France
Dole

Here you’ll find travel reports about Dole. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 1. Vertrokken naar Dole

September 10, 2018 in France ⋅ ⛅ 21 °C

Na een vlotte rit van 6 uur komen we aan in Dole, de vroegere hoofdstad van de Franche-Comté. Wat op het eerste zicht vergane glorie leek, verandert in authentieke charme. Na een terrasje bij de boot van de regelteef, eten we lekker op een verzonken kade. Charmant.

Eerste stop: Dole

September 10, 2018 in France ⋅ ⛅ 21 °C

Na een stevige rit van zo’n 600km kwamen we aan in het pittoreske dorpje Dole. Zoals eerder gezegd was de eerste indruk wat somber, maar zo zie je maar: zelfs de eerste indruk kan nog volledig veranderen.
    Na een kleine stadswandeling en een bezoek aan de kerk, gingen we op zoek naar een terrasje om te apperitieven. We kozen er een op het eerste zicht gezellige terrasjesboot uit. Al snel bleek dat hondjes niet welkom waren op de boot zelf, dus dat we maar aan land op het minder gezellige terras moesten gaan zitten. Iets later kwamen we erachter dat de bediening ook alles behalve vriendelijk was (hoe noemde je dat nu ook weeral tante Zee? Een of andere teef)
    We lieten ons niet ontmoedigen en eindigden onze dag in een gezellig restaurantje naast het water.
    Morgen vertrekken we richting Annecy.

-Katrien

Dole, DLE, 39100, Доля