Indonesia
Koloh Senggigi

Von Gili Gede nach Senggigi

January 28, 2019 in Indonesia ⋅ 🌧 26 °C

Von Gili Gede ging es wieder zurück nach Lombok. Wir sind eine Nacht in Senggigi geblieben, weil das Dörfchen nah am Hafen liegt, von wo wir nach Bali übersetzen wollen. Abends waren wir sehr romantisch am Strand essen.

Rumbo a Lombok!

July 23, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Hoy nos hemos despertado, hemos hecho el check out y hemos desayunado tortitas en el hostal. Después hemos ido al puerto para coger el ferry público a Lombok. Nos ha costado 15000 rupias, es decir, ni 2€. En el último momento Clemens decidió quedarse en la isla en la que estábamos, así que solo fuimos a lombok Bryan (Perú-USA) y yo. Desde el puerto cogimos un taxi hasta Senggigi, otra ciudad. Tras llegar al hostal, muy espacioso y acogedor, comimos (con sorpresa en mi arroz - adjunto vídeo) y fuimos a ver precios en las distintas agencias para subir el monte Rinjani, el segundo más alto de todo Indonesia (3700m). Desgraciadamente, el último tramo hasta el pico está cerrado al público debido a los terremotos desde el año pasado (murieron 19 personas en un terremoto), pero sí que se puede subir hasta el cráter del volcán. Reservamos dos plazas en el tour del día siguiente y también en un «crucero» por otras islas de Indonesia para ver los dragones de Komodo, nadar con tortugas y mantas raya, etc. La aventura en el barco será a partir del sábado. El trekking del Rinjani y el crucero han sido mis regalos de cumpleaños de mí para mí. Después fui a la playa a descansar. Lombok es una isla mucho más tranquila y menos turística, así que básicamente estuve sola en la playa toda la tarde, una gozada. Cuando decidí volver al hostal me crucé con unos locales que me convencieron para probar el «cendol», una especie de líquido con gelatinas dentro (adjunto foto)... Solo pude tomar una cucharada 🤢. Cuando llegué al hostal, hice una videollamada con mi familia. me duché y fui al súper a comprar papel higiénico y desinfectante de manos. Después fui a la agencia del trekking para recoger una mochila más pequeña que la mía, para no tener que cargar con todo en la montaña. Fuimos a cenar: hamburguesa, ya basta de arroz y fideos jajaja. A la vuelta al hostal, metí mí mochila grande en una taquilla y me fui a dormir... Al día siguiente tocaba madrugar mucho :)Read more

Lombok / Senggigi

July 24, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 30 °C

Die ersten drei Tage auf Lombok verbrachten wir in Senggigi. Hauptsächlich genossen wir den Strand. Einen Tag lang mieteten wir einen Roller. Mit diesem gingen wir zum Monkey Forest und dann weiter an einen abgelegenen Strand.

De vuelta en Senggigi

July 28, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 23 °C

Hoy nos hemos despertado con la calma y hemos estado de chill en el hostal hasta la hora de comer (más bien brunch - 11:30). Después de comer, Stephan ha cogido un bus para volver a Senggigi y Steven y yo hemos vuelto en moto. Nos hemos reencontrado en el hostal de Senggigi y Stephan y yo hemos ido a la playa. A la vuelta de la playa hemos ido a cenar y a comprar snacks para el barco (salimos mañana). Más tarde hemos vuelto al hostal a descansar. Mañana a las 8:30 nos recogen para hacer el crucero por Sembawa, Komodo y Flores, así que no tendré Internet los próximos días :)))))Read more

Naar Senggigi

May 14, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 33 °C

Vandaag weer verder gereisd, naar de kustplaats Senggigi dus. Aangezien er hier niet echt langeafstandsbussen rijden doen we het weer met de “taxi”

Na een tweetal uur komen we aan in een achterafstraatje en beiden denken we “waar zijn we nu weer beland”. We stappen uit, bellen aan en meteen na het openen van de deur zien we een fantastisch mooi hotelletje met 10 kamers, zwembad en vooral zeer mooi tegen de jungle gelegen.

Nadia ontdekt al snel een groepje apen, leuke verwelkoming. Wordt dit het mooiste hotelletje van de reis?

Couleur locale

May 15, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 32 °C

Vandaag gingen we op zoek naar een echte “lokale” markt. We namen een taxi naar de hoofdstad Mataram en lieten ons afzetten bij een markt waar we eerder al eens voorbij gereden waren. De chauffeur wou met ons naar een andere markt rijden, waarschijnlijk een meer tourist friendly, maar we stapten uit en gingen de markt op.
    Geen enkele andere toerist te bespeuren en dat is aannemelijk want het was echt wel een markt voor de lokale bevolking. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden en dus laat ik de foto’s voor zich spreken…
    (foto's volgen wanneer we sneller internet hebben)

We zijn er niet echt lang gebleven en dus weer een taxi naar een andere markt. Het was meer kraampjes langs een drukke straat en ook een kleine kermis voor de jongsten.

