Maldives
Faculty of Hospitality and Tourism

Here you’ll find travel reports about Faculty of Hospitality and Tourism. Discover travel destinations on the Maldives of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Op naar de Malediven! :-)

February 19 on the Maldives

Lang naar uitgekeken, maar vandaag is het zover. De kers op de taart van onze mooie reis in Sri Lanka. Wij gaan naar de Malediven! Al gaan we er vandaag nog niet veel van meekrijgen, omdat we in de avond aankomen in Male, maar het idee is al heel fijn!

We brengen de ochtend nog door bij ons hotel Kalutara. We moeten om 11.30 uur uit checken, dus deze tijd nemen we dan ook ruimschoots, we vliegen tenslotte in de avond pas. In eerste instantie dachten wij dat laat vliegen het voordeel heeft dat je nog een dag volledig kan benutten. Toch zegt de praktijk iets anders. ;) We ontbijten op het terras en nemen nog een duik in het zwembad. Vanuit Kalutara nemen wij de bus rechtstreeks naar Colombo en vanuit Colombo nemen we een bus richting het vliegveld. Onderweg proberen twee Sri Lankanen ons nog van de bus te weerhouden. Eerst omdat het zondag was volgens hem (en het is geen zondag, maar maandag). Daarna zal de bus niet stoppen voor ons, omdat we twee backpacks hebben of de bussen zitten vol. Hij adviseert ons de trein of een tuk tuk. Maar zo eigenwijs als we zijn, vervolgen we onze route naar de bushalte. Het lukt ons tot nu toe altijd, dus waarom nu niet?! En inderdaad, na nog geen halve minuut later en we zitten al voorin de bus. ;) Een prima reis. We konden alles mooi overzien voorin,, terwijl de wind waait door onze haren door de openstaande ramen en deuren. We hebben nog een glimp kunnen opvangen van Colombo. Grote stad, hoge gebouwen, druk verkeer en veel mensen. We stappen uit bij het busstation en zoeken eigenlijk een restaurantje, maar belanden bij een mini-market voor wat drinken en een ijsje. Dave heeft een goede bui vandaag. Hij trakteert de eigenaar van de supermarkt op een ijsje. De eigenaar kiest weer eens een duur ijsje, a van 25 eurocent! Terwijl we rustig op een muurtje zitten te smikkelen van onze ijsjes, komen er twee Sri Lankanen en de kindje naar ons toegelaten. Ze zetten het kindje tussen ons in en maken een foto. Het kindje is bang voor ons en moet huilen, maar koste wat het kost moet hij van z'n vader met ons op de foto. Echt bizar, we zijn een soort van wandelende attractie hier.

Ondat we eigenlijk niet zo goed weten wat we nog in Colombo moeten doen, besluiten we de volgende bus te pakken naar het vliegveld. Hier worden we 200 meter verder afgezet dan de rest van de buspassagiers. Waarschijnlijk is dit dan het moment dat we opgelicht worden en 1200 roepies betalen ipv 800. We laten het maar voor het is...
    We vermaken ons totdat we kunnen inchecken in een park met een paar potje kaarten. Alle kindjes vinden dit allemaal reuze interessant, dus we hebben al gauw een publiek van 6 personen.

De vlucht met Emirates verloopt prima. Wat een luxe vliegtuig zeg! Eenmaal op het vliegveld aangekomen, wacht onze host van het hotel ons op.. Hij heeft de ferry voor ons geregeld naar Male. (Toch gek dat er een ferry staat te wachten in plaats van een bus). Vervolgens staat er in Male een taxi klaar die ons naar het hotel brengt. Het is hier een stuk duurder, maar je krijgt er ook luxe en sevice voor terug. Heel fijn! Morgen om 10.00 uur nemen we de ferry naar Maafushi. We kunnen niet wachten!!

Eten in male

October 21, 2017 on the Maldives

10 uur bezighouden Malé is niet AO makkelijk, wandelen maar eigenlijk is het veel te warm en te druk. Dan maar ergens binnen stappen en iets gaan eten. Als we de menu vragen komt er een rare gast vertellen wat ze hebben. Waarschijnlijk de enige die een beetje Engels praat.

Veel drinken in deze warmte

October 21, 2017 on the Maldives

We hebben al het halve eiland rondgelopen. Nu uitrusten met een mocktail want alcohol hebben ze niet.
    Er zijn slechtere plaatsen om je tijd door te brengen.
    Tegen 16:00u terug op de luchthaven, wat naar de voetbal kijken en tegen 18:30u iets eten in de burger king. Er is niets anders. 20:00u naar de incheckbalie en de bagage afgeven. Rondslenteren aan de taxfree en boarding normaal om 22:15u. Op naar Dubai voor een 6 uur durende tussenstop.Read more

Faculty of Hospitality and Tourism