Singapore, Bali

• 24,2kkilometer
  • Dag 35

roundtrip ubud deel 1

22. juli 2016, Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

Vanmorgen eerst weer een lekker ontbijtje laten bezorgen en toen op pad met onze privé chauffeur. De hele dag gaat hij ons in de rondte rijden voor 35 euro. Eerste stop gunun kawi. Mooie tempel in een dal. Pittig wat trappen lopen. Met dit weer best een opgave. Daarna door naar de tirta empul tempel of te wel de holy spring tempel. Hier kan je door het heilige water heen en alle zonden van je af spoelen. Dit hebben we natuurlijk gedaan en zijn weer helemaal rein.Les mer

• Dag 35

roundtrip ubud deel 2

22. juli 2016, Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

Na al het heilige water zijn we door gereden naar de kintamani vulkaan. We hebben daar wat gegeten uitzicht mooi eten verschrikkelijk vies beetje jammer. De weg er naar toe was ook erg mooi veel fruit stallen en plantages. Daarna naar de olifanten tempel. Even snel gekeken want we wilde graag plonzen bij de waterval. Stijn en ik hebben dat dan ook gedaan. Emma niet want het water stroomde best wel snel. Na deze heerlijke verfrissing op weg naar huis. Maar in ubud staat het altijd vast dus dat duurde weer even daarna snel door naar een heerlijk restaurant waar we live muziek hadden en dansen Stijn en Emma hebben heel wat af gedanst daar. Lekker met de scooter naar huis en kleren uit en plonzen in ons zwembad. We hebben een drukke maar zeker een mooie en ook erg leuke dag gehad vandaag.Les mer

• Dag 36

reisdag naar lovina.

23. juli 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag moesten we helaas afscheid nemen van ons fantastische huis in Ubud. Om 10 uur stond onze chauffeur René klaar om ons daarheen te brengen. Eerst natuurlijk nog een lekker ontbijtje en foto's met yala. Wij op pad. Eerste stop midden tussen de rijstvelden even een bakkie gedaan. Daarna door na een tempel in een meer. De omgeving is erg mooi en bergachtig. De tempel is vrij toeristisch maar wel mooi er was ook nog een dans en muziek optreden. Daarna door naar een warong waar we heerlijk hebben gegeten. Toen door naar lovina huisje is ruim maar redelijk basic. Wel een mooie tuin met zwembad. We hebben zelfs 2 man personeel vandaag gaat ze de was doen en boodschappen voor het ontbijt. Gelijk maar even 2 scooters geregeld dit keer wel met kinder helm. Na uitpakken en plonzen en douchen zijn we met de scooter naar spice beach club gegaan echt een top tent. Mooi naar de zonsondergang gekeken en daarna heerlijk vis gegeten. Er was live muziek dus Stijn en Emma gingen weer los op de dansvloer. Nu alles naar bed. En morgen komt er een masseuse langs voor ons.Les mer

• Dag 37

relax dagje.

24. juli 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en om 9 uur kwam Madi met de boodschappen. Ze heeft gelijk eitjes gebakken en meloen gesneden. Dus heerlijk ontbeten voor ons huis. Om 10 uur kwamen de 2 masseuses we zijn allemaal heerlijk gemasseerd. Alice en ik een uur en extra scrub de jongens ieder een half uurtje. De dames hadden ook nog tassen vol kleding en sarongs bij zich en we hebben wat spullen gekocht. Daarna op de scooter naar lovina om een hapje te eten. Daarna nog rondje gereden en weer naar de spice beach club. Heerlijk gelegen gezwommen en gesnorkeld met een drankje on the side. Ook de zonsondergang was vandaag super mooi. Toen even douchen en een hapje doen bij warong apple. Deze tent via Tripadvisor gevonden. Echt een aanrader. Nu weer alles plat en morgen een dag weg met onze privé chauffeur.Les mer

• Dag 38

op pad met René deel 1

25. juli 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 20 °C

Vanmorgen om 9 uur stond onze chauffeur René klaar om ons een heerlijk dagje te bezorgen. Eerste stop basisschool waar ook zijn kleinkinderen op zitten. Toen door de bergen op weg naar de secret garden. We hebben een mini trektocht geboekt. 20 minuten lopen heen en ook weer 20 minuten terug. Het pad bestond uit veel trappen en hobbel de bobbels. Maar na 10 minuten kwamen we bij de eerste waterval aan erg mooi zo midden in het bos. Nog 10 verder kwamen we bij de actieve watervallen aan. Je kon hier springen van 2, 5 en 15 meter. En ook glijden van een natuurlijke waterglijbaan. Één van 4 meter en één van 12 meter. Na het aandoen van de veiligheids vesten gingen we los op de 4 meter glijbaan. Stijn is nog van 2 en 5 meter gesprongen maar ik vond het best zo. Alleen al om daar te zwemmen met bijna niemand midden in de natuur is al een belevenis. Na het omkleden en terug lopen hadden we honger dus eerst even eten met een prachtig uitzicht.Les mer

