Sri Lanka
Haloluwa

Here you’ll find travel reports about Haloluwa. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Reizen naar Kandy

July 20, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen om 10 uur vertrokken we uit trincomale. Eerst nog even ontbijten en toen oo pad. We hadden een heerlijk ruim busje. De rit zou ongeveer 5 uur duren. Onderweg genoeg te zien en om half 1 tijd voor een lunch. Echt tussen de locals een soort bakkerij waar je een hele bak met broodjes oo tafel krijgt en wat je eet betaal je. De broodjes waren heerlijk. En met drinken erbij waren we 2.4 euro kwijt. Toen weer door. Vooral voor kandy was het erg druk. Maar om half 4 waren we er uiteindelijk. Het huisje is heel mooi en ligt boven op een berg. De eigenaar is heel aardig en zijn hond heet Jack. Toen met de tuktuk naar het centrum. We wilde de kandy dansers zien. Wel aardig maar 10 minuten was lang genoeg. Toen naar de tempel waar de tand van budha ligt. Wel mooi maar veeeels te druk. Daarna op straat een heerlijke burger genomen en weer terug naar huis. Morgen de botanische tuinen en meer tot dan.Read more

Dagje Kandy

July 21, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen lekker uitgeslapen en om half 9 een heerlijk ontbijt gekregen met zoete aardappel en andere lekkere dingen. Daarna met de tuktuk naar de botanische tuinen. Erg mooi daar mega grote bomen en bamboe en palmbomen en ook heel veel vliegende honden. Dat zijn grote vleermuizen. Ook de orchideeën tuin was eeg mooi. Toen met de stadsbus naar het centrum toe. 5 kilometer koste 30 cent met zijn vieren. In het centrum eerst even gegeten en toen in de hoogste grootdte achtbaan van Sri Lanka. Oja er is er maar 1. Mega klein maar de jongens wilde er graag in. Toen nog een beetje in de rondte gelopen en bij het meer gekeken. En doorgelopen naar een dakterras waar We even uit konden waaien. Toen de tuktuk naat de nr 1 ijs winkel. Hier wordt ieder ijsje apart klaar gemaakt. Erg lekker. Toen weer door naar een tempel waar we niet in mochten. We hadden eigenlijk wel weer zin inbdie lekkere burger van gisteren dus zijn we daar maar heen gegaan om weer een heerlijke burger te eten. Toen auto terug en nu ligt alles plat en wij lekker een biertje en een wijntje die we bij de wijnhandel hebben gekocht. Nou tot morgen.Read more

Tempels

July 22, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen begonnen met een heerlijk ontbijt. Daarna rondje buiten Kandy. De rit erheen was prachtig en ook de 3 tempels waren erg mooi. Stijn was niet helemaal fit dus terug naar huis waar hij lekker rustig aan kon doen. Emma en ik zijn bij een hotel vlak bij gaan zwemmen. En in de avond hebben we heerlijk bij het huisje gegeten de eigenaar was jarig dus kpnden we aanschuiven voor een heerlijke Sri Lankaanse maaltijd. Nu ligt alles plat. Morgen weer verder. Hoop dat Stijn weer fit is. Tot dan.Read more

Kandy

October 11, 2016 in Sri Lanka

Seguimos para ver os elefantes, demos banho, spa completo, com uma casca de coco bem afiada, temos que por água e esfregar arduamente, quase que parece até vamos arrancar a pele. A pele é grossa, quase como se tocasse na cabeça de alguém que rapou o cabelo, com alguns pelos mal semeados com quase um milímetro de diâmetro.
    Pachorento lá fica ele imponente a deixar-se mimar. Responde aos tratadores, sempre até lhe dizem para esticar uma perna ou outra para continuar a ser lavado.
    A minha irmã foi andar em cima do elefante, gosto mais de pranchas do que andar em cima de animais.

Só 5 % dos machos elefantes no Sri Lanka tem os dentes, encontramos um deles, é um dos elefantes usado nas festas populares do Sri Lanka em agosto, acompanhado das danças tradicionais de Kamdyan dance.

Haloluwa