Vietnam
Thanh Đông

Here you’ll find travel reports about Thanh Đông. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day172

Hoi An - by day

February 25, 2017 in Vietnam

We have enjoyed wandering around the town of Hoi An. Part of the town is pedestrianised and provided a welcome relief from dodging all the cars and motorbikes and running the gauntlet of road crossings! We had a lovely hotel with a pool, where we paid £32 per night including breakfast and we were upgraded to a very big family room with a big bathroom & bathtub. Breakfast was great too, with plenty of both Western and Vietnamese options on offer - I'm enjoying eating pho noodles for breakfast! Unfortunately, they had no availability for tonight so we've had to move accommodation but luckily the hotel next door had space - it is not quite as nice but certainly good enough and even cheaper.

It was raining the day we arrived - the first rain we've seen since we arrived in Vietnam, so we can't really complain. The rain seems to have cooled the temperature down too - it is around mid-20s now, and cloudy - actually more pleasant than we were expecting now we're further South. The waterfront here is lovely - very colourful, with lanterns everywhere, lovely architecture and pretty bridges. All in all, a nice place to just wander and soak up the atmosphere.

• Day8

Cycling around Hoi An

August 14, 2017 in Vietnam

If you come to Hoi An get a bike. And start. Where to? Doesn't matter. We took the bikes, packed same swimming clothes and started cycling along the river. From there it went through small streets along the palms, we saw old graveyards, water buffaloes, and pretty rivers.

• Day28

My Son Temple

Yesterday in Vietnam

Hopped on a scooter today and visited the coconut village, vegetable village, and pottery village around Hoi An. They gave me a pretty good impression of local life around here, although even those places are more and more commercialized.

25km later I arrived at the My Son Temple, a UNESCO world heritage site with impressive ruins. Much of it was destroyed during the Vietnam War (the bomb crates are still there), but there’s enough left to be admired. A cultural show was included in the ticket 👍Read more

• Day37

5 Tage Regenwetter

December 30, 2016 in Vietnam

Entlang der Küste und den Reisfeldern fahren wir mit dem Taxi von Da Nang nach Hoi An. Hier ahnt man schon, es muss ein wundervoller Ort sein.

Da wir über Silvester hier sind, wollten wir uns mal was gönnen und haben ein wunderschönes 4-Sterne-Hotel gebucht, welches direkt zwischen den Reisfeldern liegt.

Und unsere Erwartungen werden nicht enttäuscht. Ein Ort zum Wohlfühlen. Zum Glück, denn für die kommenden Tage ist Regen angesagt.

Eigentlich wollten wir schon am 3.1 weiter Richtung Nha Trang fahren. Leider ist der Zug ausgebucht - naja dann müssen wir wohl oder übel länger in diesem unsäglichen Rattenloch bleiben.

• Day107

Heiligabend

December 24, 2017 in Vietnam

Mittlerweile sind wir in Hoi An angekommen. Uns hat ein großer Luxusbus hierher gebracht. So komfortabel sind wir während unserer Tage in Südostasien noch nie gereist. Wir sind überrascht und begeistert.

Hoi An hat eine tolle Altstadt, liegt am Meer, ist wie gemacht fürs Radfahren und unser Hotel liegt etwas außerhalb der Stadt, so dass es nicht stört, das hier so viele Touristen unterwegs sind.

Zur Freude der Jungs hat der Weihnachtsmann auch den Weg nach Vietnam gefunden. So feiern wir Heiligabend mit Pizza und Legobauaction.

Heute konnte endlich wieder im Meer geplantscht werden. Da war die Freude bei Matti und Ove groß!

• Day109

Hoi An

December 26, 2017 in Vietnam

Ruhiges, gemütliches, altes Hoi An.
    Schön war es.

Übermorgen geht es dann schon weiter nach Saigon und Sylvester erwartet uns ein großes Feuerwerk in Hongkong.

Und dann geht es endlich weiter nach Neuseeland. Wir freuen uns inzwischen sehr darauf, gab es doch in den letzten Wochen schon einiges zu klären. Unsere Pakete sind inzwischen alle in Auckland angekommen, im Radladen warten unsere Trikes auf uns und Thomas Allen, der uns die Räder besorgt hat, freut sich darauf endlich die verrückte Familie aus Deutschland kennenzulernen.

Unsere Wochen in Südostasien gehen zu Ende. Abwechslungsreich war es, nicht immer zum Wohlfühlen, wunderschön und irritierend und so vieles mehr….

• Day104

Coc Phuong Nationalpark

December 21, 2017 in Vietnam

Weiter geht es zum Nationalpark.

Am spannendsten ist hier die Affen- und Schildkrötenrettungsstation. Viele der in Vietnam einheimischen Affen- und Schildkrötenarten sind vom Aussterben bedroht. Hier im Nationalpark werden Tiere, die z.B. zur Freude von Touristen in Lokalen in Käfigen gehalten wurden, wieder an die Wildnis gewöhnt und in die Freiheit entlassen und die Erhaltung der Artenvielfalt unterstütz.

Unter der anschließenden Wanderung durch den Dschungel hatten wir uns etwas anderes vorgestellt, dennoch war es nett durch den Wald zu laufen.