Indonesia
Banjar Penestanan Kelod

Here you’ll find travel reports about Banjar Penestanan Kelod. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

scooterdag en familie bezoek

July 20, 2016 in Indonesia

We wilde eigenlijk een fiets huren maar onze gastheer kwam met een scooter aan. Ook goed. Alleen geen helmen voor de kinderen die hebben ze hier niet. Oja eerst was nog het heerlijke ontbijt dat bezorgd werd helemaal lekker. Nu op weg met de scooter lekker tuffen tussen de honderden andere scooters maar het wendt snel en we rijden niet zo snel. Eerste stop koninklijk paleis. Daarna de lotus tempel erg mooi. Even wat drinken en door naar de ubud markt wat veel winkeltjes heb je daar. Toen naar Bali budha om wat te eten. Alice en ik waren hier 14 jaar geleden ook, leuk om terug te zien en te proeven. Daarna door naar het apenbos. Er lopen hier heel wat apen los en de natuur is echt schitterend ik voelde me net tarzan. Na de apen een lekker stukje touren door de rijstvelden. We moesten wel 2 keer even stoppen voor een hoosbui. Bij de 2de stop maar gelijk een regenpak gekocht. Terug naar huis omkleden en we wilde net gaan toen brak de lucht open wat een plensbui. We moesten een half uur wachten tot het weer droog was en gingen naar de oom en tante neef en nicht van Alice. We hebben lekker met zijn allen gegeten en daarna terug naar huis en alles snel op één oor want morgen om 9 uur staat de taxi klaar om ons naar de olifanten safari te brengen. Tot dan.Read more

olifantje rijden en meer

July 21, 2016 in Indonesia

Vandaag vroeg op. Om 9 uur kwam onze driver. Voor die tijd nog snel ontbijtje besteld hier om de hoek. Het smaakte weer heerlijk. Na een mooie rit van ruim 30 minuten door rijstvelden en tempels veel verkeer scooters en meer kwamen we aan bij de olifanten safari. Het is echt voor toeristen maar zo vaak kan je niet op een olifant rijden. Het park is niet zo groot. Er was eerst een show erg grappig om te zien. Olifanten die schilderen voetballen en basketbal spelen. Daarna olifanten aaien en eten geven. 3.50 per bak eten. Maar Stijn en Emma vonden het super dus 2 bakken eten gekocht. Na dit alles de safari op de rug van een olifant. Wij zaten op lady Gaga. Je loopt mooi door een bos heen en aan het eind zelfs door het water. Na dit alles door naar de rijstvelden, daar wat gegeten met een fantastisch uitzicht. Ook nog even over de velden gelopen. Daarna door op gitaar jacht. Emma wil heeeeel graag een gitaar en onze chauffeur wist wel een winkeltje. Het was niet echt een winkel maar meer een fabriekje. Ze hebben zelfs extra een dolfijn en Emma jaar naam er op ge airbrusht. Stijn nog even een sier surfplank gekocht. Kosten niet zoveel. Toen naar huis en nu relaxt in de tuin aan het zwembad met 2 plonzende kinderen voor ons.Read more

massage reizen en ubud

July 19, 2016 in Indonesia

Vandaag gaan we naar ubud. Eerst nog even lekker ontbeten en daarna had ik een uur een Balinese massage. Alice had ook nog een nek en schouder massage. Om 12:30 stond onze trouwe chauffeur al klaar en met een paar stops om nog wat te kopen gingen we richting Ubud. Het verkeer schiet niet echt op dus duurt 60 kilometer ongeveer 2 uur. Vlak bij Ubud nog lekker geluncht. Er waren daar ook nog wat dieren en een zwembad. Het lag prachtig tussen de rijstvelden. Daarna door naar onze villa, het was even zoeken maar we hebben het gevonden. De villa is alleen te bereiken met een scooter fiets of lopend. Onze contactpersoon bracht ons met de scooter. De eerste rit met Emma en Stijn op één scooter. Daarna Alice en daarna ik en daarna onze rugzakken. De villa is echt super mooi. Zwembad buiten douche ligbad buiten keuken echt super. Na lekker gezwommen te hebben en weer fris en fruitig gedoucht gingen we om de hoek wat eten. Zaklampen mee want het is best donker. Op de achtergrond hoor je kikkers en andere dieren. De villa ligt midden tussen de rijstvelden. Op de weg terug ons ontbijt besteld dit wordt morgen bij ons bezorgd.Read more

