Portugal
Quinta Grande

Top 10 Travel Destinations Quinta Grande

Cabo Girao

February 21, 2018 in Portugal ⋅ ☀️ 14 °C

Inte helt idealisk start på morgonen då surfplattan (som inte varit uppkopplad) inte hade fattat att alla larm stängts av och det bara fanns ett som skulle ringa kl 9 för att säkerställa att vi inte bommade frukost. Den valde istället att ringa 06.15 svensk tid dvs 05.15 här. Opps...
    Nåväl vid 8.30 fick jag nog och gick upp. Sängarna verkar de ha slängt ihop av nått från brädgårn och lite ludd från torktumlaren, betyg ganska hårda. Har trots det sovit bra. Efter lite frukost så spände vi på oss vandrarhumöret och begav oss från hotellet vid 10 draget. Vi gick ner mot kasinot, bortåt via "infants" till strandpromenaden "promenade do Lido" som var starten på vår resa vi fortsatte hela vägen till "camara de lobos". Så långt var allt väl och en mycket trevlig promenad. Efter det började stigningen. Vet inte om vi hade koll hela vägen, men hemligheten var levador. Man genade helt enkelt. Dock blev stigningen betydande. Periodvis gick vi nog max 5 min mellan pauserna. Men vi klarade det. När vi väl kom upp var det en enormt härlig känsla. Efter en stunds njutning på utsiktsplats blev det en öl och macka på fiket. 17 EUR för 2 mackor och 2 stora bärs. Totalt gick vi ganska precis 4h och enl telefonen 20k steg. Hem blev det taxi

530 Meter hoch

December 26, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 17 °C

Heute war ich an der Aussichtsplattform mit Glasboden.
    Einfach toll! Die Aussicht ist super und das Gefühl ist erstmal komisch.
    Den ganzen Tag koonnte ich mich hier zwar nicht aufhalten, aber ich bin froh da gewesen zu sein.Read more

Quinta Grande