Europe trip

• 4.4kkilometers
  • בדרך לליסבון

October 3, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 26 °C

השקמנו קום יחד עם כרמלוש שלקחה אותנו לשדה.
    כנראה מהלחץ של ערב יום כיפור הכל תיקתק ותוך 45 דקות היינו בשער.
    קיבלנו החלטה לקנות קפה בארומה ואפילו איפה לשבת לשתות אותו.
    הטיסה למילאנו עברה בשינה עמוקה ממש. במילאנו חיכה לנו תור של כשעה וחצי בכניסה לשדה.
    עדיין נשאר לנו זמן מה לשרוף, קנינו מים שלא נתייבש וקיבלנו אותו בשקית אטומה. נטע ניסתה לפתוח את השקית בכל כיוון עד שגילינו שרשום שאסור לפתוח את המים עד שנגיע ליעד. במטרה להוריד התייבשות הלכנו לקנות קפה בסטארבקס, התלבטנו כחצי שעה איזה קפה לקנות והחלטנו על דונאט.
    עלינו על טיסה ממילנו לליסבון אני ישנתי מעולה ונטע שהורידה מלא אלבומים לטלפון בכל זרזיף אינטרנט שמצאה בדרך, שמעה מוזיקה ופתרה תשבצים.
    בליסבון חיכה לנו נהג מקסים שהסביר את פנינו ופני העיר בהסברים על המקום. הגענו למלון ולחדר מקסים בגודל של קופסת גפרורים, מקלחת ולישון 🙃

• Day 2

חוגגים את יום הרפובליקה

October 5, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 27 °C

התעוררנו בחדרנו הקט, קלטנו שהשעה 5 בבוקר (לפני שעון ישראל ששכח להתעדכן לשעון פורטוגל) והמשכנו ״לישון״ עד 7. לאחר ארוחת בוקר מעולה במחיר סמלי של 9 יורו ☕️ יצאנו לכיוון האושינריום תוך שליטה מלאה בקווי המטרו. כשהגענו לאיזור קצת התברדקנו והתחלנו לברר איפה נמצא האושילנד ומשום מה אנשים לא הבניין איפה נמצא מה שאנחנו מחפשות ( מי לא שמע על אושלינד🤷🏼‍♀️).
    הסיור המודרך והמושכל עם נדב היה ממש ממש כיף ולמדנו הרבה על חיות בכלל ומזוודת בפרט.
    אחרי הסיור עלינו לרכבל שנסע מעל ים ( לראשונה בחיינו) והיה מרגש ביותר ( גם לסתיו💕).
    לא היינו רעבים אז החלטנו להתיישב לאכול במסעדה עם הוולקניים. לאחר הארוחה נפרדו דרכנו ונטע ואני ( לאחר שנץ קל של נטע) החלטנו לחפש אופניים להשכרה. חוץ מכאבי רגלים, ונוף של ים לא מצאנו דבר.
    נטע החליטה שהגיע הזמן להתקדם לכיוון איזור קצת יותר , אז התקדמנו….
    בירידה מהמטרו, נחתנו לעליה שלא מביישת את סמטת אהרון אבל פי 3 באורכה וחדותה
    *התמנות לא משקפות את המציאות.
    אך כל הטרחה היתה שווה בשביל להגיע למיץ האננס המושלם🍍
    קינחנו בהופעת רחוב מקסימה שאפילו הצדיקה קניה של cd ושיחה מקצועית של נטע עם האומנים.
    במהלך כל היום הבנו שיש חג כלשהו לפורטוגלים וחשבנו לעצמנו, בטח החג הוא בעקבות משחק הכדורגל החשוב. בערב לאחר חקירה קלה הסתבר שכל החגיגה שזה חג החגים שלנו, כן כן אזרחי פורטוגל - חג הרפובליקה הפורטוגלי!
    חג שמח🎉

