United States
Koreatown

New York

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Namens ons volgt een dringend advies: nooit een overhaaste kappersbeurt bij een willekeurige kapper in je dag proppen omdat het goedkoper zou zijn dan in Nederland. Na een verzoek om een ‘koper/gouden’ balayage (voor de mensen die niet diep in de haararchitectuur zitten - dit is, naar mijn mening, een gradient van donkerbruine haarwortels naar warme goudblonde haarpuntjes) ben ik teruggekeerd als coca cola zero fles. Ole zei ‘puntjes eraf’ en kreeg een mooie bowlcut (zijn woorden). Maar goed er valt nog wel mee te leven. Van dat kappers geld hadden we wel minstens een pilsje kunnen kopen in New York.

Ja want dat klopt: wij zijn in one nation under God, pray for the troops god bless the United States of American dream aangekomen 🇺🇸🦅. Deze Amerikaanse droom bestaat uit vliegtuig ruzies en ongelofelijk duur eten. Ik weet ook niet hoe ze Ole erop uitzoeken maar hij heeft in een paar uur tijd het voor elkaar gekregen om met absoluut niks te doen niet 1 maar 2 mensen boos te krijgen in het vliegtuig. Gelukkig zagen de stewardinnen dit onrecht en hebben ons een voucher gekregen van totaal $100. Wie aankomende twee jaar met United Airlines wilt vliegen, laat het ons weten dan krijg je korting.

Op het vrijheidsbeeld na is dit echt een verpletterend indrukwekkende stad, times square val je van achterover, er zijn meer ratten dan ik van durfde te dromen en het is ook verbazingwekkend groen! Indrukwekkend veel mensen en veel indrukwekkende werken gezien bij MoMA. En voor de rest:
      Brooklyn Bridge overgelopen 8/10 (hele vette brug, veel NY petjes toeristen) 🌉 , Broadway 6/10 (musicals zijn mayonais, de weg is niet zozeer breed wel erg lang), Wall Street 6.5/10 (donker, smal, geen cocaïne mannen die gefrustreerd papieren uit het raam gooien), Chinatown 7,5/10 (regenachtig met lampjes, lampionnen hingen er voor de toeristen maar eigenlijk wel gezellig en heerlijk gegeten), Central Park 9/10 (heel groot, heel groen, heel mooi), High Line 10/10 (oud spoor boven de straten van New York met allemaal verschillende plantensoorten) Grand Central 8/10 (groot, centraal). Onze tijd spenderen we met het slenteren door de straten, gebouwen aanwijzen waar we gaan wonen en het opzoeken van jazz clubs in de avond. Dit laatste is onze belangrijkste missie in de grote appel:

In Manhattan zijn we naar verschillende jazz clubs gelopen, entree $25 en minstens twee drankjes. Prima, maar toch even doorzoeken, misschien is Brooklyn goedkoper. In Brooklyn bij een hele leuke club aangekomen, bleek geen jazz, maar wel avond gefeest en gedanst (zie Ole’s zwoele choreografie). Tweede avond hebben we ons beter voorbereid. Een uur van tevoren gingen we naar een hele populaire piano bar. Alles leek goed: we waren er op tijd genoeg om een plekje te krijgen, naast de piano, in dit knusse bruine café. Maar al gauw bleek het niet wat het leek. De eerste stoorzender was de tinnitus die we kregen van de HELE LUIDE MAN die naast ons zat. Het tweede verontrustende signaal was dat naarmate de kroeg voller werd, hoe meer de doelgroep leek te bestaan uit uitsluitend witte mensen en vrouwen met chihuahuas in een panterprint tasje. Oké dit laatste was maar 1 persoon. En hier is op zich niks mis mee, maar goed het was een observatie.
      Toen we eenmaal klem zaten tussen de luide cocktail mensen en de hyperactieve man achter de piano Africa van Toto begon te spelen was het duidelijk dat we niet in de high art chique jazz bar zaten waar we op hadden gehoopt. Dus tijdens ‘do you like piña colada’s’ hebben we maar een move gemaakt naar buiten.

Maar drie keer is scheepsrecht en we hebben na een picknick in zonnig central park een uur in de rij gestaan bij een kleine Japanse jazz bar. We hebben heel lekker gegeten en flesje sake genipt. Was het helemaal waard.

Dus ja dit was het! Echt super stom dat de reis voorbij is. Het is wel erg definitief: het geld is meer dan op, de onderhuurders hebben onze sleutels achtergelaten en de coschappen beginnen spoedig. Zin om jullie vier trouwe lezers weer snel te zien en het nieuwe assortiment vleesvervangers in de appie uit te proberen.

❤️❤️❤️

Hahahahaha …namens een van de vier trouwe lezers , ik durf zelfs te schrijven namens alle vier : wat hebben jullie er een fantastische reis van gemaakt en bedankt dat we daar op deze manier mochten meegenieten! Bedankt voor de grappige verhalen en de prachtige foto’s ❤️ en we zijn allemaal heel blij om jullie morgen weer te zien! ❤️❤️❤️

5/22/22Reply

Zeker Carlijn. hoewel slechts het laatste stuk virtueel meegereisd, maar met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bewonderd! Goede reis terug en welkom thuis in ons zeer georganiseerde landje!

5/22/22Reply

Leuk Xandra, hopelijk ook tot snel!

5/23/22Reply

Das Empire

September 9 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Getreu dem Motto "Hop on, hop off" unterbrachen wir unsere Big Bus Tour am weltbekannten Empire State Building.

Das Wetter war geradezu perfekt und so ging es für uns in den 86. Stock des 443 m hohen und 1931 eröffneten Empire State Building.

Vom Observation Deck eröffnet sich ein fantastischer Blick über Manhatten, Brooklyn und den East und Hudson River. Bei gutem Wetter und klarer Sicht erstreckt sich der Blick über sechs Bundesstaaten.

New York bei Nacht

September 10 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

In NYC gibt es unzählige Rooftopbars von denen aus die Stadt bestaunt werden kann.

Insbesondere an den Abenden eröffnet sich von den Rooftopbars die Magie und das Glitzern dieser einzigartigen Stadt, die wirklich niemals schläft.

Egal ob Harry Styles, der mehr als eine Woche lang Nacht für Nacht den Madison Square Garden in bunten Farben erstrahlen ließ oder die Tributes in Lights, die Jahr für Jahr zwei vier Meilen lange Lichtkegel in den Nachthimmel werfen und an die Anschläge von 9/11 erinnern, es gibt wirklich immer etwas zu entdecken.

Das Grand Central Terminal

September 10 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Das Grand Central Terminal, fälschlicherweise häufig auch Grand Central Station genannt, ist Symbol der Macht und des Reichtums der Familie Vanderbilt, die in die insbesondere Ende des 19. Jahrhunderts ihr Vermögen im Eisenbahn- und Transportgeschäft gemacht hat. 1871 eröffnete Cornelius Vanderbilt das damalige Grand Central Depot, Vorläufer das heutigen Bahnhofs.

Noch heute hat das Terminal nichts von seiner ursprünglichen Schönheit verloren und ist Tag für Tag Umsteigeplatz für tausende Pendler.

Ein ganz besonderes Geheimnis trägt das Grand Central Terminal in der Flüsterhalle mit sich. Stehen zwei Personen in sich gegenüberliegenden Ecken, kann man sich aufgrund der besonderen Deckenbeschaffenheit flüstern hören.

Emotional breakdown 1

March 8 in the United States ⋅ ⛅ 6 °C

Den ersten emotional breakdown vor Abreise überstanden. Dachten wir haben kein Handgepäck auf dem Rückflug und müssen ca 200€ zahlen um unsere Standardsachen mitzunehmen. Ebenfalls essen wäre nicht gestattet mitzunehmen. Hat sich alles geklärt und jetzt gibt es Nervennahrung in Chinatown 😅Read more

😱 warum?

3/9/22Reply

Häh aber es gibt doch keinen Flug auf der Welt ohne Handgepäck 😃 Du meinst eher Koffer oder? Aber hat sich ja geregelt

3/9/22Reply

Ne die bei United haben 2 oder 3 unterschiedliche economy Klassen und bei unserer economy basic ist nur ein "personal item" dabei. Das ist basically das Gepäckstück das du bei Lufthansa zusätzlich zu deinem Handgepäck dabei haben darfst. Bei manchen Flügen ist das Upgrade eines Gepäckstück bis zu 200€ teuer(bei uns wären es 2x 60). Aber unsere Flüge gehen nach den Lufthansa Regelungen im Bezug auf Gepäck.

3/9/22Reply

puhhh, wie kompliziert😳 hoffe das läuft dann auch am Flughafen glatt 🍀😘 ich drück die Daumen

Labor Day Parade

September 10 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Schon auf dem Weg zum Grand Central Terminal hatten wir uns über einige gesperrte Straßenzüge und laute Musik gewundert.

Wie wir später feststellten fand am heutigen Tag die um eine Woche verschobene Labor Day Parade auf der Fifth Avenue statt.

Der Labor Day ist der Gedenktag an die Arbeiterbewegung und mit unserem 1. Mai gleichzusetzen.

Wirklich toll man eine typisch amerikanische Parade mit Merching Bands zu sehen.

1er jour à NY : plein les yeux !

September 18 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Premier jour dans la ville qui ne dort jamais, et quoi de plus cliché pour commencer que Times Square ! Des écrans partout, des buildings plus hauts les uns que les autres... J'avoue que j'adore, c'est exactement le New-York que je voulais voir !
      Petite pause au Madison Square, on passe devant le Flatiron, avant de rejoindre le Vessel, "petite" construction (46m de haut) parmi les immenses buildings environnants. On monte sur la High Line, ancienne voie de chemin de fer verte qui serpente entre les buildings. Après une matinée passée à marcher, une pause s'impose ! Une slice de pizza 1$ dans le ventre et nous voilà sur l'île artificielle de Little Island : piano, mots fléchés et sieste, on a vu pire. On termine la journée par un tour dans Greenwich Village avant de rentrer à Hoboken, le quartier calme de notre Airbnb de l'autre côté du fleuve.

impressionnant tous ces ...... " paysages" ça donne un peu envie qd même !

Im Big Bus durch Manhattan

September 9 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Obwohl NYC mit Sicherheit einer der wenigen Städte in den USA ist, die man zu Fuß erkunden kann, entschlossen wir uns für heute Morgen für eine Big Bus Tour durch Downtown und Uptown Manhattan, vorbei an vielen weltbekannten Sehenswürdigkeiten und Plätzen wie dem Times Square, dem Metropolitan Museum, dem Chrysler und Empire State Building uvm..

Besonders beeindruckend waren die vielen Anzeigetafeln und Reklamen zu Ehren der nur einen Tag zuvor verstorbenen Queen Elizabeth II..
      Insbesondere die US-Amerikaner verbindet eine ganz besondere Freundschaft mit der Queen und dem Vereinigten Königreich.

NY Watertaxi

September 8 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Nachdem wir mehr als 14 Stunden geschlafen und uns von der Reise erholt hatten, ging unsere 1-wöchige Reise durch NYC los.
      Vorher mussten wir aber auch noch Gisas Eltern vom Cape Liberty Cruise Port in Bayonne abholen. Also fuhren wir mit dem NY Watertaxi über den Hudson nach New Jersey.
      Eine Fahrt die sich mehr als gelohnt hat, denn der Ausblick vom Hudson auf die Skyline von Manhattan ist fantastisch.

Gut seht ihr aus 🥰

❤️😘❤️

MoMA et Central Park

September 19 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Jour 2, direction le plus connu des musées : le MoMA ! 6 étages et d'innombrables salles couvrant une bonne partie de l'époque moderne. Photo, peinture, sculpture, on avait peur de ne pas avoir le temps de tout voir mais l'après-midi aura suffit pour en prendre plein la vue ! On a vu beaucoup d'œuvres connues. Van Gogh, Picasso, Dali, Monet mais au final, ce ne sont pas les plus marquantes. J'en profite pour vous présenter Totoro, la mascotte, qui nous accompagne partout ! En sortant du musée on passe devant la Trump Tower. C'est pas l'envie de tout casser qui manque mais la tour est plutôt jolie malheureusement... De retour dans notre quartier du New Jersey, on se fait un super resto thaï avant d'aller dormir, demain on va au sud de Manhattan !Read more

c'est un p'tit ou un grand Versailles ???

Coucou Basile, jour "J" alors je te souhaite un joyeux anniversaire , génial de fêter son anniv aux USA, profites bien de ta journée, et je suis sûre que Jeanne t a concoctée une petite surprise. Gros bisous a vous deux [HERVE Marie Paule]

Koreatown