roundtrip ubud deel 1

July 22, 2016 in Indonesia

Vanmorgen eerst weer een lekker ontbijtje laten bezorgen en toen op pad met onze privé chauffeur. De hele dag gaat hij ons in de rondte rijden voor 35 euro. Eerste stop gunun kawi. Mooie tempel in een dal. Pittig wat trappen lopen. Met dit weer best een opgave. Daarna door naar de tirta empul tempel of te wel de holy spring tempel. Hier kan je door het heilige water heen en alle zonden van je af spoelen. Dit hebben we natuurlijk gedaan en zijn weer helemaal rein.Read more

roundtrip ubud deel 2

July 22, 2016 in Indonesia

Na al het heilige water zijn we door gereden naar de kintamani vulkaan. We hebben daar wat gegeten uitzicht mooi eten verschrikkelijk vies beetje jammer. De weg er naar toe was ook erg mooi veel fruit stallen en plantages. Daarna naar de olifanten tempel. Even snel gekeken want we wilde graag plonzen bij de waterval. Stijn en ik hebben dat dan ook gedaan. Emma niet want het water stroomde best wel snel. Na deze heerlijke verfrissing op weg naar huis. Maar in ubud staat het altijd vast dus dat duurde weer even daarna snel door naar een heerlijk restaurant waar we live muziek hadden en dansen Stijn en Emma hebben heel wat af gedanst daar. Lekker met de scooter naar huis en kleren uit en plonzen in ons zwembad. We hebben een drukke maar zeker een mooie en ook erg leuke dag gehad vandaag.Read more

Ab nach Ubud

September 10, 2017 in Indonesia

Hüt sind mer nomol mit em Bus witer nach Ubud gfahre. Unterwegs hend mer en halt gmacht amene hügel wo mer uf zwei See gse hend. Dete hends au no ganz viel Tier gha wo mer chenti Bilder mit dene mache aber i han mi nid so traut gha. Den sind mer Witergfahre. Zmittag sind mer in es sozege "Behindertehaim" go esse die hend für eus kochet und no ufführige für eus gmacht. G Adventure unterstüzt die ebe wil ih ihrem glaube Behinderti Mensche die sind wo ih ihre frühnrige lebe ebis schlechts gmacht hend odr bös gsi sind. Uf jedefall hend fast alli fu eus au no es Cheteli odr so eppis postet zum die z understütze. Nachher sind mer den is Hotel gange. Am Namitag sind de jacob de Ron de Roger und ich den in Monkey Forrest gange. Dete hets so viel Affe gha und die sind fast chli aggresiv gsi. Ich und de Roger hend eus den no Banane kauft. Wen mer Banae gha het sind die eim uf de Rugge und uf d Schultere kletteret. Die sind mega herzig gsi. Nachher sind mer den nochli de Lädeli entlang gange. Den sind mer no go Esse am abig und spöter den no in Usgang. de Panji, Jacob Roger und ich hend de ganz abig no Billard gspielt gha. Es het mega spass gmacht gha.Read more

Den16 Ubud, Bali

April 29, 2017 in Indonesia

Ranajky nam tu robi pani domaca podla nasho zelania. Donesie nam ich priamo k nasmu bazenu, mile. Po vcerajsej aklimatizacii v novej lokalite, sme si na dnes objednali sofera s autom. Vozil nas po okoli Ubudu cely den nasledovne:
    1. Ryzove terasy Tegalangan - uzasne miesto, ryzove policka na kopeckoch
    2. Vodopad Dusun Kuning - velmi alternativny vodopad. Stretli sme tam az 6 turistov. Cesta k nemu a aj od neho nebola jednoducha. Esteze mame narobene jarne kilometre a mame kondicku.
    3. Vodopad Tegenungan - tento bol obrovsky, ale aj s mnozstvom turistov, tu sme mali aj vyborny kokosovy orech.
    4. Opici les - na okraji mesta maju stary dzunglovy les s lianami v ktorom zije asi 600 makakov. Prijemna prechadzka s tym ze niekedy na teba vyskoci makak a sticuje ti vlasy, aby si mu dal banan.

Vecera:
    moc sme nevymyslali, lebo vo vcerajsej restauracii sa nam velmi pacilo a boli sme po celom dni hladni.
    Warung Mendez
    D: Barbeque Duck( grilovana kacica - dominikina zavislost na kaciciach neprestava ani v Indonezii)
    M: Barbeque Goat Leg ( grilovane kozie stehno - toto som si dal zo zvedavosti, boli sme milo prekvapeni 👍⭐️)

Banjar Penestanan Kelod