Vietnam
Sông Dò

Ziekenhuis

March 7, 2023 in Vietnam ⋅ ☀️ 26 °C

Amai m’n rug, die matras is zo hard 🫠. Hij deed sowieso al pijn van het quasi constant dragen van Stan (die al om half 7 wakker was, whyyy), maar nu is hij ook nog eens stijf.
      Ik maak snel z’n flesje want hij is al boos aan het wenen, en kruip met hem terug het bed in. Ik ben nog moe dus ik geef hem mijn gsm om wat Paw Patrol te kijken. En dan een andere Paw Patrol. En dan Bumba. En dan …
      Om half 9 komen we dan maar uit bed. Tess slaapt tot 9u (zalig, ben jaloers). Ons ontbijt staat klaar: avocadotoast en bananenpannenkoeken, mmm. Lars zit er maar suf bij en het eten smaakt hem niet. De kindjes “lusten” de pannenkoeken niet, ook al kunnen ze het soppen in chocoladesaus. Tess eet wel flink watermeloen. Lars eet een beetje, dus .. ik eet al de rest op. Woeps, ontbeten voor 3,5 persoon 😬.. Ik had honger en het smaakte🫣.
      Lars voelt zich eigenlijk miserabel en gaat bellen met onze reisverzekering.. Ik entertain de kindjes wat of ze entertainen zichzelf. Wanneer Lars na een tijdje terug binnenkomt en zegt dat hij met de mevrouw van het huisje naar het ziekenhuis gaat 🏥. Ik schrik en barst in tranen uit. Tess komt bezorgd vragen wat er is dus we leggen uit dat papa al een tijdje ziek is en nu naar de dokter gaat.
      Hij vertrekt en ik hou me bezig: een handwasje, de afwas, opruimen, spelen. Hij belt en zegt dat er bloed is getrokken, dat hij aan een infuus met elektrolyten hangt en dat het 2,5 uur zal duren. De dokter denkt dat het een combinatie van jet lag en verzwakt zijn na zijn buikgriep vlak voor vertrek. Zijn lichaam is uitgedroogd en heeft geen energie meer. Een baxter it is 🩺! Het wordt middag dus ik geef de kindjes eten. Tess wil heel graag zwemmen maar aangezien Stan panisch is voor een zwembad, gaat dit pas als hij slaapt. Er is nog steeds geen groter babybed dus ik leg me naast hem in bed en doe alsof ik slaap in de hoop dat hij ook gaat slapen.. Het duurt wel een tijdje (en ik dommel zelf even in tot Tess vraagt of hij al slaapt) maar het lukt 😴! We doen onze badpakken aan 🩱 en gaan het water in. Het is kooouuddd dus het duurt even eer ik er volledig in ben 🥶. We spelen in het zwembad maar krijgen het na een tijdje koud en gaan op de rand zitten in het zonnetje. Tess springt nog een paar keer in het zwembad en dan komt Lars terug aan! Hij is ongeveer 4u weg geweest. Stiekem had hij gehoopt dat hij zich instant beter zou voelen, maar de dokter heeft gezegd dat het 1 à 2 dagen kan duren 🤞🏼. We rusten nog even. Na een tijdje begin ik al aan het eten en Lars helpt wat mee. Alles is gereed en we besluiten nog een fietstochtje te maken 🚲.
      Stan wil eerst niet in het zitje, maar als ik wat rondfiets, vindt hij het wel leuk. Het is al afgekoeld en lekker fris. We fietsen een klein tourtje. Als we aankomen, zien we een brommer met een babybed achterop aankomen🛵. Het bed wordt in elkaar gestoken en we eten daarna. We steken de kindjes in de douche en vervolgens in bed. Ik doe een poging om Stan in z’n eigen bed te steken maar helaas: krijsconcert. Ik heb de fut niet om door te zetten en ga met hem in mijn bed liggen, daar krijgt hij een tweede adem en begint wat te feesten en lachen. Lars neemt over en slaagt erin hem in zijn eigen bed te leggen! Eventjes wenen, maar het stopt vrij snel: YES! We gaan nog eventjes buiten zitten en boeken een hotel voor binnen 2 weken.
      We gaan weer apart naar bed. Ik schrik enkele keren wakker en om 5u is Stan klaar om in bed gepakt te worden 🙃.

Resting and cooking

March 2 in Vietnam ⋅ ☁️ 23 °C

Nach getaner Arbeit gab es eine Stärkung, wieder mal gute, vietnamesische Küche. 👍🏻🔝
      Bei der Zubereitung der Vorspeise dürften wir zumindest assistieren.

Sông Dò, Song Do