Malaysia
Polar Park

Here you’ll find travel reports about Polar Park. Discover travel destinations in Malaysia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day23

KK Tag 5 - Kinabalu Nationalpark

April 22 in Malaysia ⋅ ⛅ 24 °C

Ich bin früh aufgestanden, um zur Haltestelle zu laufen, wo die Busse/Minivans zum Kinabalu Park abfahren. Gleiches Spiel: wir warten bis der Bus voll ist, es fehlen noch 5 Passagiere und ich hoffe sie kommen bald, da die Fahrt ca. 2 Stunden dauert.
    Im Park angekommen, schnappe ich mir eine Karte und laufe los. Ich laufe 4 Trails, 2 davon am kleinen Fluss entlang. Ich sehe 2 Schmetterlinge und höre nur die Vögel zwitschern oder den Fluss.
    Der Rückweg..
    Es hieß man soll sich an den Straßenrand stellen und man wird von den Bussen mitgenommen. Nur waren die vorbeifahrenden alle voll. Ich stehe also nun da, in der Sonne, da es keinen Schatten gibt. Ich möchte die Stelle nicht verlassen, um den Bus nicht zu verpassen.
    Ein Mann kommt vom Restaurant zu mir und fragt mich, ob ich nach KK möchte. Er ist mit einer Gruppe Inder (Panjabi) dort, die für ein paar Tage Urlaub gemacht haben und zurück nach KK fahren. Er sagt ich könne mit zum Restaurant, etwas trinken und mich ihnen dann anschließen. Ich frage was es mich kosten wird. Er sagt: nichts. Ob er sicher ist, möchte ich wissen. Er sagt nur: "Sure, come!" Er zahlt sogar meinen Saft. Danach fahre ich mit ihnen zurück nach KK und unterhalte mich mit einem von ihnen intensiver. Ihre Religion ist der Sikhismus (noch nie zuvor gehört). Ich habe es mit notiert, um später etwas darüber zu lesen - es klang interessant. Sie bringen mich sogar bis vor das Hostel, obwohl ich mehrfach sage, dass sie mich einfach rauslassen können und ich den Rest laufe. Sie bestehen darauf mich genau dort abzusetzen und warten sogar bis ich im Eingang verschwunden bin. Unglaublich. Es sind die Begegnungen mit Menschen, die Malaysia besonders machen!
    Ich laufe jetzt gleich zum Strand, mir den Sonnenuntergang anschauen.

• Day199

199. nap: Utazás a Kinabalu NP-ba

April 21, 2018 in Malaysia

Kota Kinabalu elsősorban nem azért volt számunkra érdekes, mert ez a város Malajzia legkeletibb tartományának (Sabah-nak) a központja, hanem mert alig két órányi útra volt következő állomásunktól, a Kinabalu National Parktól.

A nemzeti park nevét az itt tornyosuló, 4095 méteres Mount Kinabaluról kapta, ami a sziget és egyben Malajzia legmagasabb hegye is. A csúcsot a helyi legendák szerint minden előképzettség nélkül meg lehet mászni, csak megfelelő fizikumra és akaraterőre van hozzá szükség - na meg némi szerencsére és sajnos egy jó vastag pénztárcára is. A hegyre ugyanis csak a nemzeti park engedélyével lehet felmenni, egy éjszakát az alaptáborban kell tölteni és kötelező hivatalos hegyi vezetőt bérelni. Ez persze alaposan megdobja a csúcstámadás árát: amikor néztem, fejenként 5-600 euró magasságában kezdődött a két napos kaland ára.

Úgyhogy ezt az ötletet gyorsan el is felejtettük, viszont arról nem tettünk le, hogy kicsit túrázzunk a hegy lábánál elterülő nemzeti parkban. Ehhez persze el kellett először jutnunk odáig, de ennél azért nagyobb feladatokat is sikerült már Ázsiában megoldanunk. Ráadásul most még mázlink is volt, a szállásunktól teljes két saroknyira állomásoztak a nemzeti parkot is útba ejtő kisbuszok. Az indulásra kellett egy kicsit várnunk, de ettől még nagyon kellemes és szép utunk volt.

A szerencsés sorozatunk a szálláson sem szakadt meg: nagyon takaros és kényelmes, hegyre néző szobát kaptunk. A csúcsból persze délután már semmit sem lehetett látni, a Mount Kinabalu ugyanis szégyenlős hegy: napfelkelte után gyakorlatilag az egész napot ködbe burkolózva tölti.

Vacsora előtt kiültünk egy kicsit a teraszra netezgetni. Estére a levegő is kellemesen lehűlt, és miközben mi a wifi jelre vadásztunk szűnni nem akaró kitartással, akkora szarvasbogarak mászkáltak körülöttünk, amekkorákat még soha életünkben nem láttunk! Malajziának ezen a részén tényleg minden hatalmasra nő. A vacsoránkat helyben, a szállason lévő étteremben fogyasztottuk el. Némileg nehezen sikerült vegetáriánus ételt szereznünk Juditnak, de a sok bénázásnak végül meglett az eredménye. Ráadásul a szakács/pincér annyira rendes volt, hogy az utolsó adag ételt fel se számolta nekünk. Már több, mint egy hónapja voltunk az országban, de még mindig meg tudtak minket lepni a malájok kedvességükkel.

Evés után társasoztunk kicsit, de az étterem bezárása sajnos idő előtt véget vetett a kiélezett Monopoly partinak. Pedig pont nyerésben voltam.

• Day201

200-201. nap: Kinabalu National Park

April 23, 2018 in Malaysia

Az elmúlt időszak a sorozatos költözésekkel és utazásokkal elég fárasztóra sikerült, szükségünk volt már egy kis leeresztésre. A Kinabalu Nemzeti Park erre tökéletes terepnek bizonyult, az itt töltött két nap aktív pihenéssel telt el. Már előzetesen is sejtettük, hogy nagyon jó dolgunk lesz itt, de hogy ennyire király lesz minden, azon egy kicsit még mi is meglepődtünk.

Kezdjük az elején: remek szállásunk volt! Nem csak tágas és kényelmes volt a szobánk, de egyenesen a Mount Kinabalura nézett. Mind a két reggelt a napfelkeltével indítottam, hogy még elkapjam a kopár csúcsot ahogy szépen lassan ködbe burkolózik a nap első sugarainak megjelenésére. A szobához természetesen kiadós reggeli is járt, amire szükségünk is volt a párás, meleg időben való túrázás miatt.

A nemzeti parkot sajnos csak a műúton tudtuk megközelíteni, ha mindenképpen kellene valami negatívumot mondanom ez lenne az. Nem volt vészes, mert nagy forgalom egyik nap sem volt és kb. 20 perc alatt el is jutottunk a park bejáratához. Itt legbájosabb mosolyom ellenére is mind a két nap kifizettették velünk a belépőket, hiába próbálkoztam az ősrégi trükkel, hogy "de hát tegnap már vettünk egy-egy jegyet". Persze nem egy komoly összegről volt szó, nagyon nem bánkódtunk miatta.

Az első napon a Liwagu ösvényen mentünk végig, ami nagyrészt a hasonló nevű patak mellett kapaszkodik felfele a hegyre. A maga 5,6 km-es hosszával nem beszélhettünk komoly távolságról, de azért a terep az átlagosnál nehezebb volt, így szükségünk is volt arra a 2 órára, amit a térképeken becsültek. Az ösvény lényegesen jobb állapotban volt, mint a Tanah Ratában, hasonló terepen látott rokonai - nyilván egy népszerű nemzeti parkban jobban odafigyelnek ezekre az apróságokra. Erről jut eszembe: a két nap alatt összesen talán 10 másik túrázóval ha találkoztunk. Csend, nyugalom, jó idő és gyönyörű erdei ösvények - nem volt okunk panaszra.

A Liwagu nem volt teljes körút, visszafele az autóknak fenntartott erdei úton mentünk le a park bejáratához. Végig jó napos időnk volt, de kora délután révén már szépen gyülekeztek a fejünk felett az esőfelhők, úgyhogy az elázást nem kockáztatva visszaballagtunk a szállásunkra. Este vacsora a szokásos helyen, aztán megint társasoztunk egy kicsit, ezúttal talán sikerült is befejeznünk a Monopoly játszmánkat.

A második nap kísértetiesen hasonlított az elsőre, csak a Silau-Silau ösvényen mentünk fel, útba ejtve az erdő közepén található, pofás kis botanikus kertet is. Már a kert utáni szakaszon történt, hogy ismét felvertem egy, az út közepén mozdulatlanul heverő kígyót a szokásos délutáni meditációjában, de szerencsére nem akart rajtam revansot venni, inkább villámgyorsan eltűnt az aljnövényzetben. Eltartott egy darabig, amíg túltettem magam ezen a két másodperces találkozáson...

Visszafele ezúttal a Kiau ösvényt választottuk, ami még magasabbra vitt minket, mint előző napon a Liwagu, cserébe a végén majdnem fenéken kellett lemásznunk a meredek és csúszós, agyagos talajon. Mondtuk is utána Judittal, hogy ha ezzel az etappal indítottuk volna a kirándulásokat, valószínűleg nem lettünk volna ennyire lelkesek.

A sors fintoraként ezúttal túrázás közben volt borult, helyenként kifejezetten ködös idő, amint viszont elindultunk vissza a szállásra ragyogóan kisütött a nap. Sebaj, legalább tudtam az erdőben lőni még egy pár horror filmes díszletbe illő képet.

Este ezúttal elmaradt a társasjáték, vacsora után a szobánkban pihentünk. Én összepakoltam, Judit pedig könnyes búcsút intett lila fülhallgatójának, ami a budapesti indulásunk óta megannyi kilométeren át volt hűséges útitársa. Addigra viszont már elkezdett atomjaira hullani, ami csak a kisebbik baj volt, mellette viszont teljesen el is némult. Amikor másnap kitettük a szekrényre azért megjegyeztem Juditnak, hogy annál szebb nyugdíjas éveket, mint hogy minden áldott reggel a Mount Kinabalut látja a felkelő nap fényében, nem is kívánhatott volna magának ez a füles.

• Day42

Kinabalu-Nationalpark, Malaysia

February 5, 2015 in Malaysia ⋅ 🌬 4 °C

Wir sind im Kinabalu-Nationalpark angekommen. Hier ist das Internet allerdings sehr schlecht, so dass wir erstmals leider eine kurze Blog-Pause einlegen müssen ;) Bis bald...