Ecuador
Baños de Agua Santa

Ruta de las cascadas

August 5, 2019 in Ecuador ⋅ ☁️ 15 °C

Heute ging's mal wieder aufs Fahrrad. Hier in Baños gibt es die Straße der Wasserfälle, die wir uns natürlich nicht entgehen lassen wollten. Die Wasserfälle sind wirklich sehr schön hier, umgeben von Regenwald und mit viel Wasser durch den Regen;) Highlight war der Pailon del Diablo, ein riesiger Wasserfall den man mit einer Brücke und unglaublich engen Gängen auch begehen konnte. Zu Thuis Glück ging es die 20km auch nur bergab und auf dem Rückweg zurück hoch mit dem LKW. Nach der Fahrrad Tour haben wir noch entspannt und gegessen sowie die Koffer gepackt, morgen geht es ja schon ziemlich früh weiter.Read more

Baños, Ecuador

August 16, 2019 in Ecuador ⋅ ⛅ 18 °C

Gestern angekommen in Baños haben ich mich gleich mal für heute für eine Free-Biking-Toure eingetragen!

Heute Morgen musste ich feststellen das ich der einziege bin für die Biking Tour.
    Mein Guid die Iris ist motiviert und hat auch kein Problem damit ... wir verstehen uns auf Anhieb super! So geht die Tour an diversen Wasserfällen, Staudämmen und unberührten Bergen vorbei!
    Am größten Wasserfall kann man sogar dahinter steigen und den Wasserfall von hinten anschauen! Die Lautstärke ist unglaublich und die Wassermassen die da auf dem Boden aufschlagen kann man richtig spüren wie der Boden vibriert!
    An einem super schönem Wasserfall halten wir etwas länger und quatschen über alles mögliche!
    Insgesamt fahren wir heute etwas mehr als 28 Km!
    Für den Rückweg nehmen dann einen kleinen LKW der unsere Fahrräder mit auflädt und uns für 2 Doller wieder zurück nach Baños bringt!
    Abend gönne ich mir noch eine super große und super leckere Tunfisch-Pizza 🤤😋

Banos-waterfalls,rain and smiles

September 13, 2019 in Ecuador ⋅ ⛅ 19 °C

We had decided to take small roads to Banos, the adventure capital of equador. And small they where, perched into the cliff of the canyon just the size of our truck . It takes a while to negotiate a passing spot when another car comes along .
    Ecuador makes you a happy spender. Fill up the tank of our truck and its 30$ . We had a splurging day in Banos , lunch at the expensive swiss bistro ,then thermal bath . After that we stopped at a wonderful german owned finca for kaffee und kuchen and dinner in the evening . overnight was free in their parkinglot and all together we spent just about 60 $ (yes ecuador uses US dollars ) .
    And while it rained all night and on and off during the day , we enjoyed the waterfall hikes and the young people doing mountain biking ,zip lines and swings .

Adiós Ecuador, Buenas días Colombia :-)

March 18, 2019 in Ecuador ⋅ 🌧 14 °C

We kwamen 's avonds laat aan in ons hostel in Baños, wel een leuk hostel met een binnenplaats en een schildpad. De volgende ochtend rustig aan gedaan en in de middag naar Pailon del Diablo (.... of the devil..) waterval geweest. Hier kwam zoveel water met zoveel kracht uit, super indrukwekkend. Deed mij denken aan een brandweerslang maar dan 20 keer zo groot.

De volgende ochtend zijn we wezen wildwaterraften. Super leuk. Had het nooit eerder gedaan, maar zou het zeker nog wel keertje willen doen. In de middag besloten een korte wandeling te maken door de vallei, dacht ik... helaas had ik het verkeerd begrepen en was het een wandeling van 2uur met uitzicht over de vallei... dus eerst een flinke klim, maar wel mooi uitzicht over de stad en lekker gelopen.
    De volgende ochtend naar Casa de Arbol geweest. Hier hebben ze schommels met een gaaf uitzicht. Bij één schommel werd je geduwt, dus dat ging super hard en hoog, super leuk.

Vervolgens de bus genomen naar Quito, hier hadden we wederom een couchsurfingsadresje geregeld bij Ricardo. Toen wij 's avonds laat aankomen, maakte hij nog eten voor ons, heel lief. De volgende ochtend ook weer ontbijt, dus we werden verwend ☺. Ricardo is een advocaat, maar hij werkte niet veel in de dagen dat wij er waren. De 2e avond vloog hij naar Guayaquil voor een concert. Dus we hadden het huis alleen. Ook wel lekker. In Quito hebben we rondgelopen door het historisch centrum, dit was niet super spectaculair. En zij we op trip geweest naar Mt. Cotopaxi. Die wilde ik heel graag zien, en dat was het ook zeker waard.

Vanuit Quito doorgegaan naar Mindo. Dit stond bekend om de vele vogels, dus hier wilde ik graag heen. Rondom het hostel waren inderdaad veel colibries, maar verder weinig vogels gezien. Zijn nog naar 7 verschillende watervallen gelopen, 's ochtends toen we bult op moesten was het bloedheet in de zon. Maar na de lunch begon het te regenen. Dus uiteindelijk zeiknat en stond te soppen in mijn schoenen terug gekomen. Maar de laatste waterval was het zeker waard. En gelukkig is het een regenwoud en dus niet koud.

Gisterochtend zijn Michaela en ik opgesplitst. Michaela wilde heel graag naar de kust om te surfen, ik wilde graag naar colombia en nog wat Spaanse lessen nemen. Dus ik ben via Tulcán (nog net voor de grens) naar Ipiales (net over de grens) gegaan. Hier wordt je voor de grens afgezet, moet je eerst je uitstempel van Ecuador halen, dan loop je de brug over en haal je je aankomst stempel van Colombia. Geen tassencontrole niets. Valt me op dat ik dat bij nog geen enkele grensovergang mijn tassen gecontroleerd zijn.
    Vanuit Ipiales heb ik de bus naar Popayan gepakt. Hier zal ik een weekje blijven, wat Spaanse lessen nemen en werken voor accomodatie en vanaf daar zien welke kant ik eerst op ga. Michaela en ik gaan mekaar waarschijnlijk weer ergens ontmoeten in Colombia.

Hierbij de foto's van Baños

Baños

September 1, 2019 in Ecuador ⋅ ⛅ 18 °C

Baños het sehr vill z büüte für Touriste. Einersits hets do unglaublich vill Wasserfäll. De megabekannt "pailon del diablo" isch zwar idrücklich vo de Wassermengi wo abechunt, aber gnüsse chamers wegem Massetourismus (die Iheimische stürmet det ane) definitiv nöd. Die weniger bekannte sind defür umso schöner!
    Die berüehmt Schaukle hemmer nach knapp 1.5h ufelaufe erreicht, jedoch isch au das meh e Touristeattraktion gsi, als dass d Schaukle so bsunders gsi wär...
    Baños büüted au vill für de Adrenalinspiegel. Mir sind go Zipline, Riverrafte und vode Brugg gsprunge.

Und hend überläbt!!
    :D

Gevonden!

May 16, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

Al dagen horen we tikbeesten als het donker is. Alsof iemand met twee houtjes tegen elkaar slaat (hard). Nu ook, in het suikerriet om de camping. Maar tot nu toe hielden ze steeds hun klep als je in de buurt kwam.
    Tot vanavond.
    HA!

Wie man nicht Patches tauscht

September 9, 2019 in Ecuador ⋅ ⛅ 20 °C

Wie so oft hatten wir uns einen perfekten Plan zurecht gemacht, wie wir unsere Zeit in Baños de Agua Santa nutzen wollten. Und wir so oft schmissen wir bei erster Gelegenheit alles über den Haufen, als wir sahen, für welche Preise man hier die coolsten Sachen machen kann. Glaube die Fotos erfordern keine Erklärung, kann nur sagen, dass beides mega geil war und ich vor allem beim Sprung von der Brücke selbst von mir überrascht war, dass ich es durchgezogen hab.

Statt eines großen Reiseberichts gibt's deswegen heute mal eine kleine Anekdote. Wir haben nach Galapagos noch einen kleinen Abstecher nach Playas gemacht, waren surfen, haben guten Kuchen gegessen und zusammen ein Lagerfeuer mit den üblichen Verdächtigen gemacht. Christoph hatte ein bisschen Verständigungsschwierigkeiten, aber da eine der Eccis, Adelita, inzwischen auch Deutsch lernt, konnte er sich mit ihr gut unterhalten. Sie fragte ihn, welche Sachen er denn schon auf Spanisch gelernt hat, und er konnte auch ein paar Sätze vortragen.

Kurze Backroundstory: Polizisten tauschen untereinander ihre Patches (Wappen oder Flagge), die sie an der Uniform tragen, mit Kollegen aus anderen Ländern oder Bundesländern. Wie kleine Souvenirs und als Zeichen der Verbundenheit über den gleichen Beruf. Einen erfolgreichen Tausch kann man auch in einem der letzten Posts sehen.
    Um diesen Tausch souverän meistern zu können, schusterten wir ihm also einen Satz zurecht, den er sagen konnte. "Ich möchte tauschen" heißt "Quiero cambiar", "Patches" wussten wir nicht, aber da es im Deutschen den englischen Begriff behalten hat, ließen wir es auch so.

Als Christoph dann also voller Stolz Adelita eben diesen Satz vortrug, fiel ihr einen Moment die Kinnlade runter und sie schaute ungläubig, dann brach sie in Lachen aus. "Pechos" heißt auf Spanisch "Brüste". Und in dieser Wortkombination bedeutet der Satz "Ich möchte eine Brust-OP." Als sie es geschafft hatte uns das zu erklären und wir es dann mal kapiert hatten, dachte ich, ich könnte nie wieder aufhören zu lachen. Christoph hat locker 5 Gruppen von Polizisten gesagt, dass er seine Brüste operieren lassen will.

13-5 Baños

May 13, 2018 in Ecuador

Ik ben vroeg wakker zodat ik nog kan douchen in de douche zonder deur voordat er iemand is. Ik geniet van de optrekkende mist, totdat ik door krijg dat hij vooral optrekt vanuit het dal. We ontbijten droog, maar breken nat op. Karin vindt het geen goed idee om te wachten tot het droog wordt. Prima advies, het wordt nl. helemaal niet meer droog. 😕
    We duwen met zijn tweeën steeds een fiets terug naar de weg, in de hoop dat dat het laatste duwen is. De rest is immers stroomaf met de rivier mee. Schreef ik dat gisteren niet ook al? 346 meters klimmen zat er in onze stroomaf vandaag. Jeemig. Maar wel veel gefietst en 1 keer zagen we de weg een hele berg op gaan, ...en toen was ie het niet gelukkig. Waar ik een beetje last van had was op de berg "welkom in Baños" en toen was het nog 6 km op en neer. En enige oververhitting in een regenpak. Blij dat ik mijn al stinkende shirt had aan gedaan.
    In Baños zoeken we van alle campings de leukste uit, al hebben we de allerleukste waarschijnlijk niet gezien omdat hij weer oempt kilometer een berg op was.
    We kiezen die vlakbij de rode weg, want dat viel reuze mee, je hoort hem niet zo. Foutje blijkt 's avonds. Wat een t... herrie.
    En wat een schrik als bij aankomst Karin helemaal in tranen raakt en de hele dag een rotdag vindt. En ik had niets gemerkt. Blijkt gelukkig ook niet echt zo te zijn, maar regen is haar ding niet en ze had net haar vinger mega bezeert.
    Daarna gaat de zon schijnen, doen we de was en gaan zalig uit eten bij een pizeria. Dorp blijkt veel dichterbij dan we dachten. We boeken ook alvast rafting voor overmorgen.
    Daarna nog vol verbazing naar een paarse hemelpoort zitten kijken en klikbeesten gezocht (en niet gevonden)

14-5 Leve Baños

May 14, 2018 in Ecuador

Na het ontbijt vertrekken Karin en ik per fiets richting Puj, de fantastische watervallenweg. Zal vast, maar hij is ook gewoon druk, dus na een paar kilometer slaan we linksaf, zien weer zo'n fantastische kloof, nu in vulkanisch gesteente. En roofvogels, echt vlak boven ons hoofd twee keer. En toen we terug naar de drukke weg gingen zag Karin gelukkig een bord naar 2 watervallen. Was maar 600 meter van die rode weg af, maar meteen in een andere wereld. Zó fantastisch. Naar allebei de watervallen geklauterd (vooral die ene) en nog een stuk ri. een restaurant bovenop. Kreeg ik nog een mega hoogtevrees aanval, maar kreeg het onder controle. En hoefde toen het laatste laddertje niet op omdat er iemand naar beneden kwam die zei dat daar niets te beleven viel.
    Na de lunch (nee laat voortaan maar, die gebakken banaan met kaas) naar de Thermas de Virgin. Gelukkig is het nieuwe moderne complex nog niet klaar. Lig je op je rug in gloeiend heet water naar een waterval te kijken. Helemaal leuk.
    De excursie naar de casa del arbol mislukt bij gebrek aan vervoer. Mischien maar beter ook, want het begint keihard te waaien en het trekt helemaal dicht. Maar nu zijn we al "thuis". Wat een topdag. Diner met maaltijdsalade bevalt ook goed.

15-5 Raften in "Baños"

May 15, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

15 kilometer met de bus naar de rivier. Uhh, blijkt geen fifteen maar fifty.
    Oeps.
    Het raften was hartstikke leuk, de sport van de gids is om iedereen zo nat mogelijk te krijgen. En dat maakt niets uit met je wetsuit aan. De terugweg vertoonde wat technische complicaties, waardoor we niet om 1 uur (hadden we sowieso nooit gehaald) terug zijn, maar om kwart over 4.
    Gelukkig is het grauw weer, het hoosde zelfs in Shell waar we lunchten, dus heel veel hebben we niet gemist. Trip naar de casa de Arbol gaat dus weer niet door omdat we te laat zijn. Maar alles zit in de wolken, dus niet erg. Van de besparing kopen we wijn.
    De hemelpoort schijnt de schommel te zijn.

Baños de Agua Santa, Banos de Agua Santa