Vietnam
Lào Cai

Reisstatistieken voor de bovenstromers

November 26, 2015 in Vietnam ⋅ ☁️ 18 °C

Reisstatistieken voor de bovenstromers onder ons.

Bovenstromers - ook wel bekend als: strategisch consultants, bèta's, excelnerds, dashboard koningen, 'leuke-feitjes'-delers, rationele beslissers, Delftenaren.

Dagen onderweg: 103
    Landen: 5 (die ene nacht in Vietnam meegeteld)
    Bedden beslapen: 45
    Laagste temperatuur: gevoelstemperatuur -9 in Ulaanbaatar Mongolië
    Hoogste temperatuur: 32 in Hong Kong
    Dagen met sneeuw: 3
    Opvallend veel voorkomend verschijnsel: fietsende Franse stellen in Mongolië (überhaupt veel Fransen in Azië)
    Treinreizen: 16
    Langste treinreis: 52 uur (Tyumen - Irkutsk, Rusland)
    Hoogste snelheid in trein: 295 km per uur
    Keren rat gegeten die als kip werd verkocht: onbekend
    Keren nepeieren gegeten: idem (komt beide voor in China)
    Gewicht backpacks: 12 kg (eigenlijk te zwaar, Marleen hoopt binnen drie maanden door voorraad crème heen te zijn)
    Paar schoenen: 3 per persoon (waarvan voor Jandaan geldt: 1 paar blaren gevende sandalen, gympen met losse zolen, warme kolossale bergschoenen)
    Ziektes: 3 (gebroken heiligbeen en lichte voedselvergiftiging voor zowel JD als Marleen)
    Tussenstand poolen: 20 - 1 voor Jandaan
    Duurste overnachting: €42,- in Hong Kong (5 vierkante meter incl badkamer, zonder raam)
    Goedkoopste overnachting: €7,- in Guilin, China
    Keren contact gelegd met babies, peuters en kinderen, omdat zij toegankelijker en spontaner zijn dan hun ouders en/of als manier om contact te maken met diezelfde ouders met wie wij geen taal delen: 107
    Kattensnoepjes uitgedeeld: 34
    Keren ruzie: 1 (in een propvolle metro in Beijing, meegenietende Chinezen: 300)
    Keren ruzie met locals: 2 (Marleen die uit haar plaat gaat wanneer local €0,50 'exit' heft bij verlaten Chinese muur; pissig op treinstationbewakers die zakmes en spuitdeodorant afpakken als bedreiging van de veiligheid in de bullettrain)
    Bedrijfsbezoeken: 2 (de whiteboards van Sam Creative in Tianjin en de schepen(onderdelen) van IHC Merwede in Guangzhou)
    Dagen zonder Facebook, Google en YouTube: 41 (even ademhalen in Hong Kong tussendoor)
    Keren gevraagd om op de foto te gaan: 25
    Keren stiekem gefotografeerd: 88 (100% in China)

Meer statistieken op verzoek :-)

Hello Vietnam!!

Corine van der Rijst

Wat een fijne lijst om de dag mee te starten! Overigens mis ik nijn in de statistieken en ik zie nog graag een ondersteunende grafiek;) xx

Nel van der Rijst

Ik ben geen bovenstromer maar vind het wel erg leuk om deze statistieken te bekijken. Maar 1x ruzie? ;)

Ron van der Rijst

1x ruzie...:) mooi...ook : vechten doet hechten.

11/26/15Reply

Lào Cai, Lao Cai, لائو کای, Ló-kiê-sṳ, ラオカイ, 라오까이, Laokajus, Lao Cai Lalawigan, لاو کائی, Лаокай, Лао Кај, Вилояти Лао Каи, หล่าวกาย, 老街市