• Dag 38

op pad met René deel 2

25. juli 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 20 °C

Na een heerlijke lunch weer verder op pad. De volgende stop een weverij waar sarongs gemaakt worden. Wat een werk is dat. Daarna door naar een budistische tempel met een mini borebordur. Erg mooi. Toen een klein stukje rijden en we waren bij de holy hot spring. Water van 38 graden wat in een zwembad loopt en nog wat stralen her en der. Ik denk dat we onze zwemkleding kunnen weg gooien want alles is geel geworden van de zwavel. Toen door naar een mega souvenir winkel. Dit is echt niet normaal. Ze hebben alles wat een toerist maar wil hebben en dat tegen vaste lage prijzen. Aan het einde van de dag zijn we nog op bezoek gegaan bij onze chauffeur René. Erg leuk om te zien hoe ze wonen. De jongens vonden vooral de puppies van 2 weken oud erg cute. Toen snel naar huis. Scooter starten eten, heerlijk weer en snel naar huis. Want morgen worden we om 6 uur opgehaald voor onze dolfijnen trip en daarna snorkelen.Les mer

• Dag 39

Emma niet lekker en vroeg op

26. juli 2016, Indonesia ⋅ 🌙 28 °C

Vanmorgen om 4:40 was Emma niet lekker en moest overgeven. Gelukkig knapte ze na een douche op en kon mee naar de dolfijnen die ze zo graag wilde zien. Om 6 uur stond de kapitein klaar met zijn scooter en wij op de scooter er achteraan. Het begon al licht te worden. Wij de boot op. Alleen al de boottocht met de opkomende zon was al mooi. Na 10 minuten varen sloten we aan bij de andere bootjes en gingen op zoek naar de dolfijnen. We hebben ze heel goed kunnen zien. Wel grappig dat al die bootjes achter de dolfijnen aan varen. Met Emma ging het niet zo goed en ze moest nog 2 keer overgeven. Dus terug naar het vaste land. Alice en Emma gingen naar huis en Stijn en ik zijn nog gaan snorkelen. Echt super mooi. Een heel mooi koraalrif met enorm veel verschillende vissen. Na 1,5 snorkelen zijn wij ook naar huis toe gegaan. En nu is het tijd voor chillen zwemmen en zonnen.Les mer

• Dag 39

rustig aan

26. juli 2016, Indonesia ⋅ ☁️ 19 °C

Na het snorkelen hebben we de rest van de dag rustig aan gedaan. Emma was nog steeds niet lekker dus hebben we om 1 uur maar de masseuse langs laten komen. Voor 7 euro een uur massage is echt niet duur. Ik ben voor het middag eten nog even wat brood gaan halen bij buda bakery gewoon een halfje bruin erg lekker. Na de massage en z rust en zwem middag zijn Stijn en ik naar warong apple gereden om eten te halen. Het was weer heerlijk. Lekker op tijd naar bed want morgen weer op pad naar het oosten.Les mer

• Dag 40

daar gaan we weer.

27. juli 2016, Indonesia ⋅ ☁️ 19 °C

Lekker geslapen spullen inpakken de jongens nog even plonzen en dan staat René onze vaste chauffeur al weer voor de deur. Eerste stop een natuurlijke bron. Lekker pootje baden. En een bakkie doen. Daarna onderweg nog bij een makreel handel gekeken. De verse makreel kwam net binnen. Daarna gegeten met René en uitzicht op de hoogste berg van bali 3140 meter. Het is een actieve vulkaan. In1963 nog een flinke uitbarsting geweest. Toen door naar de watertempel. Onderweg weer prachtige rijstvelden gezien. De watertempel lag erg mooi je kon er ook zwemmen maar dat hebben we niet gedaan. Nog een klein stukje rijden en we kwamen bij ons nieuwe onderkomen. Het ligt prachtig en heeft 9 kamers en een boomhut. De boomhut mogen wij gebruiken om in te slapen maar dat is te warm en we hebben ze liever dicht bij ons. Het avond eten hebben we hier gedaan was erg goed. Nu lekker buiten met het geluid van de zee op de achtergrond.Les mer

• Dag 41

kleurtje opdoen

28. juli 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag even aan de kleur gewerkt. Eerst een fijn ontbijtje. Daarna op pad met onze scooter. De rit naar white beach was al erg mooi. Onderweg wordt de vis aan de straat verkocht. Je rijdt tussen de rijstvelden en langs de kust. Het is hier heerlijk rustig. Éénmaal aan gekomen bij het strand moesten we eerst parkeergeld betalen dat moet je hier bijna overal. Er staan dan 3 of 4 man om jou een kaartje te verkopen. Totaal 2 scooters 1 euro. Het strand ligt echt super mooi. Hoge golven en lekkere ligstoelen. Stijn had een bodyboard gehuurd en ging lekker op de golven naar het strand. Daar een hapje gegeten, stoelen zijn dan gratis. Ook allemaal een massage genomen. En aan het eind van de middag weer richting huis. We hebben eerst nog even een rondje gereden en vlak bij ons in een moslim warung wat gegeten. Toen lekker douchen. Zingen voor Jan die jarig is en naar bed. Maar opeens hoorde we klingel klangel en er was een danseresje bezig. Dus nog even kijken en daarna naar bed. Nu lekker aan een biertje. En morgen gaan we koken bij iemand thuis.Les mer