Kroatien

August - September 2022
Arino, Kurt und Evelyne auf dem Weg nach Kroatien und zurück. Read more

Dag 22

September 17, 2022 in Germany ⋅ 🌧 12 °C

Na een goede nachtrust, in de gietende regen, hebben we een HEEL lekker ontbijt genomen. De man die gisteren in de ontspanningsruimte zat toen ik me aanmelde, bleek de man vd bazin te zijn. Mijn eerste indruk bleek ook de juiste te zijn. Verward, dromerig, onzeker, taffeleirtje te zijn. Ik moest telkens ik hem ergens zag opduiken lachen, Lyntje ook. Wat hij allemaal geknoeid heeft op die korte tijd dat we daar waren is hylarisch. Daarna moesten we ook enorm lachen toen we op de camperplaats de electriciteits aansluiting zagen ( zie foto). Vanmorge dronken we een koffietje buiten en hij vertrok met de auto op de parking, achteruit Reed hij met zijn trekhaak recht in een achter hem staande auto in. Hij keek niet eens om en Reed door, bleek het nog de auto van zijn vrouw ( of kind te zijn. Toen daarna zijn hond aan het vechten raakte stand hij gewoon te kijken, maar heeft wel de deur open gedaan voor zijn vrouw die tussen de honden kwam en gebeten werd in haar hand. 🤣🙂. We zijn er zeker van dat zijn vrouw hem savonds iedere keer in de ontspanningsruimte stuurt om een beetje op haar gemak re kun en zijn. 🙂🙂🙂🙂. Mijne maat🤣🤣 heeft onze overnachting wel heel plezierig gemaakt.Read more

Tag 21

September 16, 2022 in Austria ⋅ 🌧 15 °C

Nach dem Frühstück haben wir langsam alles zusammen gepackt und sind nach dem Duschen kurz vor 12 Uhr Richtung Heimat gefahren. Gleich vor Koper 1 Stunde im Stau gestanden... grrrrr
    Weiter Richtung Ljubljana, obwohl das Navi meinte, wir sollten besser über Italien fahren.. Nach 30 Minuten Fahrt der nächste Stau... 2 Stunden oder so... alles in allem waren wir fast 7 Stunden für 250 km unterwegs... aber wir haben uns lieb und so war es nicht ganz so schlimm.
    In Österreich haben wir dann bei St. Jakob einen Gasthof mit Wohnmobilstellplatz gefunden. Sehr schön hier. Großer Aufenthaltsraum mit TV, Billard und Darts. Das haben wir gleich genutzt und haben uns Wein und Pizza bestellt und nach dem Essen ausgiebig gedartet. Kurt hat 5 zu 4 gewonnen. Hat Spaß gemacht.
    Regen Regen Regen, zum Camper zurück und gegen 23.30h ins Bettchen geschlüpft.

Tag 20

September 15, 2022 in Croatia ⋅ 🌧 25 °C

Heute der letzte Tag. Unwetter war angesagt. Aber es blieb trocken und warm.
    Kurt ist nach dem Frühstück noch eine ordentliche Runde gelaufen. Ich habe die Sonne genossen.
    Am frühen Nachmittag sind wir dann ins Laguna gegangen und haben Salat und Schnitzel gegessen. Gemütlich dort noch einen Wein Grappa und Espresso genossen und die stürmische See betrachtet.
    Den weiteren Abend konnten wir noch draußen vor dem Camper genießen.
    Kurt wollte mich mit der Kamera erschrecken und hat sich selbst so erschrocken, als ich dann vor ihm stand, dass er überall Gänsehaut hatte 🤣

Tag 19

September 14, 2022 in Croatia ⋅ ⛅ 26 °C

Uitgebreid ontbijt, stevige koffie en wat afspraken maken. Gevolg, ik ging met de fiets naar Novigrad om boodschappen te doen. Terug aangekomen wouden wij met de fiets naar een restaurante langs de kust rijden waar Lyntje vis wou eten. Het eten was echt zeer lekker , de prijs gunstig, het uitzicht zeer mooi. De garcon heeft wel mijn wijntje over mij omgestoten, maar dat hebben we na vele excuses , dubbel en dik terug gekregen. Terug naar huis langs het zeetje, om s'avonds nog effe met Arinotje een klein toertje te lopen. Daarna gezellig voor de camper blijven zitten. Alweer een zeer mooie dag genoten. Nog even vermelden ; 4 dagen geleden heeft Lyntje mijn loopkousen in de haag geworpen , toen we gingen wandelen, vandaag kwam er een hond ( met baasje🤣) voor bij ons gewandeld en die vond 1 kous van mij. Ik ben dan verder op zoek gegaan naar mijn 2de sol en heb ze uiteindelijk ook gevonden. Veel gelachen met heel de situatie.
    Nicht zu vergessen, dass wir dann ab 21h Fußball geschaut haben. Real Madrid gegen Leipzig. 2:0 gewonnen. Ich bin in der Halbzeit noch fix Brot und Knoblauch in Öl im Laguna holen gegangen. 😋 jamjam

Tag 18

September 13, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 26 °C

Ik voelde me duidelijk beter vandaag, dankzij een deugdoende (😜) nacht. Het weer was weerom zeer mooi en warm. Na het uitgebreide ontbijt en de wandeling met Arinotje ben ik een toertje gaan fietsen , terwijl Lyntje voor de camper rustig kon genieten van het zalige weer. Het was echt warm op de fiets, maar de uitzichten langs de kustlijn zijn adembenemend en dus zeker de moeite waart. We zijn dan in het restaurant vd camping pizza met look gaan eten . Nog koffie met grapa gekregen en daarna , besloten om naar de life music-show te gaan kijken,luisteren net naast ons. Veel volk was er niet, maar wij hebben ons echt weer geamuseerd, zingen en dansen. Ook al waren we alleen, om te dansen, de zanger vond het súper van ons. ( I LOVE MY JOB). Daarna blij en moe bedje ingekropen om een goede ............. nacht door te brengen.Read more

Tag 17

September 12, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 25 °C

Kurt geht es noch immer nicht besser, also ist er mit dem Rad los nach Umag zur Apotheke. Oich hab derweil bissl Gemüse und Obst eingekauft und uns einen Obstsalat gemacht.
    Die Medizin und das Radfahren hat scheinbar geholfen, sodass Kurt doch noch eine Runde gelaufen ist.
    Am späteren Nachmittag haben wir dann lecker gegrillt. Abends hatten wir dann doch noch Lust auf etwas süßes und sind ins Laguna Pfannkuchen essen und Espresso mit Grappa trinken.

Tag 16

September 11, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 24 °C

Nach dem Frühstück haben wir noch lange gesessen und Kaffee getrunken. Kurt ist erkältet und auch ich fühle mich nicht so fit.
    Gegen Mittag sind wir hier in den Laden, schauen, was es so an Fleisch gibt, denn morgen wollen wir grillen. Nix besonderes.... dann noch an den Marktständen nach Obst, Gemüse und Wein geschaut und beschlossen am Strandresto bei Gargamel etwas zu trinken. Schöne Sicht...
    Nach dem Duschen sind wir mit Arino nach San Lorenzo essen gegangen. War lecker und günstig.
    Den Abend haben wir mit nem Weinchen noch vor dem Camper verbracht.

Tag 15

September 10, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 25 °C

Heute haben wir einen ruhigen Tag verbracht. Sind schwimmen gegangen und anschließend ist Kurt zum Supermarkt geradelt, um Wein und Fleisch zu kaufen, was es Laden an der Rezeption nicht gab. Also ist er ein Stück weiter zum Weinbauern und hat von dort leckeren Rotwein mitgebracht.
    Am Nachmittag wollte Kurt gerne Radrennen sehen, also hab och das schöne Wetter genossen und bissl gedaddelt.
    Am Abend sind wir dann ins Restaurant Laguna gegangen und haben uns eine leckere Pizza geteilt.

Tag 14

September 9, 2022 in Croatia ⋅ ⛅ 26 °C

alweer een warme ochtend, wel wat dreigende wolken, maar vooral warm. uitgebreid ontbijt genomen en gewandeld met Rientje. Dan ben ik gaan lopen langs de kust, echt heel mooi en vlak, Lyntje is dan het zeetje ingesprongen om wat af te koelen. na het douchen nog wat zitten praten voor de camper en Rode fotos 🚴‍♂️❤️🇪🇦getrokken. beslist door het dirigente onweer om in het restaurant te gaan eten en gezellig lang te blijven keuvelen ( grappa). aan de camper aangekomen alles weg gedaan voor het onweer en tijdig ons bedje in gedokenRead more

Tag 13

September 8, 2022 in Croatia ⋅ 🌧 25 °C

Nachts hat es ein wenig geregnet und wir haben bis nach 10 Uhr gepennt... trotzdem haben wir es nach dem Frühstück geschafft, alles zusammen zu packen und vor 12 Uhr dem Campingplatz zu verlassen.
    Im Park Umag angekommen, musste ich erstmal über den gesamten Platz laufen, um mir einen Stellplatz auszusuchen 😳
    Nach dem einchecken haben wir dann unseren Platz bezogen. Leider sah es nach Gewitter aus, sodass wir ins Restaurant Laguna gegangen sind. Hier habe ich meine geliebte Pizza Laguna mit viel Knoblauch gegessen und Kurt einen Salat. Lecker... Haben noch lange im Restaurant gesessen und nachdem wir noch ein bissl eingekauft. Kurtbist noch ne Runde laufen gegangen und dann haben wir den Rest des Tages und den Abend am Camper gesessen.
    Zoals ik dacht, is deze camping nog mooier, groter en rustiger dan Amines, de zee heel mooi , de restaurantes en winkel dichtbij. Onze plaats is echt heel goed en centraal gelegen, het beloofd dus een súper week te worden. Enkel hopen op goed en mooi weer.