India
Chhika

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 164

יומיים ראשונים בהאמפטה פאס

August 24, 2022 in India ⋅ ⛅ 16 °C

אז אחרי ההחלטה הספונטנית שלנו אנחנו אוכלים ארוחת בוקר בנפאלי הפחות מוצלח ויורדים לסוכנות עם 9 שותפינו לטרק ב4 הימים הקרובים

שם אנחנו פוגשים את המדריך הנפלא שלנו אקש בעל האופי הכי נלוז ולא מותאם שאי פעם היה למישהו ויוצאים לדרך בוואן מאובק של חברת הטיולים

אחרי מסע של כ40 סיבובים על שבילי אפר מלאי אבנים שאורך כ3 שעות אנחנו מגיעים ליעד שלנו בו אקש מסרב לחשוף בפנינו מה כמות ההליכה שמצפה לנו היום ומתעקש שקושי זה רק בראש (כנל קור כנל רעב) למרות שלא הצפנו שום קושי

ההליכה עצמה הייתה ממש קלילה וכל החששות שהיו ליעל נעלמו די מהר ואנחנו הולכים בתוך יער כ3 שעות ונהנים מהנופים ומהחוויה. אנחנו מגיעים למחנה שצמוד למפל מרהיב ושם אנחנו אוכלים את ארוחת הצהריים שלנו

אחרי זה אנחנו מבלים כמה שעות טובות במשחקי קלפים ושיחות עד שאני דן וחן מחליטים ללכת לטבול במפל הקפוא - החלטה לא פשוטה בעיקר בגלל הגשם בחוץ אבל לחלוטין עוצמתית ביותר

בערב אנחנו אוכלים טאלי טעים טעים ומתחממים ויושבים עם החברים עד שמחליטים לפרוש לצפייה בכמה פרקים של המשרד והולכים לישון באוהל הגדול ביחד עם כולם

ביום השני אנחנו מתעוררים מוקדם (עם כאב בטן מסתורי שמלווה אותנו לאורך הטרק ועובר בסופו לא לדאוג), אוכלים אלו פראנטה לארוחת בוקר ויוצאים להליכה

בהליכה אנחנו עוברים דרך מרבדים איו סופיים של שושנת ההימלאיה שבשיא פריחתה וממש נהנים מההליכה הציורית, בשלב מסוים אפילו חוצים נחל תוך שימוש בשרשרת אנושית שלוקחת הרבה יותר זמן מהצפוי כי אקש מחליט לעכב אותנו בזמן שאנחנו במפל

אנחנו עוצרים לפקל וארוחת צהריים של צ'פאטי עם שאריות מאתמול ומגיעים למחנה בערך ב2 לעוד הרבה התפננות , קריאה ומשחקי קלפים שונים והזמן עובר ממש בטוב ובכיף. לקראת השינה אנחנו מחליטים לישון הפעם באוהל פרטי אחרי שאנחנו מגלים שיש לנו שותף לא רצוי באוהל בדמות עכבר שאפתן שאפילו מטפס על יעל ברוב חוצפתו

אוכלים שוב את הטאלי , צופים בכוכבים שנפרסים לפנינו בלילה ובכך מסיימים את היום

• Day 166

יומיים אחרונים בהאמפטה פאס

August 26, 2022 in India ⋅ ☀️ 9 °C

קמים אחרי לילה קריר ליום של פאס, כמובן נקש לא מסכים לספר לנו כלום על ההליכה היום כמעט. ארוחת הבוקר מגלה שיש לי כאב בטן מטורף ואנחנו מתחילים ללכת.
      אחרי הליכה בעלייה מתונה ונוחה עם מקלות הליכה וכמה עצירות קלות ללקיחת קל בטן ועיסוי הבטן המתווה משתנה לבולדרים עצומים.
      כל האדמה מכוסה סלעים שגורמים לפקפוק בקיום וכיוון השביל ודורשים את כל ארבעת הגפיים על מנת לטפס אותם. בתחילה זה דווקא מגניב ומגוון
      אחכ נוסף לזה אלמנט מתיש שבסוף כל משוכת בולדרים צץ עוד הר ענק ואתה חסר מושג על המסלול, כמות ההליכה או העלייה ומה שיש לך זה רק נקש אחד מציק.
      אבל זה לא מונע מהנוף להיות יפייפה, הנחל נשאר מאחורינו בעמק ואנחנו מטפסים מעל מקבלים תצפית יפייפיה, אלפי כבשים מסוגים שונים חולפות אותנו ואפילו הולכים על שלוחה יפה של הר ומרגישים לרגע על גג העולם.
      בטיפוס הר הבולדרים האחרון, ענן כבד כבר הגיע לכיוונינו והחל לערפל את הנופים.
      כשכבר היינו ממש קרובים לסוף (או לפחות ככה הרגשנו) הגיעו מאות סוסים, כל פעם בקבוצה של עשרה בערך.
      נקש דאג להסביר לנו שאנחנו צריכים לעמוד בצד ההר שהם עוברים, אז כך עשינו, אולם סוס אחד הסתכל לי בעיניים ואז דרך עליי ונשאר לעמוד שהפרסה שלו על הכף רגל שלי- חצוף!
      אני צעקתי עליו וניסיתי לדחוף אותו ממני אבל השמנמן לא זז עד שההודי האחראי הגיע וצעק עליו משהו בהודית והוא הלך.
      כשהגענו לפאס היה קפוא וירד גשם אבל כולנו אכלנו פרייד רייס בשקיקה וחיכינו שעדר הכבשים הענק שהחליט לבוא מכיוון הירידה יזוז שנוכל לרדת אך הן סירבו לעשות זאת ולבסוף היינו צריכים ללכת דרכן.
      הירידה הייתה תלולה ובוצית אבל קצרה מאד ודי מהר הגענו למחנה של הלילה.
      גם הלילה החלטנו לישון באוהל פרטי וכבר בשתיים בצהריים כולנו קפאנו מקור.
      יושבים ביחד כולנו באוהל הגדול כשהוא סגור ודי חשוך כי הרוחות בחוץ נוראיות, מתחלקים בכל השקי שינה שאנחנו מוצאים וקוראים ספרים או משחקים קלפים. מתענגים על המאגי שמגיע בארבע, המרק בשש ובארוחת ערב בשבע- הדבר היחיד שמורה לנו על הזמן, עד שנהיית שעה לגיטימית לשינה וכל אחד פורש לאוהלו הקטן.
      זה ללא ספק היה הלילה הקר בחיינו והאמת, שהיינו כבר יורדים הכל ביום, אבל גם זו חוויה.
      בבוקר התארגנו ויצאנו לדרך האחרונה, הדרך הייתה יפייפיה והירידה בכלל לא תלולה, הלכנו כולם ביחד, מטפטפים בקולי קולות, שרים וממש נהנים.
      אולי הלילה הקר היה שווה את זה.
      כשהגענו למחנה קיבלנו ארוחה אחרונה של אורז ודאל והמטופל ובשני גיפים שאני ותמיר כמובן בג’יפ עם הודי בעל שן אחת ושני המדריכים שלנו אחד החופר והמוזר והשני החמוד אך המאד מסריח.
      כשאנחנו מגיעים אנחנו מבקשים לרדת באמצע הדרך מההוסטל לסוכנות אך נקש מתעקש שיש לו הפתעה- תעודת סיום טרק!
      כולנו מגלגלים עיניים ורוצים לרדת מהנסיעה המסריחה ונקש מתקשה להבין איך אנחנו יכולים לוותר על תעודה שמציגה שאנחנו סיימנו את הטרק הזה בגבורה אך אותנו זה לא מרגש.
      מתגלגלים לחדר מתקלחים לראשונה ונחים במיטה עם מזרון אמיתי.
      אחכ מהר יורדים לשים שוב שק כביסה ענק והולכים לאכול כמויות מטורפות של אוכל אצל קרן ונרדמים בבטן מלאה וטובה.

• Day 130

Étape finale, direction Manali

June 23, 2023 in India ⋅ ⛅ 17 °C

Ce matin lors du réveil j'avais les pieds en compote. Ayant marché dans la neige les 3/4 de la journée la veille, j'avais récolté de belles ampoules 😬.
      Et manque de bol, mes chaussures et chaussettes n'ont absolument pas séché pendant la nuit. Il va falloir faire avec...

Réveil matinal et efficacité maximale comme d'habitude, et à 7h30 je suis en route pour rejoindre Manali.
      Sur le papier l'étape est courte, il suffit de rejoindre un village à 7km, et il est ensuite possible de sauter dans un taxi pour rejoindre la ville.
      Mais au fond de moi j'avais mis un point d'honneur à essayer de rallier la ville à pied!

J'avais alors repéré des petits chemins sur ma carte qui me permettait d'éviter les sections de route.
      Je me suis perdu au milieu de champs d'orties plus hautes que moi, le vrai chemin laissant place progressivement à "un chemin de vache", puis soudainement plus rien.
      Grâce à ma super map, j'ai toujours réussi à récupérer un chemin potable, mais à quel prix !
      Mon sac énorme m'a bien pénalisé, en me cisaillant les épaules, en m'empêchant de passer d'où sous branches trop basses et surtout en me demandant un effort décuplé à chaque pas poir garder l'équilibre !

Après quelques belles glissades, et beaucoup d'appréhension sur la faisabilité de mes plans, j'ai finalement débouché au milieu du traffic indien 🎉.
      Mission accomplie.
      J'ai mal aux pieds mais je suis enchanté !

Sur la route pour rejoindre ma homestay, j'ai recroisé les indiens qui m'avait invité dans leur tente le premier soir. Le monde est petit 😁.
      En arrivant dans l'hôtel, lorsque le gars m'a demandé d'où je venais pour être dégoulinant de sueur à se point, j'ai pris un malin plaisir à lui annoncer ma petite marche du jour 😊.

Maintenant repos, je suis archi cuit.

Ces trois jours de trek ont été une vraie aventure du début à la fin !
      J'ai douté, j'ai sué, mais en puisant dans mes ressources c'est passé 🎉.
      J'ai rarement autant vibré.

You might also know this place by the following names: