Spanien
Zarautz

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 3

Von Donostia nach Zarautz

13 juli 2022, Spanien ⋅ ☀️ 24 °C

Ja, die Wanderwege in Spanien. Die einen sind gängige Strassen, oder dann mit grossen Steinen versetzte Wege, meist steil. Ich bin schon sehr froh um Wanderschuhe 🥾. Selten sind es ebene Schotterwege, wie ich von der Schweiz gewohnt bin.

Aber schöne Aussichten auf die baskische Küste lassen über vieles hinwegschauen.
      Und dann, was für ein Erhebender Anblick wenn man auf Zarautz vom Hügel her näher kommt. Golfplatz links und ein riesiges Strand rechts und eine Düne in der Mitte; und darauf ein Steg für die Fussgänger. Scheint viel los zu sein.

Nicht so viele Leute am Strand, jedenfalls keinen Vergleich mit Donostia gestern.
      Aber der Anblick hat die ersten beiden Blasen gekostet. Nicht schlimm aber eben…

Habe die Bekanntschaft von zwei Damen, beide pensioniert, gemacht. Die eine aus Österreich -startete im April in Linz- und die andere Französin aus Lyon. Beide alles zu Fuss zurückgelegt. Wahnsinn!

• Dag 17

... an den Golf von Biscaya.

22 november 2022, Spanien ⋅ ☁️ 12 °C

Sodele, Zwischenstopp auf den Weg nach La Rochelle. Toller Campingplatz! Blick auf das Meer. Wenn man möchte kann man auch zum Strand hinuntergehen. Der Campingplatz liegt etwas erhöht, bietet dadurch aber einen tollen Ausblick. Leider regnet es gerade.Läs mer

• Dag 7

Regen, Regen, Regen

11 maj 2023, Spanien ⋅ ☁️ 12 °C

Heute regnet es gefühlt nur einmal, nämlich den ganzen Tag. Nicht ganz, Nachmittags gibt es eine ca. 2-stündige Regenpause die wir nutzen um über die Straße in den Ort zu gehen und einzukaufen. Allerdings werden wir auf den letzten Metern des Rückwegs schon wieder vom Regen überrascht.
      Wir nutzen die Zeit um Wäsche zu waschen.
      Da die Vorhersage für die Nordküste Regen die gesamte nächste Woche prognostiziert, beschließen wir morgen Richtung Saragossa in den Süden zu fahren. Dort ist die Vorhersage besser.

• Dag 23

Wat een rotdag

24 maj 2022, Spanien ⋅ ☁️ 14 °C

We hebben eerst km's heerlijk op het fietspad langs de kustlijn kunnen fietsen. Maar sinds we aangekomen zijn in heeft het allemaal behoorlijk tegen gezeten. Uiteindelijk is alles goedgekomen maar ik schrijf nu wel even alles van me af. We komen goed in Deba aan. Zowel Google maps, als de Garmin, als de Camino del Norte van de Belgen zegt dat we daar over de berg moeten en dat het steil is. De (drukke) weg gaat om een soort kaap geen, zo'n 8 km om én een drukke weg. Omdat alle navigatie dat zo vindt, nemen we koffie met een muffin voor moed om dan tegen twaalf uur de berg op te gaan. Al vrij snel te steil om te fietsen. Dan nog steiler zodat we zelfs om en om met z'n tweeën één fiets naar boven moeten duwen. We hopen dat het toch echt maar een klein stukje is dat het zo idioot steil is. Zo steil hebben we het nog niet gehad. Dan wordt het iets vlakker, we gaan weer fietsen, laagste versnelling, turbo en rustig omhoog. Weg wordt weer steiler, ik stap van mijn fiets, weg loopt ook nog eens in de breedte scheef en mij fiets steigert als een paard. Ik val, weet wel mijn fiets te houden. Bagger! Dan maar weer samen een fiets duwen, weinig alternatieven. Er komt een Spanjaard met hond ons tegemoet. Heel gesprek, zonder een woord Engels maar met heel veel handen en voeten geeft hij aan dat we met de fiets toch echt beter de N-route kunnen nemen, dat kan prima zegt hij. Deze ellende houdt nog een km aan en gaat aan de andere kant nóg steiler naar beneden dan dat we hier omhoog gegaan zijn. Dus teruggelopen. Weer beneden in Deba komen we in een hoosbui terecht. We kunnen schuilen onder een overkapping. Als de bui min of meer stopt kruizen we onze vingers en gaan de hoofdweg op. Rond 8 km 7% omhoog, en inderdaad dat valt reuze mee. Geeft wel aan hoe extreem die andere route was. Een waarschuwingsbord zou wel op zijn plaats zijn. Door de motregen zijn we behoorlijk nat en wanneer we na die 8 km weer naar beneden gaan is dat behoorlijk koud. Extra kleding aan helpt. Om kwart over twee besluiten we geen camping te zoeken maar een hotelkamer. We vinden er een in Getaria, net van de weg. We kunnen er vanaf 16.00 uur in dus wanneer we rond half vier Getaria binnenrijden gaan we eerst koffie doen. Even over vieren komen we aan bij de bed & breakfast. Niemand daar, bellen: 'Ik ben er zo, maar ik ben volgeboekt hoor!' 'Maar wij hebben geboekt' Het blijkt dat zij niet op tijd onze boeking heeft gezien, er zijn mensen langsgekomen en zij heeft haar overgebleven kamer verhuurd. Kak, kak en nog een KAK. Op een hol op zoek naar een alternatief. Mede met haar hulp vinden we die, een heuvel verder. Nog even hoop gedoe moet hoe of wat annulering Booking.com maar ze is heel lief, behulpzaam dus kwaad worden lukt niet. We krijgen thee en wanneer de reservering op de andere heuvel gelukt is, wijst ze ons de weg en krijgen we een fles wijn mee. Natuurlijk ligt die andere locatie hoger, hoe kan het ook anders. We hebben het helemaal gehad. En wanneer we ontvangen worden op de andere locatie en gevraagd wordt of we nog weggaan vanavond zeggen we allebei volmondig nee. Douchen, alles opladen en opeten wat we nog in de tassen hebben. Vroeg slapen. Morgen kan alleen kaar beter zijn, hopen we.Läs mer

• Dag 23

Bidegorri

24 maj 2022, Spanien ⋅ ☁️ 13 °C

We hebben alle restjes in de tas gepakt om als avondeten te gebruiken. Sliertjessoep, nootjes, stukkie brood. We lijden geen honger. Dan wordt er op de deur geklopt. De gastheer en gastvrouw (Miren en Juanjo) staan daar. Ze heeft voor ons gekookt, aardappelomelet, en we krijgen een fles wijn. We komen naar beneden en samen met hen drinken, eten en hebben een heerlijk gesprek. Wat een gastvrijheid, zulke lieverd. Zi had ik niet verwacht dat de avond zou eindigen. Een van de tips die we krijgen is 'Bidegorri', oftewel 'rode weg'. Alom bekend en gebruikt om fietspaden aan te duiden. Zo moeten we morgen prettig door San Sebastian kunnen fietsen.Läs mer

• Dag 8

😋 PIT STOP CANTINA 🍾

23 september 2022, Spanien ⋅ ☁️ 19 °C

Saliti sulle colline sopra GETARIA ci immergiamo tra filari di VITE disseminati sulle verdi colline affacciate sul mare. Giunti alla CANTINA AMETZOI (https://txakoliameztoi.com/es) la vista 👁️ si apre totalmente verso la costa e l'ATLANTICO 🌊🌊, lo spettacolo è assicurato.
      Compriamo il vino scegliendo: 3 🍾🍾🍾 bottiglie di TXACOLI BIANCO, si tratta del vino tradizionale un bianco fresco dal retrogusto un po' acidognolo che ben si sposa con piatti di pesce, frutti di mare e carne bianca e 2 🍾🍾 bottiglie di TXACOLI PRIMERO BIANCO EXPECIAL, si tratta di una produzione più di selezione con sentori fruttati da gustare in coppa.... 😋 Non vediamo l'ora di gustarlo.

