Belgium
Arrondissement Halle-Vilvoorde

Here you’ll find travel reports about Arrondissement Halle-Vilvoorde. Discover travel destinations in Belgium of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Arrondissement Halle-Vilvoorde:

All Top Places in Arrondissement Halle-Vilvoorde

Europa im Schnelldurchlauf

September 16 in Belgium

Ein Tagesabstecher durch Europa und Brüssel im Miniaturformat. Das gibt es nur in der belgischen Hauptstadt Brüssel, die gleichzeitig Hauptstadt Europas ist.
    Ein cooler Ausflug mit vielen neuen Inspirationen für kommende Reiseziele.

D3.11 Zouthostel!

January 24, 2015 in Belgium

We hadden geluk! Ondanks de regen wouden de chauffeurs het er toch op wagen om naar dit dorp te komen om dan te proberen de zoutvlakte over te steken. Voor zij die het nog niet begrepen hadden: (bijna) alles was van zout gemaakt :-)!

Kleine kanttekening: als er veel water in de zoutvlakte ligt kan dat mogelijk gevaarlijk zijn voor zowel auto, als mens. Later hebben ze toch besloten een veiligere weg door de zoutvlakte te volgen.Read more

Opvallende dingetjes :-)

January 31, 2015 in Belgium

1) De barista komt je hier tegemoet op straat
    2) Bordjes met straatnamen worden hier blijkbaar gesponsord
    3) Mensen komen al uren op voorrand hun plekje reserveren voor pre-carnaval en het mag nog entertainend zijn ook :-)

Avianca of Bolivië

February 1, 2015 in Belgium

Ik weet niet waar het aan lag, maar het was echt een voorbeeld van slechte service! Iedereen wordt aangemaand om minstens 3u op voorrand in de luchthaven te zijn voor een vlucht die rond 6u30 's ochtends vertrekt. Blijkt wel dat het personeel zelf pas opdaagt anderhalf uur voor de vlucht. Alsof dat nog niet genoeg is, werken ze nog eens immens traag waardoor je door de luchthaven moet hollen gelijk een gek om zeker te zijn dat je je vlucht haalt. Dit was mijn afscheid van een anderzijds heel interessant land :-).Read more

Kunst en januari

January 30, 2015 in Belgium

Santa Cruz staat gekend om een aantal goede musea te hebben die hun best doen prima tentoonstelling uit te stallen. In januari blijkt dat echter iets minder evident. Zo zelfs dat de vrouw van het toerisme kantoor, nadat ze ons sigaretten had aangeboden, zei dat je van haar niet moest verwachten dat ze wist wat er gaande was in haar stad. Met een grote glimlach zei ze: "Hey, it's Bolivia :-)"!

Na heel wat rondlopen en zoeken, hebben we toch een beetje geluk gehad met dit als resultaat:

Zaventem

November 29, 2015 in Belgium

29 november 2015. Maanden, dagen, uren hebben we naar dit moment uitgekeken. Het moment waarop we eindelijk in de luchthaven staan, klaar om het avontuur aan te vatten. Het lijkt bijna onwezenlijk dat het zo ver is. Met kriebels in de buik en een brede lach op ons gezicht stappen we naar de incheckbalie. Yaaay, here we go!

Onze eerste vlucht naar Londen heeft vertraging, maar dat kan de pret niet drukken. We krijgen nog tal van berichtjes en telefoontjes van familie en vrienden die aan ons denken en ons een goeie reis wensen. Hartverwarmend, dat doet zo’n deugd! We zijn al vaker op reis geweest, maar dit voelt toch anders. De afscheidsknuffels waren net iets intenser en de berichtjes net iets warmer en talrijker. 3 maanden weg van huis lijkt natuurlijk wel lang, maar volgens mij is die periode ook in no time voorbij. Maar het is ontzettend fijn om te merken dat zo veel mensen met ons meeleven!

Bijzonder nipt halen we onze aansluiting naar Sydney. De cabin crew stond net op het punt om onze naam in de luchthaven af te roepen. Stel je voor. Hoe zouden onze (bijzonder Belgische) namen daar weerklinken? In België lukt het sommigen nog niet om Cédric zijn naam uit te spreken, laat staan in het Brits Engels?

Eenmaal aan boord zijn we gigantisch onder de indruk van het vliegtuig dat ons van Londen naar Sydney zal brengen. Blijkbaar zou dit het grootste vliegtuig ter wereld zijn. Het heeft 2 (!) verdiepen en zelfs een jacuzzi en gigantische lounge. Niet daar we daar iets van gezien hebben hoor, vanuit onze economy seats. Maar toch… wat een gevoel van ruimte, wat een mooie zetels, wat een luxe. We hebben een perfect werkend tv-tje met een ruim aanbod aan films en series (yes!), een uitstekende service en we krijgen het lekkerste eten dat ik ooit al op een vliegtuig heb gegeten. En alsof dat nog niet genoeg is, komt er niemand naast me zitten (hallo extra beenruimte!). Die komende 24u in de lucht worden een makkie.