• Day 3

התחלנו את היום עם 4 טוסטים מוגזמים על הגב, ויצאנו לדייט עם Murilo במשרד הפנים הפורטוגלי.
    במשרד פגשנו את עדן בחור ישראלי מקסים שהגיע בספונטניות לקחת את הדרכון הפורטוגלי שלו. היה חשש שהוא יצליח לעשות את כל התהליך בלי לשלם עמלות ( לא זניחות ) למקומי, אך לא האמנו שהחשש יתממש. אחרי שעה וחצי יצאנו עם עדן שהצטרף בשמחה למשפחתנו שכללה את רעיה עומר ונדב, לסיור עם איתמר שכשמו כן הוא, מאוהב בליסבון מאחר ובילדותו הוא נהג לטפס על קירות.
    בדרך עברנו באנדרטה לזכר מגורשי ספרד והיה מחובתנו להצטלם כאות הזדהות לסבלם שבגינו אנחנו כאן.
    בסיום הסיור הרעב הצטבר וירדנו או ליתר דיוק התגלשנו כקמ בירידדדדדה לשוק האוכל.
    המשכנו עם נדב לlx factory הידוע בכינויו האקס פקטור, שם נכנסנו לחנות מדליקה, עשינו יצירה משותפת ובעיקר חיכינו עד שנטע הצליחה להפרד מהחנות שהיה מלאאאה בתקליטים דיסקים ואפילו קסטות. את ה3 שעות הבאות בילינו במרפסת של בית קפה והיה ממש ממש כיף וטעים עד שהוא נסגר ונאלצנו להתגלגל לרחוב. עקב חשש כבד לזוגיות עם יוסי החלטנו שמחובתנו לנסוע במיוחד למבצר Belem. נטוש האלופה שניווטה אותנו כל הטיול הביאה אותנו ב20:00 למבצר והיה ווואו.
    הוואו הוא חיקוי זול של עמיתוש מהאושנריום שלא פספס אף אקווריום בקריאות וואו שכפי הנראה גירו לו את התאבון.

• Day 4

הדרקון הזולל

October 7, 2022 in Portugal ⋅ 🌙 18 °C

זה היה יום החלומות של יוסי, עיירה מלאה טירות, מבצרים, מבנים מדהימים ביערות שיש הטוענים (סתיו) שיש שם גם דרקונים.
    למרות הבירורים המדגמיים שכולנו עשינו, אף אחד לא דמיין את העיירה כפי שמצאנו אותה ובטח לא צפה לתורים מטורפים ופקקי חנייה מאתגרים.
    לאחר ״טיול״ של פחות מ200 מטר שהסתיים אלא מה בפיקניק, מצאנו מתחם של טירות מבצרים ומגדלים מקסימים, שם גם מצאנו את מאורת הדרקון שסתיו נזהר מלהעיר אותו.
    לאחר הסתובבות של כעשירית מהפארק נעשינו רעבים , התיישבנו במלכודת תיירים בנסיון להספיק לחטוף כמה ביסים לפני שעמית גומר לנו את האוכל מהצלחת.
    לאחר מכן, נסענו לחוף ים מהממם כיאה למשפחת לוי ובשיתוף פעולה מלא ומפתיע מצד עומר.
    עפנו בעזרתה האדיבה של הרוח לחוף והאמיצים שביננו אפילו טבלו רגליים במים.
    לאחר שלא הצלחנו להתחמם מהמרק הטעים שסתיו הכין לנו מכל אבני החוף, הלכנו למסעדה מקומית זולה ומעולה שעדי בחרה לנו.
    לסיכום, היו לנו 3 ימים חווייתיים של חיבור לשורשים בעיר רגועה ומגניבה. בשילוב מושלם של הביחד שלנו והביחד שלנו עם הוולקנים.
    מכאן אנחנו מצפות ומתגעגעות לפגוש את יתר המשפחה ולהמשיך למונטנגרו.

• Day 5

האיחוד המרגש

October 8, 2022 in Croatia ⋅ ☁️ 20 °C

נטוש ואני נטשנו את מחוזות מקורותנו, וטסנו לכיוון המפגש המרגש בדוברובניק, בדרך מצאנו את עצמנו בג׳נבה במירוץ אחר בקבוק מים קטן שעולה פחות מ-20 שקל. מכיוןן שבטח לא הרשנו לעצמנו לקנות משהו לאכול, מצאנו את עצמנו בצום קדוש הידוע בכינויו צום ג׳נבה שנמשך מ3 לפנות בוקר עד 18:00 (עם סנדוויץ אחד לשתינו לכל היום).
    מהצד השני של העולם, כרמל יערה ויוסי רצו את כל שדה התעופה של קרקוב כדי להגיע לטיסה (שאיחרה בשעה ) על אוטובוס מעופף. במהלך הטיסה, הם השתדלו לא לבצע תנועות חריגות מעבר למה שנדרש מהם כדי לסייע בהפעלת המטוס.
    לאחר הרבה לילות שלא ישנתי, עקב הטיסות המורכבות, ארע המפגש המרגש💕

• Day 6

משחקי הכס

October 9, 2022 in Bosnia and Herzegovina ⋅ ☀️ 20 °C

לסיכום דוברובניק מהממממת, מי שלא היה, שיסע!
    טיילנו על חומות העיר שהם שילוב מושלם של עתיקות עם ים בצבע תכלת ירוק בגוון הנכון😉
    לאחר מכן הלכנו בסמטאות הצרות והמהממות של העיר ומידי פעם קפצה עלינו סצנה ממשחקי הכס.
    בהחלטה פזיזה של רגע החלטנו ללכת לנמל הישן, מה שעלה ליוסי בשייט ספונטני בסירת מירוץ פרטית. נטוש שמה לנו מוזיקה לאווירה ורקדנו על הסיפון.
    כשהגענו למערה הקפטן הציע לנו להכנס למים ולקפוץ מהצוק. בשנייה שהוא אמר שכולם קופצים הפומו של אמא זרק אותה ישר למים והיא גררה איתה את כרמל.
    קפיצה מהצוק לא היתה שם, אבל היתה חוויה שחלקה היתה בערום חלקי עד מלא. בסיום היום חזרנו לאיזור המלון וישבנו לראות את השקיעה ויצאנו לדרך.
    אחרי נסיעה קצרה הגענו למעבר גבול, אבא ואני הסתכלנו מבולבלים זה על זו, לאחר בדיקה של כרמל במפות הסתבר שאנחנו בגבול עם בוסניה והרצגובינה. אמא (שתכננה לפרטים את הטיול) וידאה שאין מלחמת אזרחים באיזור ולאחר מכן שעטנו פנימה. מיד עם כניסתנו, האינטרנט הפסיק לעבוד, הכבישים נעשו צרים וחשוכים, אך זה לא מנע מאיתנו להמשיך בנסיעה אל הלא נודע. אחרי כשעה שנמשכה נצח הגענו למעבר גבול נוסף. אמא ישר התנפלה על השוטר ושאלה ״זה מונטנגרו פה???״
    מכאן האינטרנט חזר ונותר רק להשאיר את יוסי ער על הכביש.
    כחצי שעה לפני שהגענו יוסי סוף סוף נכנע והעביר את ההגה לכרמל. כשהגענו אמא טעתה בדרך, מה שגרם לנו לשרוף את הקלאץ בנסיעת רוורס בעליה בחושך.

• Day 7

היום בו גלינו שעל טעויות לא תמיד משלמים

October 10, 2022 in Montenegro ⋅ ☁️ 9 °C

לאחר ארועי אמש, פתחנו את הבוקר בבדיקה שהמנוע של האוטו בטוב. נסענו בכביש p14 כביש יפיפה שמתפתל בתוך מנהרות. לפתע אמא חשה שהיא מעוניינת לחוות את השלכת. יצאנו כל הבנות לשביל יפיפה עם גשם של עלי שלכת. הבנות פצחו בריצה קלה והרכב ניסה להשיג אותן.
    הגענו לאיזור האגם השחור ובאופן לא מפתיע אמא טעתה בניווט לתחילת המסלול. בעודנו חושבים לחזור אחורה, כרמל שלפה את maps me ומצאה דרך מדהימה ונטולת אנשים ובפרט ישראלים ישירות לאגם. הקפנו את האגם במסלול שהיה קשה להפסיק לצלם בו. בסיום המסלול מצאנו פארק אתגרי שנמצא כרגע בבניה/ שיפוצים ומה שבטוח שהוא לא בטוח לעליה ללא רתמות. כמובן שכולם ( חוץ ממני) טיפסו והקופיף הראשי עלה וטיפס ללא שום פחד/ אחריות על כמעט כל המתקנים.
    לסיום הסיור שיתנו כוס קפה בנוף האגם, ושרפנו עוד כמה מגות זכרון בנייד, בנסיון לצלם את יערה עד שתאשר את התמונה

