Japan
Nikkō

Here you’ll find travel reports about Nikkō. Discover travel destinations in Japan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Nikko, Japan

April 9, 2016 in Japan

Vanaf Nagasaki gaan we in een keer door naar Nikko. We pakken dan wel een stukje het vliegtuig. Ook na bijna ander half jaar reizen maken we nog steeds fouten, want Sab was blij dat zij een 'goedkoper' hotel had gevonden in Nikko, want alles was rond de 100 eur per nacht. Maar er zit altijd een addertje onder het gras. Ons hotel is niet in Nikko maar een half uurtje verder met de trein. Dus we hebben na heel wat stres en haasten, toch nog onze laatste trein kunnen halen. Maar goed we zijn aangekomen in Nikko. We gaan naar Nikko omdat het een oude stad is met mooie shrines en tempels en omdat je mooie hikes kan doen in de omgeving. De eerste dag gaat volgens plan, we bezoeken de bijzondere tempels en andere highlichts. De 2e dag is onze hikedag en we gaan naar Nikko nationaal park. Daar ( liftent ) aangekomen is het ongelovelijk koud met een harde en gure wind. We hadden niet verwacht dat het zo guur en koud zou zijn paar meter hoger de berg op. We proberen te starten met onze wandeling maar er is geen lol aan. We veranderen ons plan en liften terug. We worden opgepikt door een Indiaase man, die getrouwd is met een Japanse vrouw. Hij had ook behoefte aan gezelschap en hij neemt ons mee naar de mooiste en lekkerste onsen tot nu toe. We warmen op in het warme mineraal water en genieten van een heerlijke relaxe middag en een goed gesprek.Read more

J-Nikko

May 17, 2017 in Japan

Ach ja, vorbei die Zeit der Bilder ohne andere Touris im Weg 😂...

Japan, eine Explosion für meine Geschmacksnerven, aber ich probiere alles ganz tapfer 😁!! Manches schmeckt schon echt seltsam 😮

Nikko

May 13, 2016 in Japan

Vandaag was voor het grootste deel gewijd aan het wondermooie UNESCO werelderfgoed van Nikko. Dit betekende ook dat we voor de eerste maal de pijlsnelle shinkansen hebben genomen (300 km/u)! Nikko was de religieuze hoofdstad van het oude Japan, en de tempels zijn erg mooi. Toch is het vooral de setting - tegen de bergen en tussen de prachtige bomen - die het de moeite waard maken. Vanavond op zoek naar sushi en morgen terug Tokio.Read more

Ein beliebtes Ausflugziel auch für die Bewohner von Tokio. So kam es, dass ich die 50 min zum Hotel mit meinem Koffer durch die Stadt schob, statt den Bus zu nehmen, weil aufgrund des Besucheransturms der Weg bis zu den Weltkulturerbestätten (liegen auf dem Weg zu meinem Hotel) aus einer Autoschlange bestand, die auch 50min gebraucht hat. Darüber informierte aber dankenswerterweise direkt am Bahnhof Nikko eine Mitarbeiterin. Mein Hotel liegt direkt an einem rauschenden Gebirgsbach am Wald und mein Zimmer ist wunderbar traditionell japanisch, wie in einem Ryokan. Tatamimatten am Boden, die man nicht mit Schuhen betrten darf, ein ausgerolltes Mattenlager (Futon) und eine Schiebetür, die mit Papier bespannte Öffnungen hat. Auch ein heißes Thermalbecken (Onsen) hat dies kleine nette Hotel - so richtig zum wohlfühlen.
    Meine Enteckungstour führte mich heute am Fluss entlang, wo viele mit roter Mütze und Lätzchen bekleidete Steinfiguren saßen und dann zu den vielen Tempeln, Steinlaternen, der roten Holzbrücke hier und riesigen Zedern.

...kostet aber auch einen Extrabrückenzoll. Hier wird sowieso vieles verkauft, was Glück bringen soll und einem die Wünsche erfüllt.
    Noch ein paar weitere Fotos aus Nikko, was übrigens sehr süß klingt, wenn eine Japanerin das ausspricht :)
    In Japan stehen übrigens überall Getränkeautomaten rum, sogar im Wald bei den Tempeln...

Nikkō, Nikko, نيكو, Nikkó, نیکو، توچیگی, ניקו, 日光市, 닛코 시, Niko, Nikkô-chhī, Никко, นิกโก, Нікко