💲 € 46 x 6 🍾🍾🍾🍾🍾🍾 bottiglie

• Dag 29

Tag 29

29 april 2021, Spanien ⋅ 🌧 10 °C

Was gibt es schöneres als den Sonnenuntergang durch ein verregnetes Fenster zu beobachten? Da kommt mir so einiges in den Sinn, aber egal, es ist unser Highlight vom Tag.

Dieses Lied gilt auch fürs Baskenland:

• Dag 6

Orio, Zarautz, Getaria nach Azkizu

13 juli 2017, Spanien ⋅ ☁️ 20 °C

Der Tag der hübschen Küstenorte bevor es dann Freitag über einsame Felshänge und Samstag ins Landesinnere ging.

Entlang der Küstenstraße führte unser 13km langer Spaziergang bis in eine private Herberge in Azkizu. Lediglich zu Beginn und am Ende war der Weg ein Wanderweg, jedoch nicht wirklich anspruchsvoll.

Zwischendurch ging es über Promenaden und durch das wirklich hübsche Getaria, wo wir zum Fisch- & Eisessen verweilten, immer entlang am Meer mit einem beeindruckenden Panorama.

Getaria hat uns besonders gefallen. Die beeindruckende Kirche, die komplett schepp an den Hang gebaut ist und dadurch auch innen die Regeln der Statik völlig außer Kraft zu setzen scheint, die kleine hübsche Altstadt mit ihren hübschen bunten Häusern und das wunderbare Panorama wenn man am Meer entlang die steile Straße in den Ort erklimmt.
      So phantastisch dann das Restaurant "Mayflower" in der Qualität des Essens war, so bescheiden war es aber auch im Service. Es war recht hochpreisig und man nahm wohl an, wir könnten uns das als Pilger nicht leisten und wurden dort als Menschen zweiter Klasse behandelt; auch eine spannende Erfahrung. Dadurch ließen wir uns allerdings weder Essen noch Aussicht verderben; so weit kommt's noch!
      Danach gab es in der örtlichen Eisdiele ein Eis-Sandwich zum Niederknien und für mich sogar laktosefrei. Allerdings war das ganze einfach nur eine riesige Sauerei... 😅

Da wir die (private) Herberge zuvor telefonisch reserviert hatten, konnten wir uns endlich mal völlig locker machen, was herrlich war!
      Dort angekommen, kämpften wir dann gefühlte Stunden mit Waschmaschine und Trockner (in Spanien nur der Schleudergang, trocken ist da nix...). Und -deluxe- gab es für diese Nacht ein Doppelzimmer für uns. Endlich eine Nacht ohne Schnarcher und ohne ultra-Frühaufsteher!

• Dag 3

After 49km of walking...

9 maj 2022, Spanien ⋅ ☀️ 22 °C

After 2 days and 49 kilometres on our route this is what I'm feeling:
      - feet: nothing, perfect condition, thank God.
      - legs: only a little bit of soreness at the joints of my hip, but nothing to worry about.
      - shoulders: this is where it hurts more, 8-9 kilograms (that's including water) is not something I'm used to carry up and down the mountains over long periods of time. It's all muscular so hopefully it will go away soon.
      - but the worst is completely unrelated to the walking. I left Holland with a sore throat and by now it's worse and makes talking difficult. Plus I'm by now all congested, coughing and the whole works..
      So in other words you never know what the Camino brings.

• Dag 4

Zarautz

11 maj 2017, Spanien ⋅ ⛅ 20 °C

I'm enjoying these seaside places. I stopped for lunch today at the famous Karlos Aguinano restaurant. Thankfully they had outside tables - I would have looked very out of place in the dining room! After this little stop, I walked along the beach and then rejoined the path to Getaria. So much nicer than walking through the town.

On the approach to Zarrautz, I looked back and saw a natural trail leading down to the coast. I think it probably started somewhere near the campsite. This would have been a better alternative to the asphalt road into the town. Next time!

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Zarautz, ثاراوث, Zarauz, サラウツ, 사라우츠, Сараус, Сарауц, 萨劳特斯

Gå med oss: