kedvesek (🤔).

A lényeg, hogy nehéz kezdés után remekül sikerült a szállás foglalás.

• Day 5

Furnas

July 14, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

De taxichauffeur had wat moeite om mijn logis te vinden, de straat ernaartoe is nog een aarden wegel en niet te vinden met gps. Het is in een chalet dat ik logeer deze keer, met keuken erin en dus meer dan ik nodig heb. De keuze was echter beperkt gezien alles volgeboekt is op dit eiland. Ik was te vroeg om in te checken, dus na het dumpen van mijn bagage begon ik te wandelen. Mijn eerste plan was het dorpje verkennen, wat ik na 5 min veranderde door een heuvel te beklimmen voor het uitzicht boven het dorp. Eenmaal boven besloot ik door te wandelen naar het meer, gezien het niet veel verder lag, en eenmaal aan het meer was ik zo goed op dreef dat ik het helemaal rond afliep.
      Zo duurde mijn verkennend tochtje meer dan vier uur en kwam ik uitgeput terug aan het hotel om in te checken en vooral niets meer te doen.

Ik zit blijkbaar op een vulkaan, want de regio van furnas lijkt van bovenuit gezien op een krater en de regio is bekend voor zijn thermische bronnen. Ook zijn er kokende en naar zwavel stinkende bronnen waar de restaurants hun eten in een put laten haarstoven. Een specialiteit die elke nietsvermoedende toerist exact 1 keer probeert. Ik heb mij er niet aan gewaagd en kon ook niet gezien het op voorhand gereserveerd moet worden. Het was ook moeilijk om een restaurant te zoeken waar nog een plaatsje vrij was zodat mijn avondmaal in een restaurant was met nog veel plaats vrij, wat genoeg zegt over de keuken. Voor morgen heb ik gereserveerd. Ondanks dat ik wat zon zag vandaag was het aan het motregenen toen ik terug naar het hotel liep.

• Day 2

Érkezés, autó és kalandos este

August 31, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 20 °C

Nyugodt repülő út, sima landolás, végre a szigeten. A gép minimálisan késett, ami egész jó, mert a többi járat ma órákat csúszott ide.
      Éjfél, Ponta Delgada reptér, irány a parkoló, de hol a bérelt kocsis ember? Érdeklődés mástól, nekik itt nincs iroda, de hívni kell őket és jönnek. 5 perc, ott is volt Pedro, aki elvitt 5 percre minket az irodajukhoz, papírmunka, kedves irodás lány, két ari cica és egy piros Renault clio itt ott meghúzva de tökéletes.
      Irány a szállás. Óceánparton, majd a szigeten keresztül, 40 perc. Az út mellett a környezet így sötétben is gyönyörű.
      Érkezés, helyet már ismerjük, voltunk, sátor még áll, de recepció üres. Sebaj, pakolunk be. Hopp, nincs ágynemű 😕 Hajnal 2kor 14 óra utazás után nem jó. Kopogunk, telefonálunk, SMS, minden, semmi válasz. Nincs más hátra, kocsiba laokon csoport pózban próbáljunk aludni.
      Valamikor később jött egy email, h a recepción van hagyva nekünk két hálózsák, hajnal 4kor megtaláltam és innentől vízszintesen fekvés. Közben találkoztam sünikkel, egy kvázi arborétumban van a sátor, csodás.
      Reggel 8kor fel is keltünk, indulhat az utazás aktívabb része 👍
      Csak még be kéne csekkolni is.