2023

January - December 2023
A 365-day adventure by Karlien Read more

Magische start

January 7, 2023 in Belgium ⋅ ☁️ 10 °C

Het eerste avontuur van 2023 is al meteen een magisch avontuur!
    Samen met Pieter, Felix en Anna mogen we een HEEL WEEKEND in Pairi Daiza verblijven! Wat een eer! De Full Moon Lodge wordt ons huisje voor een nacht en dat betekent dat elf bruine beren en twee wolven onze buren worden!
    Maar eerst gaan we het park verkennen met een verrekijker op zak zodat we de kleinste beweging van de tijgers kunnen zien. Maar dat is helemaal niet nodig want ze spelen en fikfakken vlak voor onze neus!
    We lopen ook langs de stinky winky pinguïns, dat die ventjes alleen maar visjes eten, zorgt voor een luchtje dat je al van ver kan ruiken 😊 De ijsberen stonden op het verlanglijstje van Anna en krijgen we ook in hun volle glorie te zien! Mijn hoogtepunt is alvast de speelvogel die met een boei in het water speelt en al zijn ledematen in de strijd gooit om een lekker visje te kunnen scoren 😂
    's avonds scoren wij nog een heerlijke maaltijd in het Octopus restaurant en kunnen we zelfs nog genieten van een sauna'tje in het gezelschap van onze berevrienden ❤️ is dit echt?!
    De volgende ochtend gaat de wekker eigenlijk toch de vroeg. 7:30 op zondag? Daar moet een goeie reden voor zijn. En ja, die is er want als gasten van het park mogen we alle voedermomenten van de dieren volgen, zelfs nog voor het park "voor de mensen" open gaat 😎 en ja, we mogen zelf ook nog smikkelen van het ontbijtbuffet.
    Eten is duidelijk een thema, want het laatste hoogtepunt is de lunch van de Afrikaanse olifanten! We krijgen zelfs een emmer mee die tot de rand gevuld met hun lievelingseten: appeltjes, witloof, broccoli en euhm.. rotte (of overrijpe) bananen en we mogen die lekkernijen gaan verstoppen in hun park zodat ze wat moeten zoeken naar hun lunch! Als we klaar zijn, worden we achter een touw geplaatst, want ja veiligheid en zo 😊
    En dan worden de poorten geopend en komen Praia en Jana binnengewandeld en gaan ze recht op onze verstopte lekkernijen af! ZOOO SPANNEND! Mind is officially blown!

Hitting the slopes

January 25, 2023 in France ⋅ ⛅ -2 °C

Meet new people, do cool things!
    Het motto van het jaar 🤍
    Toegegeven, de mensen waar ik nu mee op stap ben, ken ik eigenlijk al een hele tijd, en toch leer je mekaar nog beter kennen "in de bakskes" op een berg, starend naar de besneeuwde toppen.
    En zo fijn om samen grenzen te verleggen door betere snowboarders te volgen, "we zijn hier nu toch en ze hebben die piste niet voor niks gelegd."
    Rooie Renard? Geen probleem! Rode pistes zijn nog niet mijn favoriet, maar soms liggen ze nu gewoon beter dan blauwe vlakke pistes...
    Vertrouwen winnen en dan gewoon genieten!! Accepter à glisser! 🤍

Gedaan met vakantie!

February 10, 2023 in Belgium ⋅ ⛅ 7 °C

In mijn sabbatical zitten een aantal etappes en soms ook een beetje vakantie tussen de reizen heen!
    De voorbije twee weken waren heel chill en hartverwarmend 🥰 ik heb volop de tijd genomen om van heel wat mensen afscheid te nemen, one-on-one want daar ben ik nu eenmaal het beste in, maar ook wel met een klein feestje in de Kami, want dat kan ik ook nog wel!

Een mens stelt zich wel eens de vraag, waarom laat ik al deze rijkdom in godsnaam achter?? Wat ga ik daar aan de andere kant van die 11 uur durende vlucht zoeken?
    Reculer pour mieux sauter.
    Je kan een break nemen door af en toe te mediteren of op stilte-retraite te gaan, maar wat touwtjes echt doorknippen, nieuwe knoopjes leggen en dan weer terugkomen met een properder lei en een emmertje vol energie en goeie verhalen! Dat is wat ik ga zoeken!
    En het voelt heel veilig dat mijn fundamenten van vriendschappen en familie na 3 maanden weer integraal deel gaan kunnen uitmaken van de rest van mijn nieuwe leven!

Oh ja, en ook het feit dat ieder afscheidsfeestje een excuus voor een welcome-back-feestje 😎

Home away from home

February 20, 2023 in Bonaire ⋅ 🌬 27 °C

Sinds 11 februari ben ik dan eindelijk aangekomen op Bonaire en kan de sabbatical écht echt beginnen!
    De eerste paar dagen zijn net goed om te beseffen dat ik echt aangekomen ben (jetlag is a bitch) en om dan ook meteen aan mijn schedule van internship te starten 😬
    De eerste week lijk echt alsof het gewoon eat, sleep, dive, repeat is, maar dan duiken als werk en dus met 100 andere dingen bezig zijn dan gewoon duiken. (Ook zonder camera, dus nog geen beelden onder water)
    Gelukkig kan ik in mijn weekend plantjes gaan kopen en mijn appartementje een beetje aankleden en zo wordt het stillekes aan toch een thuisje 💙

Hey buurman!

February 21, 2023 in Bonaire ⋅ 🌬 26 °C

Mijn buurman, Alex, blijkt ook een duiker te zijn, meer nog, hij is 3 maanden instructeur geweest bij Dive Friends (wat een toeval!) en heeft nu nog een paar weken verlof en altijd op zoek naar een buddy om te gaan duiken! Nou! Dan gaan we toch duiken! In zijn kleine autootje laden we al onze gear en duiken gaan we!
    Eentje bij Andrea II en eentje bij Karpata! Oh wat een geweldig dive sites zijn dat toch... Ik was het al bijna vergeten ;-)

Divemaster worden

March 1, 2023 in Bonaire

Ik ben met een doel naar Bonaire gekomen. Ik wil divemaster worden!
    Ik wil die opleiding graag volgen omdat ik natuurlijk nog een betere duiker wil worden, maar vooral omdat ook omdat ik andere mensen nog een betere ervaring wil geven als ze hier op dit prachtige eiland komen duiken.
    En omdat ik mezelf wil uitdagen om eens iets helemaal anders te doen. Divemaster worden, dat doe je niet zo maar, daar hoort eigenlijk best veel studeren bij, eerste hulp, maar ook toiletten kuisen en rinse tanks vullen ☺️
    ik doe het allemaal met plezier want de zon schijnt, de mensen rondom mij zijn "rileks" en ik ben blij!