Sweden
Badhusparken

Östersund och Frösön

July 28, 2020 in Sweden ⋅ 🌧 16 °C

Rum 50 på hotell Emma på Prästgatan, vi tar hissen upp till femte våningen. Där är det bara privata lägenheter med namn på dörren, konstigt. In i hissen med väskorna igen. På andra våningen i hissen står det inga rumsnummer. Kan rum 50 ligga där? Vi testar... nej, inte där heller. Vi åker tillbaka till första våningen där receptionen ligger. Jaha, jo rum 50 ligger på fjärde våningen, säger receptionisten.
    - Vi har försökt få dom att ändra i hissen i flera år... nåja. Vi åker till fjärde våningen och hittar till slut rum 50 där, puh!

Sedan tar vi en hamburgare på Winston på Stortorget. Förvarnade om att det kan ta en timme, blir man lite nöjd när den kom redan efter 45 minuter 😊. Allt handlar om förväntningar.

Efter utcheckning åkte vi ut på Frösön, tittade på Frösö kyrka där Carin var brudnäbb som sexåring när Per-Erik och Ingegerd gifte sig. Wilhelm Peterson-Bergers Sommarhagen ligger nära så vi hann med det också.

Indalsleden

July 27, 2020 in Sweden ⋅ ☀️ 19 °C

Väg 83 går utefter Indalsälven, det låter fint, men med undantag för ett par rastplatser och Vätterberget (som vi hoppade över), så ser man inte älven så mycket. Finast är det mot slutet, sista 2-3 milen före Östersund. Kul med den thailändska paviljongen mitt ute i skogen. Det står där till minne av den thailändska kungen Chulalongkorn, (jo han hette så), som kuskade runt här med Oscar II 1897. Nu är det en stor turistattraktion både för svenskar och thailändare.Read more

Badhusparken