Indonesia
Jalan Mendira

Op weg naar Candi Beach Resort

August 28, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Eindelijk aangekomen in het hotel en WoW die kamer. Hier hebben ze werk ingestoken. Wel super lief, maar clichér kan niet 😂. Onderweg naar Bali kwamen we ook op een vliegtuig terecht waar er verneveld werd. Speciaal... Maar wel fris.
      Nu nog even rustig bekomen van de avond en bedje in zodat we morgen terug fris zijn om mooie foto's te trekken. (Want wij lopen 8u voor op jullie) 😉

CANDI BEACH RESORT

August 29, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Na een lekker dinertje gisterenavond aan de zee, gingen we slapen in een zalig bedje. Tijdens de nacht werd Michaël plots wakker. Alles was aan het beven in de kamer. Jaja, het was een aardbeving. En niet 1 maar 3 achter elkaar. Tine die sliep gewoon verder, die dacht, Michaël lig nu eens een keer stil. 😂 Toen de aardbevingen gepasseerd waren, is Michaël ook weer gaan slapen. S'ochtends stonden we op en gingen we voor de eerste keer ontbijten hier in Bali. En wat een ontbijt, een super uitgebreid ontbijtbuffet stond voor ons klaar. En daar konden we van genieten recht aan de zee. Nadien zochten we een plaatsje aan het zwembad, waar we heel de namiddag lekker hebben liggen chillen en uitrusten van de lange vlucht naar hier. Tegen de avond zijn we dan typisch Balinees gaan eten in 1 van de 3 restaurants van het hotel. (Super lekker btw) Nu gaan wij terug stilletjes aan slapen want morgen wordt een drukke maar mooie dag. Dan begint tevens onze rondreis doorheen Bali. Slaapwel en tot morgen (hopelijk zonder aardbeving deze keer 😅) #staytuned

Ohja, en we hebben nog een lekker "Honeymoon-dessertje" gekregen. #hetwaslekker

De eerste volledige dag in Bali

August 29, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 29 °C

Na een lekker dinertje gisterenavond aan de zee, gingen we slapen in een zalig bedje. Tot dat we snachts opgeschrikt werden. Alles beefde, jaja een aardbeving zo blijkt en niet 1 keer maar 3 keer. Op zich was de eerste beving het ergste en de 2 volgende veel minder. Hierdoor voelde het niet onveilig ofzo dus zetten we onze nachtrust verder. Deze ochtend stonden we dan lekker rustig op met een heerlijk ontbijt aan een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Ik geef toe, ontbijten aan de zee, het heeft toch wat. Het geeft meteen een rustig en zen gevoel. Na het ontbijtje hebben we ons een plaatsje gezocht bij het zwembad. Om tegen de avond af te sluiten met een dinertje, deze keer bij een ander restaurant van het hotel ( het hotel heeft 3 restaurants). Nu kruipen wij al stilaan in ons bed want morgen beloofd een mooie maar drukke dag te worden met veel bezienswaardigheden. #staytuned 😉Read more

Naar Candidasa

May 8, 2016 in Indonesia ⋅ 🌙 14 °C

Vandaag weer een transport dag. We gingen met de bus van Ubud naar Candidasa; op zich is niet zo’n interessant dorp maar hier vlakbij nemen we binnen enkele dagen de boot naar het tweede eiland dat we gaan bezoeken nml. Lombok.
      In de buurt hier kunnen we wel leuke dingen doen, zo staat er voor morgen een vrij grote wandeling op het programma waarvan ik nog niet goed weet waar we overal gaan belanden.

Gisteravond afscheid genomen van onze gastvrouw Putu. Ik had in de vooravond, toen zij nog gaan dansen was (traditionele dansvoorstelling in Ubud Palace) onze overnachtingen betaald aan haar man. Omdat de ganse familie daar zo vriendelijk was, zo hebben we ‘s avonds nog 2 of 3 maal een schoteltje met wat knabbels gekregen, hebben we een goede fooi gegeven.
      Toen Putu thuiskwam van de dansvoorstelling kwam ze ons, nog volledig geschminkt, persoonlijk bedanken en Nadia kreeg een sarong cadeau. Deze morgen toen we om 6 uur vertrokken is ook haar man ons nog eens persoonlijk komen bedanken..

Vandaag dus de bus op met een overstap waar we nog een half uurtje moesten wachten maar het “geregel” wat goed ken van in Midden-Amerika kan hier dus ook. Men vroeg ons of we misschien persoonlijk aan ons hotel afgezet wilden worden voor zo’n 2 Euro, een aanbod de we vlug aangenomen hebben.

Nu zitten we in een hotelletje vlak aan zee. Onze kamer is een 2 verdiepingen hut van steen, hout en bamboe met een beneden- en een boventerras met zicht op zee. Klink luxueus maar dat is het niet; het is zeker wel ok voor ons maar de prijs van 30 Euro per nacht is, naar Bali norm, echt te duur. Maar ook hier weer allemaal super vriendelijke mensen.

Deze avond dan in een wat beter restaurant gegeten, heel lekker maar een pak duurder dan de kleine warung restaurantjes.

Vorletzter tag.. oh nein

November 1, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 15 °C

Ich kann es gar nicht glauben aber morgen ist schon unser letzter Tag hier auf Bali. Wo sind die letzten Tage hin? Es ist ja wahnsinnig wie schnell die Zeit vergeht.
      Freitag vormittags werden wir schon abgeholt und dann geht es nach Denpasar zurück zum Flughafen, die Fahrt dauert ca. 2 Stunden.
      Heute war auf Bali ein Feiertag und alle Balinesen haben sich in Tempel zusammengefunden und gefeiert. Ein Feiertag so ähnlich wie bei uns Weihnachten sein soll, wurde uns erklärt. Wir haben von dem Feiertag eigentlich nichts mitbekommen. Nach einem kleinen Mittagessen sind wir mal aus der Hotelanlage raus und sind die Straßen etwas abgelaufen. Außer hin und wieder etwas Dekoration an den Straßen und sehr viel Verkehr haben wir nicht viel gesehen. Es war heute auch ausgesprochen heiss, nicht so windig wie sonst. Da war der Pool wirklich eine Wohltat.
      Gestern Abend durften wir beim Abendessen balinesischen Tänzern bei traditionellen Tanz zusehen und dabei gab es Buffet. Normalerweise wird hier ja immer À la carte gegessen.
      Mehr hab ich auch eigentlich gar nicht zu erzählen. Den in diesem Urlaub haben wir uns vorgenommen uns zu erholen und nichts zu tun 😅

An afternoon walk in Candidasa, Bali

March 8, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

A guided walk up into the hills past local houses. 200 steps to climb for the panorama in 90 degree heat and humidity. The guide talked about the Japanese invasion in the 1940s as well as the religious culture, the fruits and vegetables and more. Very interesting.Read more

Candidasa

August 5, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Après une heure de marchandage pour trouver un taxi nous sommes bloqués pendant 3/4 d'heure au milieu d'un carrefour car cérémonie religieuse ... sont pas pressés les balinais ...ils prennent le temps 😂
      Nous atteignons notre hôtel en bord de mer ...un petit paradis. .. les bungalows sont typiques ...en paillasse et bambou...lit baldaquin avec moustiquaire...
      Baignade snorkelling piscine et massage... nous sommes sur un rythme soutenu

Paradies, Candi Beach Resort & Spa

October 28, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 8 °C

Hallöchen.. haach hier in Candidasa auf Bali ist es so schön. Gestern konnte ich mich nicht melden ich war noch so verzaubert.
      Wir kamen am Donnerstag in Denpasar an und wurden dann auch schon erwartet. Daraufhin mussten wir dann 2 Stunden bis nach Candidasa fahren, das liegt im Osten Balis. Wir checkten im Hotel ein und wurden auch gleich geflasht.. dieses Hotel hier ist so toll. Unser Häusschen sieht so super aus. Es herrscht hier eine so angenehme Ruhe, bis auf ein paar Vögel und ab und an mal Hunde, Hühner und natürlich das plätschern des Ozeans hört man hier nichts. Es sind auch gar nicht so viele Leute hier das es wirklich super angenehm ist.
      Es gibt hier 2 Restaurants, eins mit eher westlicher Küche und das andere mit inländischer Küche. Lunch und Dinner gibt es hier À la carte und frühs immer Buffet. Das essen ist wirklich lecker und ich bin mir sicher das wir einige Kilos mehr wieder mit nach Deutschland bringen werden.
      Heute haben wir einen kleinen Spaziergang gemacht um uns den Sonnenuntergang anzuschauen, doch leider machte uns eine Wolke einen Strich durch die Rechnung , dennoch hat sich der Ausflug und die 200 Stufen nach oben gelohnt. Die Aussicht war grandios. Nun sind wir Papp satt, sind auf unserem Zimmer und freuen uns schon riesig auf morgen ❤️

East Bali Tour

October 30, 2017 in Indonesia ⋅ 🌙 22 °C

Huhu, heute haben wir eine kleine Tour durch Ost Bali unternommen um die Gegend hier besser kennen zu lernen. Es war ein sehr schöner Tag und ich werde versuchen mal alles kurz zu erwähnen. Los ging es in der Lobby unseres Hotels, wir bekamen einen Sarong angezogen und dann fuhren wir los. Erst zu einem Affentempel wo wir süße aber auch sehr hungrige Affen fütterten. Danach ging es in einen anderen Tempel dessen Name mir nicht einfallen will (?) es ist aber der erste Tempel auf Bali gewesen. Nach einigen Stufen waren wir oben angekommen, nahmen an einem Gebet Teil und genossen die tolle Aussicht auf den größten Vulkan Balis, den Mt. Agung. Dann konnten wir den Sarong ablegen und fuhren weiter zum Pura Tirta Empul Tempel, dort war es so schön.. diese Aussicht und Ruhe. Dort haben wir Kois gefüttert und durften in erfrischendem Quellwasser baden. Auch haben wir dort dann zu Mittag gegessen und dabei einer herrliche Aussicht genossen. Danach ging es zur Kaffeeplantage, dort probierten wir die ganzen Sorten mal durch, darunter auch einen Kaffee der von bestimmten Tieren gegessen und dann ausgeschieden wird, ich glaube er hieß Luwak (?). Ein typisches Dorf durften wir auch besuchen, dort wurden wir eingeführt und haben einige Traditionen erzählt bekommen. Darunter auch den traditionellen Hahnenkampf, wo die Hähne eine Klinge an die Füße gebunden bekommen und dann kämpfen müssen. Dann ging es auch wieder zum Hotel zurück. Als erstes stürmten wir den Pool um uns etwas abzukühlen und dann das Restaurant für das Abendessen. Jetzt sind wir an einigen Erfahrungen reicher und total erledigt von dem schönen Tag. Gute Nacht 🙋🏼Read more

Candidasa - Relaxen am Strand

March 28, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ 29 °C

Zum Abschluss unserer einjährigen Reise (aaaahhhhh es ist schon vorbei), gönnten wir uns ein schönes Hotel am Strand mit chickem Zimmer inkl. Whirlpool auf der Terrasse direkt vor dem Meer, was wir in vollen Zügen genossen!

Eigentlich hatten wir noch auf den Ijen Vulkan auf Java gehen wollen um das blaue Feuer nachts und den wundervollen Sonnenaufgang am Kraterrand zu sehen. Leider traten kurz davor hochkonzentrierte giftige Gase aus und der Vulkan wurde komplett geschlossen. Dafür ging es einen Tag früher an den Strand - auch nicht verkehrt 😎

Banjar Mendira, Mendire, Jalan Mendira