India
Kasol

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 208

ההודי השני ש-ניסה לדפוק אותנו

July 7, 2022 in India ⋅ ⛅ 20 °C

קמנו באיטיות בהוסטל בטוש, ואחרי ארוחת בוקר ושיחה מעוררת השראה עם ישראלי נחמד שפגשנו שם, התחלנו את הדרך שלנו חזרה לקאסול. באמצע הנסיעה בלוקאל ירדנו בכפר בשם מניקאראן הסתובבנו שם במקדשים ובשוק ועשינו שם כמה רכישות רציניות. משם עלינו שוב על הלוקאל והגענו לקאסול להוסטל החמוד שלנו. התכנון מחר זה לעלות למלאנה שזה כפר מענין שיש בו קהילה קטנה וסגורה, הם לא כל כך אוהבים אורחים לכן רצינו לעלות לשם רק לסיבוב קצר של כמה שעות לראות את המקום ולחזור. אומרים שהם חושבים שהם קדושים או משהו כזה והם לא נוגעים בזרים ומפחדים שאנשים שלא מהכפר יכנסו ויש להם עיניים בהירות וכל מיני דברים כאלה שעניינו אותנו מאוד.
      קמנו בבוקר, הלכנו לפריקאסול מסעדת הישראלים בעיר (היא כל כך כשרה שהם סגורים בשבת). בעודנו שותות קפה טסטר צ׳ויס שיובא במיוחד מהארץ המלצר ההודי במסעדה אומר לנו שהיה בלאגן בלילה בגלל הגשם קרסו כמה בתים ואנשים נסחפו לנהר, מדובר על 15 נעדרים וכרגע העיר נצורה והכבישים חסומים לשני הכיוונים בגלל מפולות וקריסות על הכביש.
      הופתענו לשמוע, כמובן חשדנו כי אנחנו לא מאמינות לכל מה שהודים אומרים לנו, תמיד יש להם איזה אינטרס, אבל אחרי כמה בירורים באמת הבנו שזה נכון ואנחנו תקועות בעיר. לא נורא, לא בוכים על כביש שקרס.
      החלטנו להסתובב קצת ואז בצד הדרך ראיתי הודי עם דוכן תיקון נעלים. יש הרבה כאלה תמיד יושבים בצדי המדרכות בערים והחלטתי לבקש ממנו שימרח לי ווקס שקוף על הנעלי טיולים שלי. הוא היה מאוד נחמד ואפילו אמר שהוא זיהה אותנו הולכות אתמול ברחוב בכפר מניקאראן.
      אחרי שסיים את עבודתו הנאמנה שאלתי אותו מה המחיר והוא מלמל משהו כמו 18,000 או 1,800 משהו לא ברור. שאלתי אותו שוב כמה, חשבתי שהוא מדבר על 180 רופי, והוא אמר אוקיי אני יכול לעשות לך ב1,500. אמרתי לו שאין סיכוי שזה המחיר ושיגיד בבקשה את המחיר האמיתי. בעודנו מתווכחים בינתים עברו שם עוד שני ישראלים שאנחנו מכירים והישראלי אמר שהוא יביא גם את הנעלים שלו לשים ווקס כמו שלי. הוא הביא את הנעלים והוא אמר לו בלי בושה מול הפרצוף שלי שזה יעלה 500.
      התעצבנו שנינו החלטתי לשלם לו350 ולא רופה יותר למרות שלא הגיע לו והלכנו משם.
      למרות הגשם בלילה היה מזג אויר טוב לאורך היום וישבנו במרפסת עם ספרים בצ׳יל והעברנו את הזמן בכיף.
      בערב היה ניסיון להגיע לאיזה מסיבה בגג בהוסטל של הישראלים הדבר נחל כישלון מוחץ ואחרי קינוח מאנצ׳נאטס (טעמנו בפעם הראשונה והיה טעים מאוד) פרשנו לישון.
      למחרת בוקר רגוע, אכלנו חמשוקה מוצלח במיוחד ועלינו על לוקאל לבונטר. המתנה של שלוש שעות ואז סליפר שהביא אותנו עד לדרמקוט שבה נעביר את התקופה הקרובה ככל הנראה עד סוף הזמן שלנו בהודו

• Day 155

אביה

August 15, 2022 in India ⋅ ☁️ 16 °C

סופסוף פגשנו את הנסיך של חיינו
      האיש האהוב ביותר
      אביתר!
      אחרי חודשיים קשים במרחקים.

אביה הגיע לקאסול מפולגה מלא בידע על הודו

• Day 33

קאסול פעם שניה

June 3, 2023 in India ⋅ 🌙 10 °C

זה קטע כזה מדהים שאנשים שאתה פוגש הופכים להיות פתאום חברים שלך וימים בטיול זה כמו שנות כלב אז זהו, הם עכשיו רחוקים ואתה מוצא את עצמך פאקינג מתגעגע, הכי על אמת אבל

• Day 19

ממנאלי לקאסול- דרך חדשה אנשים חדשים

September 6, 2022 in India ⋅ ⛅ 19 °C

אני כותבת מדהבה טיבטית בקאסול. השעה אצלי תשע בבוקר ואני כבר אחרי סיור השקמה בעיר שמתעוררת לאט לאט לחיים. אני אוהבת לקום פה מוקדם ולעשות הליכת בוקר כזו. ראיתי את הפועלים מעמיסים מלת על גבי החמורים שלהם ואת החזירים הורדרדים שהגיעו לארוחת בוקר בחיריה הקטנה של קאסול. יש כאן כמות זבל מבאסת ומסריחה ביותר . ...
      אתמול, נפרדתי מחבריי הבארשבעים במנלי ויצאתי לדרך חדשה לעמק הפרווטי.
      את הסופש בילינו כולנו במנלי, עשינו הליכה למפלים היפים ואני אפילו נכנסתי לנביעה רותחת של מים קדושים. זה היה ביום שבת, שהיה יום גשום וסגרירי דבר שהפך את המקווה שעשיתי למיוחד אפילו יותר.
      כדי להגיע אל המפלים עלינו לכפר קטן במרכז ההר שנקרא ושישט. הדרך הייתה יפיפיה. שביל צר שלאורכו נמצאו המוני עצי תפוחים גדושים בפרירות בשלים. השביל קושט בוורדים יקינטונים ועוד פרחים צבעוניים שאני לא מזהה שצבעו את הדרך היפה. לדעתי, הדרך הייתה יותר מרשימה מהמפלים עצמם. כל 30 מטרים, עמדה אישה מבוגרת עם שתי מסרגות וחוט צמר. הנשים הללו מוכרו את הגרביים וצעיפים שהן סרגו בעצמן. כל אישה יותר חייכני מהשנייה למרות שהן כנראה התאכזבו ממני שלא קניתי כלום...

האמת, שיש כאן בהודו כל מני תופעות מצחיקות. למשל, כל ירקן תולה על תקרת החנית בננות שקשורות עם חוט. זה היה בלה, במנלי ועכשיו אני רואה את זה גם בקאסול. מנהג מיוחד ואסטטי מאוד. דבר נוסף מעניין כאן זה המסאיות. נראה שכל נהג פה משקיע זמן מכובד כדי לקשט את הרכב שלו. על הרכבים כתוב בנסקריט ויש עליהם אפילו צילומים של אלים הינדואים. הצבעוניות בכביש לא מפצה על העשן השחור שהמשאיות האלה עושות... אבל אין ספק שזה מצחיק לראות את המירוץ לקישוט שהולך שם. גם בארץ לא חסרות משאיות עם צעצועים אבל זה לרגע לא משתווה למה שהולך כאן.

תופעה נוספת שתפסה את ליבי קשורה לחנויות האלכוהול. הודים, בניגוד למה שחשבתי שותים לא מעט. אבל מה, לא הצלחתי להבין למה הם קוראים לחנויות שלהם English wine shop. כן, אני יודעת שהבריטים שלטו כאן ובכל העולם, הרי זו האימפריה שהשמש לעולם לא שוקעת בה. אבל מדובר בטריטוריה. ממתי הם הצליחו לכבוש את עולם היין? יין צרפתי, איטלקי, פורטוגלי,אוסטרי גרמני אפילו בלקני. אבל יין אנגלי? את זה עדיין לא שמעתי. השיוכים של מאכלים כאן באמת מוזרים. למשל בכל פינה נמצא german bakery. המאפיות הקטנות האלה שהן חצי מאפייה חצי דוכן מוכרות דברים בנאלים לחלוטין, אפילו כדורי שוקולד לישראלים נאמנים כמוני. אז למה הגרמנים נכסו לעצמם את המאפיות האלה? דרך אגב אשמח לתשובות לשאלות שאני מעלה כאן (;

הפוסט של היום היה יחסית קליל. ספוילר לפוסט הבא שיהיה בעיקר על המיתולוגיה ההינדואית. טיילתי היום לכפר manikaran עם בחור הודי שפגשתי בדרך. חקרתי אותו לעומק על האלים ההינדואים עד שבשלב מסויים הוא הציע לי לשחות בנהר השוצף 😅

• Day 22

מטאורה היפה

September 9, 2022 in India ⋅ 🌙 14 °C

בשבועות הראשונים של הטיול, פגשתי רק מהנדסים מבאר שבע. תהיתי לעצמי איך יכול להיות שאני מיעוט כפול. גם מירושליים וגם מיעוט שלומדת מדעי הרוח והחברה. אבל מאז שהגעתי לקאסול, הגלגל התהפך וכל הירושלמים הדתיים והמוזיקאים התגלו פתאום. אפילו פגשתי פה חברה מהיסטוריה וחבר ממדעי המדינה.
      כרגיל כשהגעתי לקאסול, לא הייתה לי תוכנית מסודרת למה שאני רוצה לעשות כאן בעמק הפרוואטי, ולכן, ברגע שמשהיא בשם אור כתבה בקבוצת הןוצאפ שהיא מחפשת שותפה לנסוע לכפר קטן שנקרא מטאורה עניתי ישר בחיוב.
      ברגע שנפגשנו כבר ידעתי שעשיתי את הדבר הנכון לכתוב לה. אהבה ממבט ראשון.
      נסענו באוטובוס המקומי לכפר שנקרא ג'ארי ומשם, עלינו ברגל בעלייה די חדה אל הכפר מטאורה. מדובר בהליכה של בערך חצי שעה. היום היה יפה אם כי חם, וההרים הירוקים של פרוואטי היו עוצרי נשימה. בדרך לא ראיתי אפילו חמור אחד, אבל במקום ראינו פרות. כמעט משתווה(:
      הגענו לכפר, והתיישבנו בבית הקפה המקומי. יש רק אחד. האישה שמנהלת אותו מכינה את האוכל במיוחד בשבילך, מה שאומר שמרגע ההזמנה ועד לרגע האכילה יש זמן רב... דורש סבלנות, אבל שווה כל ביס. פגשנו שם שני בחורים דתיים שנשארו שם כל השבוע. שניהם מוזיקאים אחד מנגן בעוד ( כמו מארק אליהו) והשני מתופף. דניאל, שמנגן בעוד, הביא אותו למטאורה וניגן לנו, היה מדהים. הוא אפילו נתן לי לנסות! התוצאה הייתה שילוב של זיופים וחריקות אבל לי היה כיף

אני ואור ירדנו למפלים, בערך האטרקציה היחידה באיזור. בדרך, פגשנו בשני ילדים שפנו אלינו באנגלית רהוטה אז התחלנו לדבר. הילדים גרים בכפר הסמוך למטאורה והם עושים את הדרך המפותלת בתוך היער ומעל המפלים פעמיים ביום. זו כנראה הליכה של יותר משעה. הילד הגדול, סיפר שהוא רוצה להיות חייל כשיהיה גדול. אני לא בטוחה שזה מה שאני הייתי מאחלת לו, אבל מהמעט מידע ששמעתי, נראה שחיילים הודים מרוויחים פה בכלל לא רע. עוד בלה, בדקנו את העניין ומסתבר שהחיילים הסדירים בצבא ההודי מרוויחים בערך 44 אלף רופי לחודש! זה בערך 1700 שח, סכום שהוא גדול יותר ממה שטני הרווחתי בצבא. נראה שבזמן האחרון, שירות צבאי הפך לנתיב שמאפשר מוביליות חברתית כאן בהודו.
      אחרי שנפרדנו מהילדים ירדנו למפלים בירידה תלולה במיוחד. כשהגענו לנחל, התישבתי על גשר עץ הרעוע ובכישרון מיוחד הצלחתי לשבור חלק ממנו ונפלתי למים. לא קרה לי לי שום נזק.
      בערב, הלכנו לאכול. המוזיקאים שהיו איתנו פיתחו קשר מיוחד ים בעלת המקום והפכו שם לבני בית . הם ביקשו ש
      ממנה להכין לנו מה שהיא רוצה. מפה לשם, קיבלנו ארוחת מלאכים עצומה עם מלאיי קופתה אורז דאל, סלט ממלפפונים שהיא מגדלת בעצמה בגינה, ירקות מבושלים ועוד... דיברנו הרבה על דת אמונה ומנהגים של דתיים. היה ממש כיף ומעניין. הדתיים טענו שהם כל הזמן שואלים את עצמם אם הם מאמינים באלוהים ואילו החילונים לא מתעסקים בשאלות כאלה כי התשובה ידועה להם מראש- - אין. זה היה מוזר לשמוע את זה במיוחד בגלל שבאופן אינטואיטיבי אני חשבתי שבגלל שהם יודעים שיש אלוהים, הם לא צריכים להתחבט עם השאלה של הקיום שלו. מעניין לראות שהזלזול אחד בשני הוא זהה לחלוטין בתוכן שלו.
      בבוקר, אני ואור הצטרפנו למנהג שלהם לשמוע פודקאסט של מוזיקה תורכית. הפודקסט נקרא אל חאן, והוא מוגש בצורה יוצאת מן הכלל על ידי איש עם מבטא תורכי כבד. ( אבא בטוח היה אוהב)
      חזרנו לקאסול והיה לנו מלא סידורים. דבר ראשון היינו חייבות לקנות בגדים מתאמים לפסטיבל שקורט פה הסופש. מסיבות שלושה ימים ברצף. נראה לי שיומיים יספיקו לי (;
      אכלנו, קנינו שוב אכלנו, שוב קנינו ואז נחנו. גם את זה צריך לעשות מדי פעם.
      בערב ישבנו בבית חבד, הם פתחו בקבוק וויסקי והתחילו שיעור על פרשת השבוע והפרשנות של הרבי מילובביץ. נכנסתי לשיחות עומק עם המתנדב שהעביר את השיעור על הדולר שחילק הרבי מילובביץ למאמינים שלו בניו יורק.
      היום יום שישי, היינו במסיבה שההליכה אליה לקחה לנו שעה לכל כיוון. בחול חשוב לי יותר ליזכור כשמגיע יום שישי אז טזבהו מוקדם כדי להספיק לארוחת שישי בבית חבד.
      כל הזמן חושבים פה שאני דתייה. לדעתי אמרו לי את זה לפחות 10 פעמים ביומיים האחרונים. משום מה, בעיניי זו דווקא מחמאה(;

You might also know this place by the following names: