Italy
Oregina

Here you’ll find travel reports about Oregina. Discover travel destinations in Italy of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Overnight in Genoa

November 12 in Italy ⋅ ⛅ 11 °C

We stay here one night before boarding ship. Hotel is walking distance from bullet train and the dock. It's very quaint and very coastal Italian. Lots of cafes to cater for the travelling hoardes. Typical narrow alleys and buildings.

Ciao Genoa

December 6, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 12 °C

Wir sind in Genua angekommen. :) Jetzt gleich geht es aufs Schiff!

Barcelona

April 21, 2018 in Italy ⋅ ☀️ 25 °C

Vi havde desværre kun 5 timer, men det gik med bus ude fra skibet tre kvarter efter og tilbage en time før for vi skulle være ombord en halv time før afgang, så det var alt for kort tid. Vejret var dejligt, høj sol men vi fik kun nået at valse op og ned af Ramplaen, så det var alt for kort tid. Kl.13 sejlede vi så afsted mod Savona. Der ankom mer vi i morgen søndag kl.9Read more

Savona og Genova

April 22, 2018 in Italy ⋅ ☀️ 20 °C

Så kom vi endelig til Savona, vi havde forskellige farver på vores kufferter så vi kunne først komme i land kl.10.30 og skulle forlade rummet kl.8 vi fik så mulighed for et godt morgenmad og lidt solskin, for det var det masser af. Vi vandrede så i land og gik lidt rundt som en flok høns, uden at vide hvor vi skulle gå hen. Vi slæbte jo på vores kuffert, så vi bestemte at tage en taxa til Genova som lå en 40-50 km. Væk, Savona var i gamle dage omkring 1600 tallet det gamle Genova, men den blev for lille og man flyttede så Genova, den har omkring 1 million indbyggere, en meget hyggelig by, men alle gader er frygtelig smalle og det er et under at der ikke sker flere ulykker. Vi var med en bus og det var godt. Nok tæt på mange gange. Vejret er skønt ingen vild og bare sol.Read more

Genova

April 24, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 14 °C

Så er det vores sidste dag her i Genova. Sagde i schooter, med de smalle gader og ingen parkeringsplads kan jeg godt forstå at der bare er flere schootere en biler. I går var vi rundt og se en masse, der var et rigtig gammelt skib, sikkert fra Columbus tid og så var der Europas største akvarium med et utal af fisk og havdyr. Der var også nogle store både som var overmalet med Moby dick, Supermand og super women, og Batmand. Vi havde et skønt vejr og skulle nå en masse nu tiden var så kort. Vi tog også busser. Vi havde købt et 24timers kort så vi kunne køre når vi ville, ellers er deres busbilletter en 100minutters billet.Der var også noget med Euroflower som de reklamerede for og så var der hængt paraplyer op mange steder i stedet for blomster som ikke ville holde så længe. Til sidst orkede Peter ikke mere, så ham sendte jeg hjem og fortsatte selv rundt for at se. Da jeg kom tilbage fik vi noget aftensmad en sidste gang og så var dagen ved at være forbi. Nu her til morgen skal vi ned til dejlig morgenmad. Forøvrigt er vores værelse og bad en hel balsal og pæn i stand. Vi skal checke ud kl.12 og med bussen lige overfor kl. 12.38 til lufthavnen, så vi vil først være hjemme ved 22 tiden. Det har været en rigtig dejlig tur synes vi. Hej Hej.Read more

Reise nach Genua

October 2 in Italy ⋅ ☀️ 21 °C

Regnerisches Wetter in Bern, blauer Himmel und 31 Grad in Genua. Das ist die Kurzzusammenfassung des ersten Ferientages. Dazwischen liegt eine Zugfahrt von Bern nach Mailand mit einem rund 40-minütigen Stromausfall und einer kurzweiligen Zugfahrt nach Genua.

Unser Hotel liegt nur ein paar Schritte vom Bahnhof entfernt und lediglich ein paar Gehminuten vom Cruiseterminal. Morgen nach dem Frühstück werden wir uns gemütlich zum Schiff begeben, welches aktuell in Marseille ist.Read more

Oregina