Even verder nog een bijna voltooide moskee bekeken en dan terug naar Senggigi; Mataram heeft weinig of niets voor de gewone toerist te bieden.

Terug in ons hotelletje direct een verfrissende duik in het zwembad, even relax en ondanks de regenbuien toch terug op pad, deze keer naar het strand hier vlakbij. Het is zondag en dus veel locals op het strand.
    We dronken iets aan de strandbar van een duur hotel en betaalden ons bijna blauw. Zestien Euro voor een halve liter bier, een mojito en een schoteltje gefrituurde uiringen, da’s echt wel boven ons budget.

Terug in ons hotelletje en… weer het zwembad in, zalig zo met de jungle op de achtergrond!
    Morgen naar ons derde eiland Gili Air.

Lombok

May 13, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Nach Bali und einem Kurztrip nach Java bin ich rüber nach Lombok. Hier ist es weniger touristisch was mir besser gefällt. Die meisten Touristen besuchen nur Bali und die Gili T Insel.
    In Lombock will ich nächste Woche eine Dreitagestour auf den Mount Rinjani machen. Danach gehts noch in den Süden von Lombok. Anschliessend zurück nach Bali. Meinen ursprünglichen Plan Taiwan und Südkorea zu sehen habe ich überworfen. Stattdessen hab ich mein Visum für Indonesion per Visarun nach Malaysia verlängert.
    Im Anschluss an Indonesion will ich dann nach kurzem Stop in Kuala Lumpur für 3-4 Wochen nach Myanmar. Aber erstmal genieße ich die Zeit hier.

Senggigi Festival 2015

September 16, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

After the holidays at the "Gilli Islands" I meet up with "Kathrin" a German girl to travel around Lombock a little while.
    We extended your stay in Sengiggi for the "Sengiggi Festival"
    It was a great cultural experience. All the traditional costumes and dances! Unfortunately we missed the "stick fighting" tournament.

Nachden "Gilli Islands" habe ich mich mit "Kathrin" einer Deutschen zusammengetan um ein wenig "Lombock" zu bereißen. Natürlich auch wengen den Kostengründen, da man hier eh immer nur Doppelzimmer findet.
    So haben wir unseren Stopp in Sengiggi etwas ausgedeht um das "Senggigi Festival 2015" zu sehen.
    Ein echtes Kulturelles Highlight, mit all den traditionellen Kostümen und Tänzen! Leider haben wir jedoch den "Stock Kampf" verpasst.

Senggigi und Mansit

May 31, 2017 in Indonesia ⋅ ☀️ 32 °C

Nachmittags sind wir ins etwa 4km entfernte Senggigi gelaufen. Dieser Ort wirkt sehr verlassen, kaum Touris, leere Hotels und Lokale, sogar am Strand war keiner.
    Oben an der Hauptstraße war etwas mehr los und gerade als wir uns zum Essen in ein Lokal gesetzt hatten, gab es einen heftigen Regenschauer. Das nenne ich timing!
    Endlich durfte Benny die landesübliche Schärfe kosten und war, sagen wir mal beeindruckt.

Mit dem Taxi zurück im Hotel haben wir es uns an unserem neuen Lieblingsplatz gemütlich gemacht und ein paar Sundowner genossen.
    Bei Ebbe haben wir noch einen Strandspaziergang gemacht und den vielen Krebsen zugesehen, wie über den Sand wuselten.
    Bevor wir in unsere Hütte zurückgegangen sind, haben wir noch im Hotel eigenem Restaurant gegessen. Lecker...

Dag 17 - lekker luieren Senggigi

July 20, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag gingen we de echte strandtoerist uithangen. Rugzakje met handdoek, duikbrilletjes, flipflops ... En gaan! Het strand waarop we wilden luieren ligt een drietal km van onze homestay, maar je kunt via andere stranden er volledig naar toe wandelen. Vanaf het moment dat we één voet op het strand hadden gezet, werden we gevolgd door een aandacht zoekend hondje. We noemden hem "Déborah". De kleine rakker was onze gids tot aan het laatste strand en zelfs daar is hij bij ons blijven liggen. Dat hij een enorm gat naast onze handdoekjes groef om zich in het koele zand te nestelen en hierbij alles over onze ligplaatsjes keilde, vonden we net iets minder tof. Ach ja, niemand is perfect. Na een aantal uur, toen we net iets te lang bleven zwemmen, is Déborah ergens anders liefde gaan zoeken. We zitten nog altijd in zak en as.

Na het luieren op het strand en een stevige wandeling, hebben we het ideaalbeeld van een strandvakantie volledig afgemaakt: in een bamboestoel, onder palmbomen een kokosnoot drinken terwijl we een zonsondergang bekeken. Overigens: best lekker, zo'n kokosnoot!

Uiteindelijk hebben we voor drie euro nog street food gehaald: gebakken rijst, gebakken noedels, eieren, kip en kroepoek. Heerlijk!

Toen we wilden gaan slapen, besloten de lokale hangaapjes nog een raveparty op ons dak te houden. Lawaaierige mannen, die makakjes.

Koloh Senggigi