Portugal
Santa Cruz das Flores Municipality

Here you’ll find travel reports about Santa Cruz das Flores Municipality. Discover travel destinations in Portugal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Utolsó este Floresen

September 12 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

Utolsó este, naplemente, hideg sör a parton, random cica nagyon barátkozik, szép cica. Szolid vacsi a Luciano bárban, bambi, krumpli, sör, majd még egy sör a kedvenc esti üldögélös helyünkön, ahonnan látszik az óceán, Corvo, SANTA Cruz, nagyon szépen rendben van tartva, padok, ingyenes, tiszta nyilvános WC stb stb stb. Hiányozni fog Flores 😊 Most néztünk egy videót, amiben azt mondják, ez olyan, mint az Atlanti óceán Hawaii-ja, csak annál jobb 😁 plusz, azt is mondják, hogy bejárták az összes azori szigetet, de messze ez a legszebb, legvadregényesebb, leglátványosabb, legzöldebb. Egyet tudunk vele érteni.
    Íme az említett videó, mi is voltunk ezeken a helyeken is, mi is sétáltunk ott ahol ők, és ez a videó adja vissza talán a legjobban, milyen is ez a sziget:

• Day15

Sunrise

September 11 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Jól és sokáig aludtunk, ami nem csoda. Egyrészt itt 7.45-kor jött fel a nap, másrészt este semmilyen, de tényleg semmilyen zaj nem volt. Se egy autó, se emberek, se egy tehén bőgés, semmi. Mintha tök egyedül lettünk volna a szigeten. Főleg ahhoz képest, hogy a szállásunk hátsó kerítése az már a reptér kifutópályája nagyjából. Hát, itt kora este elment az utolsó gép, utána semmi. Reggel az első gépig. Most van 9.30 de ma még nem jött gép. Szóval nem mindig rossz a reptér mellett megszállni 😊Read more

• Day14

Flores welcome vacsi

September 10 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

Szóval megérkeztünk Santa Cruzba, apró kis település 1700 lakossal a reptér körül. Gyalog a szállás 10 perc volt, ez a király. Persze megint volt kavarodás, a házigazda nő mondta h az a szoba amit lefoglaltunk már foglalt wtf. De a fia apartmanjába átrakott minket, ami kerten belül volt, és még végül jól is jártunk vele, mert bár a WiFi jel addig már nem ér el, de új építésű és nagyon igényes.
    Körbe néztünk a kis faluban, majd kerestünk egy éttermet. Tipikus helyi kis cseho volt, de kedves tulaj pincérnővel. Rabeszélt minket valami két személyes halra (valamilyen tengeri durbincs). Jó nagy volt és finom. Majd kiültünk a holdfényben egy kis kilátó pontra, néztük az óceánt és megittunk egy két sört 👍

• Day17

Pakolás, reggeli, reptér

September 13 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Egyik képen látszik, mennyi cuccom van. Hogy a francba fér el ez egy hátizsákban, nem tudom, de sikerült 👍
    Luciano bár, reggeli, kávé, séta a reptérre, hatalmas virág a kaktuszon, kis apró gép landol, leszállnak az utasok, mi felszállnunk és irány Faial sziget.

Caimbros, Santa Cruz kilátó, autó leadás

September 12 in Portugal ⋅ ⛅ 23 °C

Hamarosan... Már leírtam, de véletlenül mentés nélkül kiléptem 😑 így is 3 teljes nap lemaradásban vagyok, baromi nehéz naplót vezetni 😂 Kata már durmol mellettem én meg próbálom behozni a lemaradást, azóta már voltunk két másik szigeten is és most a harmadikon, ami az első is volt, csendes pihi van. Szóval majd folytatom 😉

Szóval utolsó szép kilátó autóval, majd haza kicsit lepakolni. Van fél óránk az autó leadásig, elvileg van egy kilátó Santa Cruz fölött, ahova gyalog már biztos nem megyünk fel, kéne venni sört még mert 6kor zár a bolt is meg tele kell tankolni a kocsit. Simán belefér fél órába 😂
    A kilátó pont alig lett meg, de tényleg jó hely, látszik felülről a reptér, jó lenne látni egy leszálló gépet így fentről. Flight radar szerint egy órája elment az utolsó, ja, innen amúgy is napi 4 gép megy, nem egy túl forgalmas reptér 😂
    Gyorsan bolt, sör, persze előttem nagybevásárlás van és a Revolutot se fogadta most el a terminál.
    Reptér, benzinkút, a kút még kiírja mennyit tankolt az előttem lévő, akkor várjuk meg míg fizet. De sehol senki. A kút bolt zárva. Hogy lehet itt tankolni? Megnyomkodtam minden gombot, de semmi. Van viszont egy terminál a falon, angolul is tud, ahaaaa, ezt kell nyomkodni. Kártya be, nem adom meg előre mennyit kérek, benzin indul, király. Az autót sikerült 10 perc késéssel leadni, 5 perc múlva már vitte is a következő pár. Hát nem sok idejük volt kitakarítani, de kit zavar 😂
    Ránéztem a revolutra, mennyi pénzünk maradt, és sokkot kaptam. 100 eurót vont le a tankolás, mikor én 16 euróért tankoltam 😑 Ez így nem oké. De kút zárva, semmi infó, na reggel jöhetünk ide is 😣 Jó hír, másnap reggel már csak 16 euró volt levonva, ezek szerint csak zárolt 100 eurót, majd később a rendes összeget vonta le.
    Imádom a revolutot, az alkalmazás tök király, napra készen lehet követni mindent, egyszerű feltölteni, és legtöbb helyen elfogadták, míg a Raiffeisen kártyámmal csak a baj volt itt, 1-2 helyen tudtam csak fizetni vele. Ráadásul nem tudom, havi 2-300 euroig ingyen van a készpénz felvétel, utána meg 2%.

Miradouro da Pedrinha és Ponta Delgada

September 12 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Átértünk a sziget északi oldalára, itt is a szokásos meglepetés: mész a kanyargós fennsíkon, nem látsz túl sok mindent, majd egy éles kanyar után mélyen alattad meglátod az óceánt, és itt pedig még pluszba Corvo szigetét is. Ami innentől uralja a látványt. Mint valami kalandfilm helyszín, egy nagy vulkáni kráter a tenger közepén, bocsi, óceán közepén (ha 3 másodpercen belül nem javítom ki a tengert óceánra, jövök Katának egy kávéval - már sokkal jövök), a leglaposabb szélén egy kis 400 fős településsel, többi részén meredek szikla falakkal.
    Az első megálló a Pedrinha kilátó (király a neve 👍), a második pedig a Ponta Delgada megálló. Hát, nagyon magasan vagyunk még a településhez képest, ötletem sincs hogy fogunk ilyen rövid távon belül leereszkedni oda. Vagyis van, de előre félek 😂

• Day15

Reggeli szervezkedés és mászkálás

September 11 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Szóval bár néztünk buszt, amivel átjutunk a sziget másik oldalára, de nagyon macerás, mert túl korán jön vissza felé és akkor nem tudunk megnezni mindent. Vagy stoppolunk. De az meg bizonytalan. Vagy autót bérelünk, de mikor megérkeztünk ide, horror áron láttunk csak a neten. Egy autó két napra valami 150 euró lett volna, míg Sao Miguelen 10 napra volt 230. Kimentünk a reptérre reggel érdeklődni a kölcsönzőknél, hátha van olcsóbb opció. Persze fél 9kor ott is minden zárva volt 🤣 Na akkor nézzük meg még egyszer az Ilha Verde kölcsönző weboldalát, bár ők elvileg csak credit cardot fogadnak el, hátha van olcsóbb. És volt, 86 euró két nap, és mégse kell credit. Gyorsan neten le is foglaltuk, de másfél óra múlva vehetjük csak át. Addig ittunk a reptéri kávézóban egy kávét meg ettünk egy sütit. Érdekes, itt a reptéren kimondottan olcsó volt a kávé, a süti, de kártyával meg nem lehet fizetni.
    Végül átvettük az autót, jól le is zároltak 1200 eurót a kártyán 😯😯😯 Szóval vigyázni kell rá. Kis fapados Nissan Micra, olyan 3.6, nem jó, de nem is tragikus, viszont a célnak tökéletesen megfelel 👍
    Innen elindultunk a nagy vízesések felé, de már az első kis hegyi úton megküzdött a Micra, egyesben alig bírt felmenni, meg persze stop tábla van a kurva nagy emelkedő végén, nem volt egyszerű a lejtőn elindulás. Ezt ki kellett pihenni, meg álltunk az első miradouronál, ami persze csodaszép volt 😎

P. Delgada és az Albarnaz kilátó

September 12 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Sok sok kanyar után végre leértünk Ponta Delgada-ba. Ami szintén nem az óceán szint még, láttam fotókat messzebbről és akkor látszik, hogy igen meredek sziklák vannak alatta még hosszan, kivéve a campingnél a város túlsó végén, ott már csak egy rövid séta a part. Mert van camping itt is. Van még Faja Grande-ban és Santa Cruz-ban is, legalábbis mi ezt a hármat láttuk, mindhárom ingyenes, nagyon tiszta, van zuhanyzó minden és kimondottan hangulatosak, valamint az ott sátorozó közösség is tök normális egyszerű átlagos hátizsákos turistáknak tűntek. Mindenhol van grillező oda készített fával, szóval aki sátrazna, annak ez a tökéletes hely. Az idő is kellemesebb szerintem, mint Sao Miguelen, kevésbé van hideg esténként, még ha több is a csapadék.
    Elkalandoztam, bár egyebet nem is tudok Ponta Delgada-ról mondani, olyan világ vége, semmilyen. Körbe a hegyek, sziklák, szembe Corvo, a környék elképesztő, de a település nem 😂 Ja, közben kaptunk egy smst az autó kölcsönzőtől, hogy mégse 7re,hanem 6ra vigyük vissza a kocsit mert kell másnak. Köszi, jófej dolog, de nem gond, akkor lassan indulunk vissza.
    Előtte kimentünk a település közeli világítótornyához, elvileg ez Európa legnyugatabbra lévő világítótornya. Majd egy kicsit felsétáltunk a kijelölt hivatalos túra ösvényen, innen indul egy 14km-es gyaloglás Faja Grande-ba, végig az óceán parton a magas szirtek szélén, aztán valahogy le is ereszkedik rajtuk keresztül, ezt majd legközelebb megnézzük. Irány az út, hajrá fel le kanyargós út, menjünk vissza a keleti partra.