Italy
Palazzo

Here you’ll find travel reports about Palazzo. Discover travel destinations in Italy of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bara ta det lugnt!

June 11 in Italy ⋅ ⛅ 22 °C

Väcktes av en födelsedagsvideo med Babblarna. Tack Maggan mycket uppskattat.
    Köpte färskt bröd, frukost.
    Sedan bar det iväg till poolen, soligt och över 30 grir.
    Jag blev rastlös ganska fort, hämtade cyckeln och for ut på tur. Hittade ett snabbköp så det blev lite handlat på utflykten.
    Hem och skalade färskpotatis, sill o potäter till lunch. Otroligt gott.
    Har även pratat med receptionen, förlängde med två nätter. Åker härifrån på Söndag istället.

Efter maten och en powernap blev det sol o bad igen till 17:30.
    Gjorde oss iordning och sedan ner till restaurangen. Riktig Italiensk pizza som födelsedagsmat. Får besök av Tor när vi äter, åskan går runt oss men vi klarar oss från regnet.
    Vi har haft en fantastiskt bra dag.

Farmacia

June 12 in Italy ⋅ ⛅ 28 °C

Starten på dagen liknar den igår.
    Ner till poolen och låg där en stund innan jag gav mig iväg på promenad.
    Målet var att köpa hostmedicin till Maggan.
    Låg ett 1,5 km från campingen och med hjälp av Google kunde jag tala om vad jag ville ha. Tillbaks med raska steg.
    Lagom att gå upp å käka lite, färskt bröd, salami o cola. Gott!
    Försökte ta oss en tupplur men just när John Blund infann sig hörde vi någon som ropade utanför Husbilen. Det var ett Svenskt par som hade några frågor. Pratade en liten stund innan dom gick.
    Badet igen fram till 17 tiden. Hem och lagade mat, stekta färska potäter med kassler.
    Nu får det vara bra för idag.

Camping San Francesco, Des. del Garda

September 7, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 26 °C

07.08.2017 - Um ca. 07:30 Uhr starteten wir in Kroatien. Gegen 13:30 Uhr sind wir am Gardasee angekommen. Hier bleiben wir eine Nacht zum ACSI-Tarif für 19€. Am Nachmittag sind wir mit den Rädern zur Spitze von Sirmione gefahren und dann durch die Altstadt gebummelt. Abends gab es selbstgemachten Flammkuchen am Womo.Read more

Simrione

July 15, 2016 in Italy ⋅ 🌙 19 °C

Frukost vid 10 vid Verona hos anrik skotts-amerikansk restaurang för vidare avfärd mot Simrione 😉 Där vankades det ljusturkost vatten, glas i stora lass, fina promenader toppat med restaurang som från en rom-com med fisk från vattnet vi hade utsikt över och vin från vingården några kilometer bort. Btw olivolja är serious business här!!Read more

Lugn o ro

June 14 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

Blev en väldigt lugn dag. Lite sol o bad.
    Vid ett åt vi köttsoppa och senare på kvällen blev det grillad ryggbiff , majs o Dallassallad.
    Så skönt att sitta ute när tempen gått ner till ca:25 grader, riktigt svalt.
    Jag tog även en sväng på cyckeln och handlade lite.

Palazzo