Na een tussenstop in Dubai besef ik toch ineens hoelang die vlucht wel niet duurt. 24u op een vliegtuig, jezusmina. De vermoeidheid begint door te wegen en ook de uurverschillen voelen heel vreemd aan. In Dubai is het ochtend, maar zodra we op het vliegtuig zitten krijgen we geen ontbijt maar een diner voorgeschoteld. Daarna worden de lichten gedimd en gaat het vliegtuig in nachtmodus. Mijn bioritme is volledig in de war. Mijn maag ook. Gelukkig kan ik de slaap goed vatten en vliegen de uren voorbij. Cedric rijgt daarentegen de ene film na de andere aan elkaar.

1 december. Compleet groggy stappen we van het vliegtuig in Sydney. Het is 6u30 ’s morgens en we moeten nog zeker 6u wachten tot we op het vliegtuig naar Cairns kunnen stappen. Maar zodra we ons hoofd buiten het vliegtuig steken, komt het besef dat we op Australische bodem staan. Yihaaa! Ons mottig jetlaggevoel maakt meteen plaats voor euforie. De zon (!) priemt al door de gigantische ramen van de luchthaven. We krijgen een instant zomergevoel, terwijl we in de Belgische regen zijn vertrokken. Heerlijk! De jetlag krijgt ons niet klein, want we hebben meer dan zin om erin te vliegen! Laat dat avontuur maar beginnen...

Inpakken

April 24, 2016 in Belgium

Gisteren ingepakt of tis te zeggen alles al in dozen en bakjes bij elkaar gezet; het is toch altijd schrikken als je dat allemaal bij elkaar ziet staan... moet dat allemaal mee? ... gaat dat allemaal wel in de rugzak geraken?
    Uit ervaring weet ik dat alles wel in de rugzak zal passen maar evengoed weet ik nu al dat ik onderweg weer veel de vraag zal stellen of het zinvol is dat ik dat allemaal meesleur.

Het vetrek komt nu echt wel heel dichtbij. Als a)de luchtverkeersleiders niet te "ziek" zijn, b)de bagageafhandelaars of politie niet staken, c)er geen terroristisch aanslag plaats vind, d)enz. , dan stijgen wij zaterdagmiddag om 13:30 op vanop Zaventem om na een vlucht van 11 uur in Bangkok toe te komen. Daar dan een kleine 4 uur overstaptijd en dan de vlucht van 4,5 uur naar Bali waar we zondagmiddag rond 15 uur plaatselijke tijd toekomen.
    Daarna nog een taxirit van een klein uurtje en tegen dat we dan in ons hotel toekomen zal ons bobijntje wel ver af zijn maar traditiegtrouw wil ik de eerste avond toch zeker nog even de straat op om de "couleur locale" al even op te snuiven.

ps.: tog nog even vermelden dat wanneer jullie een commentaartje plaatsen, jullie er je naam best bijzetten anders weten wij niet wie die commentaar plaatst tenzij je anoniem wil blijven natuurlijk ;-)

Nog 50 dagen

February 20, 2016 in Belgium

Nog 50 dagen en dan ben ik weer weg voor een volgende "Reis van mijn leven", nummer 6 al ondertussen. Deze editie een beetje anders want helemaal naar een andere kant van de wereld en niet alleen, maar samen met Nadia.
    Een eerste keer Azië, een totaal andere cultuur dan mijn geliefd Midden Amerika en ook een vreemde taal; met mijn Spaans ben ik er niets maar met mijn Engels zou ik toch ver moeten komen.
    Jullie zullen via deze weg samen met ons een beetje kunnen meereizen door regelmatige verslagjes en foto's.

Zoals jullie weten probeer ik op mijn verre reizen ook altijd "iets" voor een liefdadigheidsorganisatie te doen. Vorige keren was dit steeds rond kinderen maar op deze reis gaan we een project steunen dat rond de opvang van straathonden werkt.
    De organisatie BARC die volledig op vrijwilligers draait, vangt honden op, geeft ze de nodige zorgen zoals vachtverzorging, vaccinatie, sterilisatie, ed. Wanneer de dieren terug gezond zijn zoekt men hiervoor dan een pleeggezin.
    Zij hebben nu ook plannen om een plaats te maken waar ze zelf honden die niet geadopteerd kunnen worden zoals Jacko, die verlamd is aan zijn achterpoten, voorgoed zelf op te vangen.

De situatie voor de honden in Bali is echt schrijnend. De overheid voert aan de lopende band razzia's uit om zwerfhonden af te maken. Ze krijgen een dodelijke injectie in het hart, waarna ze bovenop elkaar gestapeld stuiptrekken totdat ze dood zijn.
    Deze dieren worden uitgemoord omwille van de toerist. De laatste jaren komt er meer en meer hondsdolheid voor in Bali en dat schrikt bepaalde toeristen af. De Balinese overheid heeft aanvankelijk meer dan 300.000 honden ingeënt. Echter, men wil nu alle verdwaalde honden meteen laten elimineren omdat het uitvoeren van vaccinaties te veel tijd en geld kost en de bescherming van toeristen prioriteit is.

Wij gaan deze organisatie dus een bezoekje brengen en willen natuurlijk niet met lege handen aankomen. Zij hebben nood aan een ganse waslijst van zaken maar ook aan cash geld. Nu, ik ben géén voorstander om geld te geven aan iemand die ik van haar nog pluim ken want je weet maar nooit. Maar... als er mensen zijn die een bijdrage willen leveren, hoe klein dan ook, is dit zeker welkom. Wij gaan met het geld dat we krijgen ter plaatse zelf spullen voor de honden kopen (waarschijnlijk eten?) en dat geven we dan aan de organisatie.
    Wij hebben ook nog wat plaats in onze rugzak en wat ginds ook altijd welkom is en makkelijk transporteerbaar, zijn beentjes om op te kauwen.

Links:

Reisplanning

March 11, 2016 in Belgium

Op zaterdag 30 april vliegen we met Thai Airways via Bangkok naar Bali, één van de ongeveer 17.000 Indonesische eilanden. We gaan tijdens deze reis ook de eilanden Lombok en Gili Air bezoeken. Aangezien we "tegen de tijd in" reizen zal het reeds zondag late namiddag zijn als we op onze eerste verblijfplaats Sanur toekomen.
    Sanur wordt al eens omschreven als "de perfecte plek voor hippe mensen die de tijd van feestvakanties achter zich hebben en nu vooral op zoek zijn naar ontspanning.", tja ik ben er 50 geworden hé. Maar met het 5 km. lange idyllische strand lijkt mij dit toch een mooie plaats om even tot rust te komen alvorens ons avontuur echt te starten.

Enkele dagen later reizen we dan naar Ubud, het culturele centrum van Bali. Er zijn vele kunst gallerijtjes, veel kunstenaars aan het werk ook en enkele musea. Je kan er allerlei cursussen volgen, schilderen, batik, muziek, dans, koken en ook zilversmeden wat wij van plan zijn te gaan doen.
    Niet enkel op gebied van cultuur maar ook qua natuur is er veel te beleven want in de omgeving bevinden zich prachtige rijstvelden die uitnodigen tot mooie wandelingen en er is ook het Apenwoud (Monkey-forest) een oud hindoe tempelcomplex dat tegenwoordig wordt bewoond door een grote kolonie van meer dan 200 makaak-apen.

Daarna bezoeken we het kustplaatsje Candidasa, terug wat beachtime maar niet enkel dat want je kan er in de buurt ook goed wandelen en ook een bezoek aan het traditionele dorp Tenganan staat op het programma.

Enkele dagen later nemen we de "fast boat" naar het tweede eiland nml. Lombok. Iets minder toeristisch en hier gaan we het meer afgelegen Tetebatu bezoeken. Ook hier weer vooral om te wandelen in de prachtige natuur en ook een bezoek aan een "monkey forest".

Via een kleine tussenstop in de kustplaats Senggigi gaan we dan naar het derde eiland Gili Air. In het prachtig gelegen Grand Sunset Gili Air hotel kunnen we genieten van enkele dagen rust maar vooral ook van snorkelen en duiken want ja, dit wordt de duiklocatie voor deze reis. Met zekerheid heb je hier tijdens het duiken close encounters met zeeschildpadden, manta's, roggen, papegaaivissen en nog letterlijk honderden andere soorten kleurrijke vissen. Ook rifhaaien en natuurlijk mijn lievelingsvis, de murene, zal ik daar weer kunnen bewonderen.

Uitgerust kunnen we dan weer terug naar Bali vertrekken voor het laatste gedeelte van de reis. Eerst naar een weer minder toeristisch dorpje nml. Munduk waar we vooral mooie wandelingen kunnen maken. En als laatste terug naar Sanur waar we ons opmaken voor de lange terugtocht naar België waar we zaterdag 28 mei (hopelijk, want mogelijke vulkaanuitbarstingen in Indonesië kunnen het luchtverkeer verstoren) zullen landen.

Zo, dit was onze reisplanning in een notedop. De details kunnen jullie tijdens onze reis zelf ontdekken. Hieronder al enkele foto's ter illustratie; in volgorde: Sanur, Ubud, Tetebatu, Gili Air, Munduk.

Arrondissement Halle-Vilvoorde