• Day 8

חיכיתי לך בגשם

October 11, 2022 in Montenegro ⋅ 🌧 9 °C

קמנו לבוקר גשום וערפילי. לאחר הצגת כל האופציות הגרועות האפשריות ביום גשום, החלטנו לעשות zip line . סגרנו עם הראשון שמצאנו, שבטעות היה יקר משמעותית מהשני, לי עלו כמובן כל רגשות הפומו האפשריים לעומת יוסי שהחליט שבוודאות זה אומגה הרבה יותר שווה ( הסברים כגון יותר גלישה לאורך הנהר ויותר תלול). בקיצור היה ממש ממש כיף. בעקבות הפומו של אמא היינו קרובים להוציא עוד 90 יורו לzip line הזול, אך יוסי בדרך מניפולטיבית וזולה עצר אותי. הלכנו בהמלצת תורמוס אינפורמיישן לראות 2 אגמים ובית קברות. למעט שלטים ממש מרשימים של אונסק״ו , אפילו ליוסי לא נפלה הלסת ויותר מכך הוא טען שבכל מקום שיורקים בירושלים יש עתיקות יותר מרשימות. הבנות בשלב זה היו הכי יעילות ונכנסו לשנת חורף.
    עקב הגשם המתמשך, חשבנו לחזור לדירה, אך יוסי טען שקודם כל נצא לטיול, קצת נירטב ואז נחזור.
    הבנות המהממות זרמו, אך כרמל הביאה מהלך טקטי ובעזרתה האדיבה של maps me קיצרה את הטיול בחצי.
    קינחנו את הטיול בפינקניק בעמידה תחת עץ וחזרנו לדירה לשנץ , משחקי קופסא וערב סודוקו מאתגר.

• Day 9

משיח לא בא

October 12, 2022 in Montenegro ⋅ ☁️ 13 °C

הצטרפנו למשלחת חיפוש אחר תינוקת נעדרת שאבדה לפני 5 ימים בנהר הטרה או במילים פשוטות - יצאנו לרפטינג.
    המדריך מילן (אילן) היה עסוק להשיט את הסירה כשאנחנו היינו עסוקים בלצטלם ולשיר יאללה צור יגאלה. יערה לעומת זאת מתחילת הארוע היתה עסוקה לגלות את מקור הריח של החליפות עד שלפתע היתה הארה- זה ריח של שתן!!! ואז היא נרגעה (מזל שהתגלית היתה לאחר שעלינו על הסירה).
    לאחר ארוחת צהריים נחמדה אמא ניווטה אותנו בדרך הארוכה ביותר מדורמיטור לקולאשין (רק תוספת של 80 קמ בדרכים מפותלות). אך כרמלוש הצילה את המצב ומצאה לנו את אחת מנקודות התצפית היפות של הטיול. אך הבונוס המרכזי של הדרך,היה שצפינו בסצנת תאונת דרכים לא קלה של התנגשות חזיתית בין 2 מכוניות. עצרנו את הרכב ויוסי החובש מיד יצא עם ערכת עזרה ראשונה וחבש את אחד הפצועים ברגל, כרמל היתה עסוקה לשכנע אותם לשים משולש אזהרה לפני הסיבוב. ללא הצלחה (סתומים). לאחר כחצי שעה שהבנו שאין לנו מה לתרום, נסענו משם תוך כדי נזיפות קשות מיוסי שלא תיעדנו במצלמה את ארוע ההצלה.
    הגענו לדירה שהסתברה כקראוון דו קומתי (מבחינת הגודל) אך ללא גלגלים

• Day 10

שלכת

October 13, 2022 in Montenegro ⋅ ☁️ 14 °C

היום יפה והשמש האירה בשמיים, אך משפחת נדל בחרה לנצל את הזמן בישיבה ברכב לתכנון היום.
    הלכנו לתורמוס אינפורמיישן שכרגיל לא עזרו והחלטנו לנסוע לאגם הידוע Biograska Gora. פתחנו בפיקניק של חצי בננה ליד האוטו ומיד לאחר מכן עוד חצי וזהו! יצאנו לטייל לאורך האגם ולצד הנחלים שזרמו מהאגם. צילמנו וצילמנו וכל תמונה בשילוב השלכת יצאה גלויה😊 וכמובן שלא פספסנו את סרטון הוואו של עמיתוש.
    בדרך היו המון ספסלים מעולים שצויינו כ- ״וואו זה מקום מעולה לפקניק צהרים״ ולבסוף ישבנו על האדמה לצד האגם ואכלנו את ארוחת הצהריים שכוללת כמובן את התפציפס של יוסי.
    אחרי שסיימנו להקיף את האגם הלכנו לאורך הסימון של הטבעת האדומה והעיגול הלבן לצלילי השיר הידוע: ״אני רואה טבעת אדומה בתוכה עיגול לבן…״
    בערב קינחנו עם מרק בצל משובח בחסות נטוש ויערונת.